GDPR – gyakori kérdések: mit tegyek, ha visszaélnek az adataimmal?

Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR. Sorozatunkban a fogyasztók számára – és a munkáltatóknak is fontos – leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat az Európai Bizottság tájékoztatásának segítségével.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Piac & Profit minden, a GDPR-al kapcsolatos cikkét itt találja!

Kérdés:

Mi a teendő, ha az a gyanúm, hogy nem tartották tiszteletben a személyes adataim védelméhez fűződő jogaimat?

Válasz:

Amennyiben úgy gondolja, hogy az adatvédelmi jogait megsértették, három lehetősége van:

  • Panaszt tehet a nemzeti adatvédelmi hatóságnál
A hatóság kivizsgálja az ügyet, és három hónapon belül tájékoztatja a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről.
  • Keresetet indíthat a vállalkozással vagy a szervezettel szemben
Ha úgy gondolja, hogy egy vállalkozás vagy szervezet megsértette az adatvédelmi jogait, bírósági eljárást indíthat a vállalkozással/szervezettel szemben. Ettől függetlenül, ha szeretné, továbbra is panaszt tehet a nemzeti adatvédelmi hatóságnál.
  • Keresetet indíthat az adatvédelmi hatósággal szemben
Ha úgy véli, hogy az adatvédelmi hatóság nem kezelte megfelelően a panaszát, nem elégedett a válasszal, vagy ha nem tájékoztatják a panasz benyújtásától számított három hónapon belül az eljárási fejleményekről vagy a panasz eredményéről, bírósági eljárást indíthat az adatvédelmi hatósággal szemben.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

Előfordulhat, hogy az a vállalkozás, amely ellen panaszt nyújtottak be, különböző európai országokban kezel adatokat. Ebben a sajátos helyzetben az illetékes adatvédelmi hatóság kezeli a panaszt a többi országban lévő adatvédelmi hatósággal együttműködve. Ezt a rendszert „egységességi mechanizmusnak” nevezik, és biztosítja a panaszok hatékonyabb kezelését. Például összekapcsolhatja a panaszát más országokban benyújtott hasonló panaszokkal. A fő kapcsolattartó pont az az adatvédelmi hatóság, amelynek a panaszt benyújtotta.

Előző kérdés: mikor korlátozhatom az adataim kezelését?

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo