Karbonsemleges az autómegosztás az Uber riválisánál

Már az első évben több millió dollárt költ a Lyft karbonsemlegesítő projektekre, vagyis olyan beruházásokra, amik üvegházgáz-megkötéssel ellentételezik az autóhasználattal járó káros anyag kibocsátást. Az Uber vetélytársa így próbál ügyféllojalitást kiépíteni a környezettudatos polgárok körében.

Az autómegosztás eleve zöldebb megoldás, mintha egyedül ülnénk az autónkban, mert az utasunk megspórolja, hogy külön járművel furikázzon. Az Uber riválisa, a Lyft azonban rákontráz még erre azzal, hogy karbonsemlegesítő projektekbe fekteti bevétele bizonyos részét. A 2012-ben még Zimride néven alapított Lyft utazásszámlálója márciusban elérte a havi 50 millió alkalmat, ami még mindig jócskán elmaradt az Uber által összehozott havi 450 millió (napi 15 millió) utazástól, amit 75 millió -minden hónapban aktív- felhasználó produkált. Hogyan lehet hát kitörni az örök második helyéről a fejlett világ piacán? Versenyelőnyt igyekeznek kovácsolni a klímabarátabb üzletvitelből a Lyft alapítói, John Zimmer és Logan Green, akik Paul Hawkent szerződtették a cég ökológiai tanácsadójának.

Hawken a The Ecology of Commerce (A kereskedelem ökológiája) című könyv szerzőjeként lett befolyásos világkép- és gondolatformálója a Szilícium-völgy és Kalifornia új üzleti elitjének. Amikor egyetemisták voltak, Zimmert és Greent egyaránt megérintette Hawken ökotudatos bizniszfilozófiája. Zimmer ráadásul egy olyan professzornál is tanult, aki Hawken mentora volt.

Ismertebb márka
(fotó: Flickr)

A Lyft már idén több millió dollárt fordít arra, hogy autómegosztós utazásai kisebb tehertétellel járjanak a légkörre nézve. Olyan karbonsemlegesítő projektekbe vásárolja be magát, amik ellentételezik az autók légszennyezését. Ilyen például klímaerdők vagy mangrove-ligetek telepítése, vagy megújuló energiás beruházások finanszírozása, mely ÜHG-kibocsátásnak veszi elejét a széntüzelésű erőművekkel végzett energiatermeléshez képest.

A Lyft például megújuló energiás létesítményeket pénzel, erdőket telepíttet, az autók emissziójának és a szeméttelepekről származó metánemissziónak a csökkentését támogatja. Mindezt egy szerződéses partner, a 3Degrees intézi, s a projektek karbonmérlegét külső szakértőkkel auditálja.

A Lyft vezetői úgy kalkulálták, az első évben egymillió tonna üvegházgáz kibocsátását ellentételezik, ami egyenlő azzal, "mintha több százezer kocsit vonnának ki a forgalomból vagy több tízmillió fát ültetnének", közölte -némileg homályos megfogalmazással- a cég.

(Sustainable Brands, recode.net)

Budapest a régió első „karbon-semleges” repülőtere
Újabb, kiemelkedően fontos, nemzetközi környezetvédelmi elismerést vívott ki a Budapest Airport: a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától megkapta az ún. „karbon-semleges” minősítést.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo