Ezzel az aprósággal is megfoghatjuk a vevőt

2018. december 13. csütörtök - 12:15 / piacesprofit.hu
  •    

Ismert és bevált, mégsem túl gyakran alkalmazott gyakorlat az e-kereskedők körében, hogy a csomagokba a megrendelt termékeken kívül valamilyen egyéb tárgyat is elhelyeznek. Ez az apró "ajándék" a kereskedő számára sokoldalú marketing- és promóciós eszköz, amely arra szolgál, hogy fokozza az ügyfélelégedettséget, lojalitást építsen és természetesen növelje a bevételt.

A webáruház mindegy egyes rendelésnél megmérettetik. Van viszont néhány apróság, amik használatával túl is szárnyalhatjuk a vevő elvárásait. Ilyen például a csomagbetét. A Kosárérték Magazinból megtudhatjuk, hogyan működik ez a marketingeszköz.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A csomagbetétek legfőbb előnyei

  • Olcsó: egyáltalán nem szükséges nagy összeget beruházni ahhoz, hogy elkezdjük. Az ebben a cikkben hozott példák egyike sem drága, mégis hatékony.
  • Jól célozható: hiszen akinek küldjük, már vásárolt tőlünk, tehát sok információnak birtokában vagyunk, köztük a legfontosabbnak: tudjuk, mit vett.
  • Az üzenet célbajuttatásának nincs külön költsége: a csomag szállítási költségét amúgy is ki kell fizetni, így csak jobban kihasználjuk a lehetőséget.
  • Keresztértékesítés lehetséges: mivel tudjuk, mit vett a vásárló, jól célzottan ajánlhatunk neki másik terméket.
  • A beragadt készletek likvidálása: a nehezen mozgó áruk marketingköltséggé konvertálhatók, ha csomagbetétként kiküldjük ezeket, jó kapcsolatot építhetünk vevőinkkel, így hasznot hoznak.
  • Hűséget kapunk cserébe: a fogyasztók hajlamosabbak az olyan márkákat választani, amelyek értékelik őket. A csomagbetéteket jól alkalmazva a vásárló különlegesnek érzi magát, lojalitása épül.

A csomagbetétek öt legjobb típusa

Egyszerű, igaz? Csak dobjunk egy szórólapot vagy egyszeri tízszázalékos kupont minden dobozba, kész is. Vagy nem. Nagyon sok

Árgus szemekkel figyelik a webáruházakat
Minden év novembere és decembere a hagyományos kereskedelem mellett főszezon az e-kereskedelemben is. Mivel az ajándékvásárlások egyre nagyobb hányada kerül át az online térbe, a fogyasztóvédelem megerősítette jelenlétét a webáruházak területén.

lehetőség van arra, hogy több hozzáadott értéket adjunk a dologhoz, ezáltal pedig ténylegesen építsük az ügyfelek lojalitását. Nézzük a legjobbaknak tartott típusokat.

1. Kedvezményes ajánlatok

A kedvezményes ajánlat egy magától értetődő és bevált, így méltán népszerű eszköz. Persze, küldhetnénk emailen is. De nem sokkal jobb biztosnak lenni abban, hogy ajánlatunk a vevő két keze között végzi, nem pedig a spam mappában vagy az olvasatlanul olvasottnak jelölt levelek között? Ráadásul kézzelfogható emlékeztető, ami fizikailag szem elé kerül. Nyomtassuk névjegy méretű kártyára, ami könnyen befér a pénztárcába és kitűzhető egy üzenőfalra.

Fontoljuk meg rögtön kettő küldését azzal a felszólítással, hogy az egyiket a vásárló nyugodtan adja tovább egy barátjának. Szép gesztus, hírünk pedig egy barát ajánlásával terjed.

És hogy mit ajánljunk fel? Ingyenes szállítást a következő rendelésre, fix vagy százalékos kedvezményt a következő vásárlás értékéből, ajándékot a legközelebbi rendeléskor, ingyenes frissítést, extra szolgáltatást. Bármit, ami nekünk olcsó, a vásárlónak pedig értékes.

2. Termékminták

Kiváló eszköz, több szempontból is. Egyrészt a termékmintákhoz a viszonteladó sokszor fillérekért vagy akár ingyen is hozzájuthat a

Igen, lehet stresszmentes a karácsony
Az ajándékvásárlás a magyarok számára különösen nagy kihívást jelent, aminek egyik oka, hogy egyre később kezdünk ajándékokat keresni: tavaly még 83% volt azoknak az aránya, akik a karácsonyt megelőző négy hétben már vásároltak valamit, idén viszont már csak 64% gondol ilyen korán a meglepetések beszerzésére.

nagykereskedőtől, a gyártótól vagy a márkaképviselettől. Másodsorban pedig remek lehetőség olyan termék keresztértékesítésére, amiről eddig talán a fogyasztó nem is hallott, illetve amit régen ki akart már próbálni. De legyünk egyszerűek: ha három terméket árulunk, az A árut megrendelőnek küldjünk egy mintát a B és a C termékből is. Garantáltan működik.

3. Kisebb ajándékok

Az ajándékok hatásukban hasonlók a termékmintákhoz, csakhogy kevésbé tűnnek olcsónak és direktnek, így a vásárló különlegesebbnek érzi magát, vagyis jobban örül a meglepetésnek és nem érzi úgy, hogy csupán reklámozunk neki valamit. Az ajándék egyébként komoly pszichológiai kulcsinger is: a reciprocitás törvénye szerint a megajándékozottban erőteljes vágy keltődik a szívesség viszonzására. Így a vásárló nemcsak elégedett lesz, de bizonyára hamarost ismételten rendel tőlünk valamit.

4. Köszönőkártyák és személyes üzenetek

A legegyszerűbb, legolcsóbb és egyben a leginkább személyes csomagbetét a kézzel írott köszönőkártya. Egy ilyen egyszerű lapocska küldése olyan gesztus, ami hatékonyan építi a lojalitást. Különösen kisebb vagy új webáruházak esetén erős, hiszen versenyelőnyt jelent: a nagy cégek nem tudnak ilyet. Kovácsoljunk előnyt ebből.

Vegyünk jó minőségű papírt és írjunk rá pár kedves szót, semmi ördöngősség. Használjuk a vevő nevét a megszólításban, majd fejezzük ki hálánkat, amiért tőlünk vásárolt.

Írjunk valamilyen konkrétumot az ügylettel kapcsolatban, például utaljunk a termék használati módjára. Végül ajánljuk fel szolgálatainkat a jövőre nézvést, köszönjünk el, és mindenképpen írjuk alá a lapot.

5. Értékelések kérése

A vevő számára a webáruházzal fennálló viszonya véget ér, amint kézhez veszi a csomagot. Legalábbis klasszikusan. De mi persze nem ezt szeretnénk. A legtöbb ember számára a csomag belseje a legjobb hely, ahol arra kérhetjük őt, hogy értékelje a termékeket és a webshopot az interneten, illetve írja meg tapasztalatait a közösségi médiában. Így több legyet ütünk egy csapásra, a legfontosabb pedig a lojalitást, ami épül ezáltal.

Hozzáadott érték és lojalitás

A csomagbetétek több értéket adnak hozzá a lezajlott tranzakcióhoz, így webáruházunk meg tudja haladni a vásárlónk elvárásait azzal kapcsolatban, mit is kap ő az üzlettől, amit velünk kötött. Plusz a megfelelő ajánlatot teszik a legjobb időben és a tökéletes célcsoportnak. Bölcsek köve persze nincsen, minden áruház más, ezért mindig próbálkozzunk többféle eszköz tesztelésével és folyamatosan elemezzük a tapasztalatokat. Így építhető kiváló vásárlói élmény és fogyasztói lojalitás, mindez pedig a profit növekedését hozza el a vállalkozás számára.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor