A mindennapjaink részévé vált az internet és a közösségi média. Itt tartjuk a kapcsolatot az ismerőseinkkel és innen informálódunk a napi történésekről, legfrissebb információkról, eseményekről. A közösségi oldalak legnagyobb szakmai hálózatát a LinkedIn képviseli - ma már világszerte több mint 364 millió felhasználó veszi igénybe a szolgáltatásait.
A platformon egyrészt szakmai ismeretségeket és kapcsolati tőkét építhetünk, másrészt olyan állásajánlatokkal is megtalálhatnak minket, amelyekre valószínűleg nem könnyen akadtunk volna. A napi LinkedIn használattal könnyen menedzselhetjük meglévő kapcsolati hálónkat és ismerőseink is könnyen megtalálhatnak minket. A LinkedIn profilunk az online felületeken mutatott én-márkánk jelentős részét teszi ki, ezért érdemes vele legalább annyit foglalkozni, mint az önéletrajzunk összeállításával. Az énmárka építés lépéseiről itt olvashat részletesebben.
Egy tökéletes LinkedIn profil szükséges része a személyes márkánk építésánek. Egy profil megjeleníti az összes készségünket és szakértelmünket, amelyek segítségével kitűnhetünk a tömegből és elérhetjük a célközönségünket - mondja Tammy-Nagy Stellini, a Hays Hungary ügyvezetője a HR Portálnak.
Segítségként itt van pár egyszerű és hasznos tanács a Hays-től:
1. A keresőmotor-optimalizálás a kulcsa a digitális tevékenységeknek. Válaszuk ki kulcsszavakat, és használjuk őket tudatosan a profilunkban.
2. Kizárólag professzionális fotót töltsünk fel. Egyszerű trükk, mégis sokkal nézettebbé teheti a profilunkat.
3. Használjunk minél több linket a profilunkban, ezzel az eszközzel is többet tudunk mutatni magunkból.
4. Mutassuk meg a civil oldalunkat is! Adjuk meg, hogy milyen projektekben, kurzusokban, önkéntes munkákban vettünk részt.
5. Ha egy LinkedIn csoport vagy szervezet tagjai vagyunk, az pontos információkkal szolgál rólunk, így körültekintően válasszuk meg ezeket is.
6. Aktív használat nélkül nem tudunk kitűnni a tömegből! Iktassuk be a LinkedIn-t a napi rutinunkba, osszunk meg érdekes cikkeket, vegyünk részt a beszélgetésekben.
Tény, hogy nem mindenki van tisztában vele, hogy a LinkedIn-en bizonyos fokig látható, hogy ki nézte meg egy tag profilját. A szakmai hálózat értéke mellett valószínűleg ez a kíváncsiságra alapozott elem is jótékonyan növeli a látogatottságot.