Teherszállítás: vissza a vitorlásokhoz?

Új reneszánsz következhet az áruszállításban, ahogy egyre több cég csökkentené környezeti lábnyomát, a legmodernebb technológiák mellett újra előtérbe kerülhetnek a régi, évszázadokig használt, de környezetbarát megoldások is.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy mindinkább előtérbe kerül a környezettudatosság a fogyasztóknál, úgy egyre több cég igyekszik környezetbarát megoldásokkal kiváltani az eddigi folyamatait. Ez nem kevésbé igaz a szállítmányozásban is. Ahogy azt korábban megírtuk, már építés alatt állnak az új generációs elektromos teherszállító óriáshajók, de vannak, akik inkább a régebbi megoldásokhoz nyúlnának vissza. Egy Egyesült Államokbeli, fenntartható mezőgazdasággal foglalkozó vállalkozásokból álló csoport ezért egy csaknem évszázados hagyományt ébreszt fel újra: vitorláshajókat hoznának be a teherszállításba.

A tervek szerint megvásárolnak egy 1946-ban épült, kétárbocos hajót (szkúnert), és a Hudson-folyó mentén szállítanak vele majd biotermékeket, sót, diót, sört. A 15 megállóból álló hajóút végállomása New York lesz. A nagy tervhez mindösszesen már csak 50 ezer dollárra van szüksége a csapatnak, hogy az „Apollónia” nevű hajó végre útnak indulhasson – ezt közösségi finanszírozással könnyedén elő is fogják teremteni a vállalkozók.

Az ötletnek tagadhatatlanul megvannak a maga előnyei: a legtöbb település a Hudson-folyó mentén rendelkezik történelmi kikötőrésszel, amelyek mentén sok helyütt még a piacterek is megmaradtak. Tagadhatatlan az elképzelés bája – és nyilván marketingszempontból sem lenne utolsó látvány.

A teherhajózás globálisan az emberiség üvegházgáz-kibocsátásának 3 százalékát adja, ennek 91 százaléka a nemzetközi tengeri útvonalakon keletkezik, mindössze 8 százaléka a belföldi édesvízi áruszállításból.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo