Már kölcsönözni is lehet az e-autókat

Kéthónapos próbaüzemmel kezdte meg működését Párizs első elektromosautó-kölcsönző rendszere, amelynek célja a túlzsúfolt főútvonalak tehermentesítése és a környezetbarát járművek népszerűsítése.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Autolib nevű hálózat a párizsi polgármester, Bertrand Delanoë által 2007-ben életre hívott Vélib biciklikölcsönző rendszer sikerére építkezik. A kéthónapos próbaidő alatt a párizsiak négy és nyolc euró (1200-2400 forint) közötti összegért próbálhatják ki egy fél órára a környezetbarát kocsikat - olvasható a BBC brit közszolgálati tartalomszolgáltató internetes oldalán.


Forrás: autolib-paris.fr

A rendszer használatának éves előfizetési díja később 144 euró (43 ezer forint) lesz, az egyes kölcsönzésekkor pedig tíz eurót (3000 forint) kell fizetni. Az autókat a városvezetés által kiválasztott Bolloré francia nagyvállalati csoport fogja biztosítani, a kis méretű, buborékformájú kék járműveket pedig a Ferrarik és Maseratik megálmodójaként ismert Pininfarina olasz autótervező cég fogja gyártani. (Németország az elektromos autók vásárlásával összefüggő állami támogatások uniós szintű szabályozását javasolja a támogatási verseny elkerülése érdekében.)

A GPS-szel felszerelt kocsik végsebessége 130 km/h, egy töltéssel 250 kilométert tudnak megtenni, az elemek újratöltése pedig átlagosan négy órát vesz igénybe. A próbaüzem ideje alatt 66 darab négyüléses jármű kerül forgalomba, amelyeket 33 töltőállomáson lehet kikölcsönözni.

Delanoë reményei szerint 2012 végére az Autolib flottája háromezresre fog duzzadni, és emellett városszerte - beleértve a külvárosokat is - több mint ezer önkiszolgáló állomáshely fogja várni a környezettudatos párizsiakat. Az autókat emellett online, vagy telefonon is ki lehet kölcsönözni, és a parkolóhelyek is előre lefoglalhatóak lesznek. "Arról szeretnénk meggyőzni az embereket, hogy autótulajdonos helyett, inkább autóhasználók legyenek" - mondta Morald Chibout, a rendszer vezérigazgatója. A párizsi polgármester nem titkoltan szabályos háborút hirdetett a magántulajdonban lévő autók ellen: az eddigi hivatali ideje alatt kiépített busz- és kerékpársáv hálózat valódi átok az autósoknak. (A hazai villanyautó gyártás jövőjéről biztató és lelombozó hírek egyaránt napvilágot láttak.)

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo