Politikai háborúba keveredhet a Google

2018. szeptember 07. péntek - 20:00 / piacesprofit.hu
  •  
  • Előfizetés

Egy nemrég közzétett felmérés szerint a Google alkalmazottjai több mint 15,5 millió dollárral támogatták a demokrata párti jelöltek kampányát. A céget, amit már korábban is politikai részlehajlással vádoltak, emiatt meggyűlhet a baja a Fehér Házzal.

A GovPredict nevű, a Szilícium-völgyben tevékenykedő startup a napokban tette közzé felmérését, amelyben azt vizsgálták, a Google-t birtokló Alphabet alkalmazottjai (beleértve vezetőket is) milyen politikai célokra ajánlottak fel pénzt (az Egyesült Államokban minden, politikai pozícióért induló jelöltnek közzé kell tenni, milyen forrásból kaptak anyagi támogatást). A felmérésből kiderült, hogy a Google-dolgozók adományai több mint 90 százalékban a Demokrata Párt kampányait támogatták. A kormányzó Republikánus Párt jelöltjei csak 1,6 milliót kaptak, míg a demoraták 15,5 milliót. A Donald Trumppal szemben induló demokrata jelöltek jelentős támogatást kaptak a 2016-os választásokon is az Alphabet-alkalmazottaktól.

Megbánhatja a sörfőző, hogy Trumpot az egekig dícsérte
„Amerikában készül immár a világ legjobb söre.” Az erősen vitatható állítást egy bostoni sörfőző tette, Trump politikáját dicsérve. Az elnök melletti fellépésének hírére városában bojkottot hirdettek söre ellen.

Ez a Google számára azért kínos, mert a céget a közelmúltban többször is érte az a vád, hogy az általa birtokolt platformokon (például a Youtube-on) politikai elvek alapján manipulálják, milyen vélemények hány emberhez juthatnak el.  Nemrég Donald Trump is azzal gyanúsította a Google-t, hogy más nagy tech-vállalatokkal együtt igyekeznek elfojtani a konzervatív hangokat, és lépéseket ígért ez ügyben.

Az Alphabet, mint cég maga nem utalt pénzt politikai célokra, a GovPredict kutatása aligha oszlatja el ezeket az aggodalmakat, aminek politikai következményei is lehetnek. Jeff Sessions igazságügyi miniszter például azt tervezi, szenátusi bizottságot hív össze, hogy megvizsgálják, sértik-e a szólásszabadság elvét vagy a versenyszabályokat a nagy közösségimédia-szolgáltatók.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.