Tarol az egyszerű és nagyszerű Dacia

A Dacia letarolta az árérzékeny piacokat az egyszerű kialakítású, ámde tágas és strapabíró Logannel, amelynek a második generációjára már azt sem mondhatjuk, hogy nem szép. Dízelmotorral, csúcsfelszereltséggel teszteltük.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: autoblog.hu

A Renault-csoport legdinamikusabban fejlődő, a válság éveiben is megbízhatóan profitot termelő márkája a Dacia, amely név egyre jobban cseng. A Logan új nemzedéke meghozta az új Dacia-arcot is.

Az orr-rész a korábbinál masszívabb és látványosabb. A nagyméretű fényszórók egységet alkotnak a hűtőráccsal, amit két krómozott pálca szel ketté, a közepén pedig a méretes, szintén krómozott Dacia-embléma trónol. Az autó sziluettje nem változott: nagyok a lemezfelületek és az ablakok. Hátul azonban új stílusúak a lámpák, amelyekben némi franciás játékosság is felfedezhető. A fara elképesztően magas, igaz, a karosszéria is a mezőny fölé tornyosul a maga 152 centijével (elkel a tolatóradar, ami 60 ezer forintért igazán megéri). Összességében a Logan új ábrázata határozottan jól néz ki, többeknek tetszhet, mint korábban.

Nincs még egy kiskategóriás szedán, ami ekkora helyet kínálna. Kedvező a 263 centiméteres tengelytáv és a 173 centiméteres szélesség, így hátul akár három felnőtt is elfér. A megemelt üléspozíció miatt a hátsó lábtér a magasabbaknak is megfelelő lehet, fejtér pedig van bőven. A csomagtér hatalmas, 510 literes, és az Ambiance, illetve az Arctic felszereltségi szinten bővíthető is. A használhatóságát rontják a térbe benyomuló zsanérok, és kényelmetlen az is, hogy a csomagtérfedélre nem jutott szövet, sem lehúzófogantyú, így bekoszolhatjuk a kezünket. Átgondolatlan és nyíltan spórolós megoldásokból akad még néhány az autóban. A volán például a legmagasabb felszereltségi szinten is csak magasságban állítható, így a hosszú lábú sofőröknek az ideálistól távolabb lesz.

Dacia Logan 1,5 dCi Arctic
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4347/1733/1517/2634 mm
  • Teljesítmény: 55 kW/75 LE 4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 200 Nm 1750 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 14,6 mp
  • Végsebesség: 164 km/óra
  • Fogyasztás (város/országút/átlag): 4,3/3,5/3,8 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 4,6 l/100 km
  • Saját tömeg: 1059 kg
  • Csomagtér: 510/1250 liter
  • Alapár (Logan 1,5 dCi Arctic): 2 990 000 forint
  • Tesztautó ára: 3 231 000 forint
Egy extrákkal is csak hárommillió forintba kerülő autótól azonban ne várjunk művészi kidolgozást és puha műanyagokat. Minden felület kemény, érdes, a gombok, kezelőszervek pedig nehezen működnek. A berendezés amúgy nem barátságtalan, és egész jó minőségűek az üléskárpitok is. A gombokat, kezelőszerveket viszont szétszórták. Az ablakemelők a klímapanel alatt maradtak, és a tempomatot is itt kapcsoljuk, de a kormányon állítjuk be. A tesztautóban nem volt feláras Media Nav érintőképernyős multimédia-rendszer, de a Bluetooth kihangosítót ez az Arctic modell is tudta. De a Daciákba, úgy látszik, mindenből a leggyengébb minőségűt építik be, mert ezen keresztül alig hallottak belőlem valamit a beszélgetőpartnereim. A rádió is rosszul szól, állandóan szakadozott a vétel. Apróbb kellemetlenségek vannak tehát, de a másfél literes turbódízel motor teljesítménye felvillanyozó. A Loganhez a kiváló 1,5 dCi motor 75 és 90 lovas verziója választható. A 200, illetve 220 newtonméteres nyomaték miatt mindkettő bölcs döntés. A teszt alatt 4,6 literes átlagfogyasztás jött ki, és nem óvatoskodtunk. A 75 lóerő tisztességesen mozgatja a mindössze 1060 kilós autót, amely így városban és autópályán is fürge. A karcosan kapcsolható ötfokozatú váltó viszont irgalmatlanul hosszú áttételekkel dolgozik, és 120 kilométer/óra fölött drámaian megnő a zaj az utastérben, mert a szigetelés nagyon gyenge. A felfüggesztésben nagy tartalékok vannak, minden bizonnyal jól bírja a mostoha körülményeket is; végül is ezért is kedvelik a Logant annyian.

Ekkora autót ennyi pénzért nem ad más, csak a Dacia. A modell alapára 1 990 000 forint, dízelmotorral 2,99 millióért elvihető a legmagasabb felszereltséggel. Akinek az autóvásárlásnál a legfontosabb tényező az ár, jól jár a Dacia modelljével.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo