Többmilliós bukta egy tweet miatt

2016. június 13. hétfő - 16:44 / piacesprofit.hu
  •    

Sok szó esik arról, hogy a közösségi média egyre nagyobb hatással van a cégek életre. Ezt nagyon is direkt módon bizonyította a Tesla friss esete: a cég 580 millió dolláros veszteséget köszönhet egy tweetnek.

A gazdasági világ lélegzet-visszafojtva várta, hogy kiderüljön, kivel szövetkezik a Tesla elektromos autóinak, a Model 3-nak az akkumulátorainak gyártásához. Voltak hírek, melyek szerint a Samsung, mások szerint a Panasonic volt nyeregben. A Tesla nem erősítette meg eddig hivatalosan egyik információt sem, így a Samsung részvényei is szép magasságokban tartották magukat.

Mígnem Elon Musk, a Tesla extravagáns vezetője (akiről itt olvashat bővebben) egyszer csak fogta magát, és a kitwittelte, hogy a Panasonic lesz a gyártó, megkötötték a kizárólagos szerződést. A Samsung részvényei azonnal zuhanni kezdtek, 580 millió dolláros veszteséget okozva a cégnek.

A Panasonic értéke 800 millió dollárral ugrott meg az egyetlen kis közösségi oldalas posztnak köszönhetően.

Nem ez Musk első szokatlan húzása, egyszer sértőnek talált egy beszólást a neten, és tett róla, hogy aki posztolta, ne vehessen többé Tesla autót. Nem érdekelte, hogy az illető nem egyszerű fogyasztó, hanem kockázati tőkés.

Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.

 

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek