GDPR – gyakori kérdések: mit tegyek, ha visszaélnek az adataimmal?

Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR. Sorozatunkban a fogyasztók számára – és a munkáltatóknak is fontos – leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat az Európai Bizottság tájékoztatásának segítségével.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Piac & Profit minden, a GDPR-al kapcsolatos cikkét itt találja!

Kérdés:

Mi a teendő, ha az a gyanúm, hogy nem tartották tiszteletben a személyes adataim védelméhez fűződő jogaimat?

Válasz:

Amennyiben úgy gondolja, hogy az adatvédelmi jogait megsértették, három lehetősége van:

  • Panaszt tehet a nemzeti adatvédelmi hatóságnál
A hatóság kivizsgálja az ügyet, és három hónapon belül tájékoztatja a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről.
  • Keresetet indíthat a vállalkozással vagy a szervezettel szemben
Ha úgy gondolja, hogy egy vállalkozás vagy szervezet megsértette az adatvédelmi jogait, bírósági eljárást indíthat a vállalkozással/szervezettel szemben. Ettől függetlenül, ha szeretné, továbbra is panaszt tehet a nemzeti adatvédelmi hatóságnál.
  • Keresetet indíthat az adatvédelmi hatósággal szemben
Ha úgy véli, hogy az adatvédelmi hatóság nem kezelte megfelelően a panaszát, nem elégedett a válasszal, vagy ha nem tájékoztatják a panasz benyújtásától számított három hónapon belül az eljárási fejleményekről vagy a panasz eredményéről, bírósági eljárást indíthat az adatvédelmi hatósággal szemben.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

Előfordulhat, hogy az a vállalkozás, amely ellen panaszt nyújtottak be, különböző európai országokban kezel adatokat. Ebben a sajátos helyzetben az illetékes adatvédelmi hatóság kezeli a panaszt a többi országban lévő adatvédelmi hatósággal együttműködve. Ezt a rendszert „egységességi mechanizmusnak” nevezik, és biztosítja a panaszok hatékonyabb kezelését. Például összekapcsolhatja a panaszát más országokban benyújtott hasonló panaszokkal. A fő kapcsolattartó pont az az adatvédelmi hatóság, amelynek a panaszt benyújtotta.

Előző kérdés: mikor korlátozhatom az adataim kezelését?

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo