Hatékonyabb lehetek, ha a kutyám is velem dolgozik?

2019. február 13. szerda - 09:07 / piacesprofit.hu
  •    

Mi kell ahhoz, hogy egy munkahely kutyabarát lehessen? Ebben segít a Kutyabarát.hu, az ország első kutyabarát szolgáltatásait népszerűsítő közösségi platform.

Sok lelkes kutyabarát dolgozó, alkalmazott és vezető kereste már meg a közösségi portál csapatát azzal a céllal, hogy kutyabaráttá tennék munkahelyüket, egyben tanácsot kérve, hogyan is induljanak el ebbe az irányba?

„Mivel mi magunk is nap mint nap tapasztaljuk ennek előnyeit, pozitívumait, így nem nehéz kampányolnunk az arra alkalmas irodák, munkahelyek kutyabaráttá tétele mellett, és segíteni tanácsainkkal a leendő kutyabarát munkahelyeket” – fejtette ki dr. Sziládi-Kovács Hajnalka ügyvéd, a portál egyik alapítója.

Alapvetően munkáltatói, vezetői döntés, hogy egy munkahely kutyabarát-e. Persze ez alól is vannak kivételek, hiszen például élelmiszerbolt, közfürdő, egészségügyi intézmény nem lehet kutyabarát.

Kép:Flickr

Kép: Flickr

A kutyabarát munkahellyé váláshoz az alábbiakat kell mérlegelni és figyelembe venni:

Ha vendéglátóhelyen vagy élelmiszeriparhoz kapcsolódó egységben dolgozó szeretne kutyát bevinni a munkahelyére, mindenképp szem előtt kell tartania a hatályos ÁNTSZ- és NÉBIH-szabályozások adta korlátokat. Az élelmiszer-biztonsági szabályok nem sérülhetnek, hiszen tetemes összegű bírságra számíthat az üzemeltető, így egy vendéglátóhelyen csak a vendégek által is látogatható részeken lehetnek jelen a kutyák (pl. élelmiszertároló, konyhai vagy élelmiszer-előkészítő részlegben stb. nem tartózkodhat állat).

Bizonyos munkahelyeken a munkavédelmi szabályok betartása zárja ki a kutya jelenlétét (pl. veszélyes

A zöld az új irodatrend: ki a természetbe!
Irodaépületek tervezői, berendezői eddig arra törekedtek, hogy növényekkel, faburkolatokkal tegyék barátságosabbá a környezetet. Az új irányzat: ki a természetbe!

anyagok, vegyi anyagok előállításával vagy használatával kapcsolatos üzemek). Itt egyértelműen a munkavédelmi szabályok, előírások tiltják meg a nem ott dolgozók jelenlétét is, így logikusan a kutyák és egyéb állatok ott-tartózkodása is tilos. Ilyen munkahelyeken maximum az irodai részlegnél lehet megengedett a kutya jelenléte – megfelelő felügyelet mellett.

Egy irodai, adminisztratív vagy kreatív foglalkozási körben dolgozóknál azonban, bizonyos, inkább etikai és együttélési viselkedési szabályok betartása mellett, semmi akadálya a kutyák bevitelének egy munkahelyre.

A fenti rövid tájékoztatóból kiderül, hogy minden iroda, mely munkavédelmi és közegészségügyi szabályokat ezzel nem sért, könnyen válhat kutyabaráttá, ehhez a vezetőség-üzemeltető és a dolgozók együttes akarata elegendő, sőt, még külön szabályzat, minősítés vagy tanúsítvány sem szükséges hozzá. Érdemes azonban egy házirendet készíteni, mely a dolgozókat instruálja, támogatja.

A portál kidolgozott egy „Kutyabarát munkahely etikett”-et, melyet sok kutyabarát munkahely, illetve iroda rendelkezésére bocsátott, és teszik ezt továbbra is szívesen – mindezt ingyenesen. Az elkötelezett kutyabarátok célja ezzel nem más, mint felhívni a figyelmet arra, hogy bizonyos munkahelyeken csak egy közös döntés – és persze a fent említett szabályok ismerése és betartása – szükséges ahhoz, hogy kutyabarát munkahellyé válhassanak, ezzel bizonyítottan növelve a munkahely morálját, összetartását, társadalmi megítélését, továbbá a kutyabarát dolgozók mindennapi munkavégzésének hatékonyságát.

Már nem a főnöknek épül az iroda
A munkavállalók számára fontos a munkahely jó megközelíthetősége, a közösségi terek és programok, valamint az egészséges környezet. Márpedig amit a munkavállaló akar, az most már szent az irodapiacon, és ez a megrendelők hozzáállásában és az új irodákban is látszik.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek