Volkswagen passat: Ami jó, az jó

A Volkswagen Passat a hetedik generációnál és több mint 15 millió eladott példánynál jár, népszerűsége pedig töretlen. Titka az, hogy „tökéletes". A közkedvelt kétliteres dízelmotorral és dupla kuplungos váltóval teszteltük. 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár méreteiben gyakorlatilag nem változott, a fizimiskáját alaposan átszabták, hogy belesimuljon az aktuális márkaarculatba. Markánsabbá tették, miközben kínosan figyeltek rá, hogy a célközönség véletlenül se ábránduljon ki az időtlen formából. Tagadhatatlanul jót tett a Passatnak egy kis szögletesség és merészség, karaktert ad neki. Krómdíszítést is találunk bőven a karosszérián, ám az összkép ízléses.

 

Minden stimmel

Az új Passat az előző modell padlólemezén nyugszik, és méreteit tekintve is megegyezik a hatodik generációs modellel. Csomagtartójának űrmérete is változatlan, 565 liter. Elöl-hátul bőséges a helykínálat, a második sorban pedig egy picit még kényelmesebb ülni. Az első háttámlákból ugyanis lenyestek egy kicsit, és döntöttek valamennyit a hátsó sori üléstámlákon. Láb- és fejtér tehát van bőven, továbbra is ez a kategória egyik legtágasabb autója.

A műszerfal és a középkonzol szinte pontosan ugyanolyan, mint az elődmodellben, csak az egyébként príma helyre telepített vészvillogó kapcsolója került lejjebb, átadta a helyét egy analóg órának. Dolgoztak picit a volánon és a kezelőszerveken is. Minden stimmel a környezetünkben, egyszerűen, logikusan működtethetők a berendezések, és a prémiumautókra jellemző érzetünk is megvan. Azonnal otthon érezzük magunkat, ami a kiváló állíthatóságnak és nem utolsósorban a remek, nagy és kényelmes új üléseknek köszönhető.

Ezzel az autóval eseménytelen az utazás. Zajszigetelése sokkal jobb az elődénél, a külvilág és a motor hangjai alig jutnak el az utasokig. A futómű felől sem érkeznek zörejek a kabinba, hatékonyan vasalja ki az úthibákat. A mérnököket dicséret illeti, már csak azért is, mert a kétliteres dízelmotort ennyire megszelídítették. Csendes és finoman jár, hírből sem ismeri a PD TDI-k „legendás" nyersességét. A 140 lovas common rail rendszerű turbódízel aggregátból kapható 30 lóerővel erősebb kivitel is a modellhez, azonban előbbi bőven elegendő a karosszéria mozgatásához. 10 másodperc alatti nulla-százas sprintet és 211 kilométer/órás végsebességet kapunk. Nálunk ráadásul 6 litert fogyasztott átlagban, ami kiváló érték. Szinte túl szép, hogy igaz legyen.

Ha önök Passat vásárlása mellett döntenek, kérem, mindenképpen vigyenek el próbaútra egy DSG váltós példányt! A Volkswagen konszern dupla kuplungos szerkezeténél ugyanis egyszerűen nincs jobb a piacon. Megéri kifizetni érte a borsos, 630 ezer forintos felárat. Ugyan létezik kézi programja is, én végig automata módban hagytam ténykedni. Rezzenéstelenül, rántás nélkül váltja a fokozatokat, és az álló helyzetből való elindulást is finoman hajtja végre. Takarékoskodásra lett beállítva, ezért mindig a lehető legkorábban ugrik a következő sebességbe. Ha teheti, 1500-as fordulatszám körül tartja a motort, kímélve a pénztárcánkat. Ha odalépünk az autónak, azonnal reagál, és akár a piros tartományig kihúzatja a motort. Persze erre ritkán van szükség, az 1750-es fordulaton ébredő 320 newtonméteres nyomatékból szépen el lehet autózni.

A 2 literes CR TDI motorhoz alapáron jár start/stop elektronika is, amely némiképp árnyalja a bennünk kialakult pozitív képet. Automataváltós modellről lévén szó, abban a pillanatban indítja újra a motort, amikor lelépünk a fékpedálról. Ez azt feltételezi, hogy a pirosnál végig nyomjuk a féket. És ha inkább üresbe tenném az autót arra az időre? Nem ez az azonban, ami miatt néha haragudtam a berendezésre, hanem az, hogy például parkolóházba való behajtáskor minden alkalommal leállította a motort néhány másodpercre. Okosan válasszuk tehát meg, mikor hagyjuk bekapcsolva a start/stop rendszert, máskülönben az állandó leállítás-újraindítás az őrületbe fog kergetni. Fogyasztásban amúgy sem jelent többet 1-2 deciliternél.

Kuriózum a középkategóriában

A Passat számtalan modern erőforrással és váltóművel, valamint összkerékhajtással is kapható, ami még mindig kuriózum a középkategóriában. A magasabban árazott modellek közé tartozik, a Trendline alapmodell közel 7 millió forintba kerül. A közkedvelt 140 lovas dízelmotorral minimum 7,8 millió forintot kérnek érte, de egy jól felszerelt Highline-ért már 8,7 millió forintot számítanak fel. A 4Motion hajtás 477 ezerbe, míg a DSG váltó 630 ezer forintba kerül, így könnyen 9-10 millió fölé tornászható a végösszeg. De a fő konkurenseket sem adják olcsóbban.

A Volkswagen Passat továbbra is remek választás, mert univerzális: utazásra, üzleti tárgyalásra és kikapcsolódásra egyaránt megfelel. Kényelmes, tágas, praktikus és takarékos autó. Nem igazán lehet vele melléfogni.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo