Mások értékelése alapján vásárolunk a neten

2018. december 17. hétfő - 15:05 / piacesprofit.hu
  •    

A legtöbb hagyományos és online kereskedő a karácsonyi időszakban bonyolítja éves forgalmának jelentős részét – így nem csoda, hogy ilyenkor a minőségi kifogások száma is megugrik. Érdemes tehát jól megválasztani, hol szerezzük be az ajándékokat.

A legtöbben ott vásárolnak, ahol találnak értékeléseket, ahol korábban már pozitív tapasztalataik voltak, és ahol pénzvisszatérítést kaphatnak probléma esetén. mivel a csalódott vevők negyedét a kereskedők semmilyen módon nem kompenzálják a Vatera friss felmérése szerint.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A felmérés különösen az online vásárlás során felmerülő problémákra volt kíváncsi. A válaszok szerint a legtöbb esetben (48%) a termék minősége elmaradt az elvárt szinttől, míg az esetek negyedében (24%) az áru nem felelt meg a leírásnak. Viszonylag kevesen számoltak be arról (13%), hogy a kézhez kapott termék kinézete nem egyezett meg az online felületen bemutatott fotóval, míg elenyésző esetben (8%) a szállítás során sérült meg a termék, vagy egyéb probléma merült fel (7%).

Vagyis a kereskedők/eladók valamivel több gondossággal (megfelelő csomagolás, megbízható

Így karácsonyozunk mi
A karácsonyi időszak nem csak a családi összejövetelekről és a szépen feldíszített karácsonyfáról szól. Az ünnepet megelőző hetek anyagilag is megterhelik a családi költségvetést, hiszen az ajándékok mellett az ünnepi fogásokra és olykor elegáns ruhára is többet kell szánni.

futárszolgálat) és körültekintőbb tájékoztatással (jó minőségű termékképek, pontos leírások, kapcsolatfelvételi lehetőség) sokszor megelőzhetnék az ilyen eseteket a netes vásárlás során. Emellett fontos szerepet játszik, hogy a vevők tisztában legyenek a jogaikkal, és bizonytalanság esetén előzetesen érdeklődjenek a kiszemelt termékről az eladónál még vásárlás előtt.

A felmérésből az is kiderült, hogy mi magyarok nem törődünk bele a bennünket ért anyagi veszteségbe: amennyiben minden körültekintés ellenére mégis minőségi probléma merül fel, az emberek több mint fele (54%) igyekszik a teljes vételárat visszaszerezni.

Ha nem tökéletes, de azért használható a kapott termék, akkor pedig a válaszadók 28 százaléka árengedményt próbál utólag érvényesíteni. Mindössze a vásárlók ötöde (19%) hagyja annyiban a dolgot – főleg kisebb értékű termékeknél –, és nem reklamál, mivel úgy ítéli meg, hogy túl sok befektetett energiát igényel, és csekély a siker esélye.

Bízunk a netes vásárlásban

Az esetleges negatív tapasztalatok ellenére továbbra is bizalmat szavazunk e-kereskedelemnek: bár a netes rendelésnél nincs lehetőség az áru személyes megtekintésére, a válaszadók többsége (40%) szerint

az online vásárlás során sem fordul elő több minőségi probléma, mint a hagyományos vásárlásnál.

Az aggályok tehát nem általában az online vásárlással szemben merülnek fel, hanem bizonyos

Ezzel az aprósággal is megfoghatjuk a vevőt
Ismert és bevált, mégsem túl gyakran alkalmazott gyakorlat az e-kereskedők körében, hogy a csomagokba a megrendelt termékeken kívül valamilyen egyéb tárgyat is elhelyeznek. Ez az apró “ajándék” a kereskedő számára sokoldalú marketing- és promóciós eszköz, amely arra szolgál, hogy fokozza az ügyfélelégedettséget, lojalitást építsen és természetesen növelje a bevételt.

feltételek esetén. A válaszadók 62 százaléka állította, hogy tart a vásárlástól, ha nem tud más vevők által adott értékeléseket, véleményeket olvasni a webshopról vagy az eladóról.

Nyugtalanít minket a garancia hiánya is: az emberek több mint fele ezt kiemelt kockázatként éli meg (57%), és csupán a vásárlók 3 százaléka vállalja be így is a vásárlást. A megkérdezettek több mint fele az olcsó távol-keleti termékek rendelését véli kockázatosnak, 14 százalékuk pedig a használt cikkek esetében tart a minőségi problémáktól.

Megválogatjuk, hol vásárolunk online

A megkérdezettek több mint kétharmada (65%) ott vásárol, ahol talál értékeléseket, és hasonlóan magas arányban (63%) a vásárlók visszatérnek oda, ahol nem érte őket csalódás. Közel ugyanilyen fontos (61%), hogy vissza lehessen küldeni a terméket probléma esetén, és pénzvisszatérítés, illetve kártérítés igénylésére is legyen lehetőség. A válaszadók több mint negyede (27%) már attól is biztonságban érzi magát, hogy megbízható márkájú termékeket vásárol, és nagyon minimális azoknak az aránya (3%), akik nem törődnek ezekkel, ha olcsóbban jutnak hozzá a termékhez. Az eddigiek alapján nem meglepő, hogy a válaszadók többsége (77%) aggályok nélkül rendel a hazai nagy webáruházaknál.