Egy kiállítás képei

„Hú, ez nagyon nekem való!”– gondolta a Corvinuson közgazdaságtant és marketinget tanult ifjú vállalkozó, amikor belekóstolt a festészetbe. Rövid ideig még próbálkozott az egyetemen a mesterképzéssel, de – mint mondta, „ez most kikerült a fókuszból”. Viszneki Vivien második kiállítására készül és állítja, a profit és nonprofit szektor nem ellentéte, inkább kiegészítője egymásnak.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Piac & Profit: Hogyan jut arra a gondolatra egy racionális ismereteket tanuló diák, hogy otthagyva csapot papot, egyszer csak elkezd festeni? Hogyan egyeztethető össze ez a két világ?

Viszneki Vivien: A másik világ mindig része volt az életemnek, hobbiszinten mindig érdekelt. 18-19 éves koromban kezdődött, s bár gyerekként is vonzottak a színes ceruzák, sosem tartottam magam különleges tehetségnek. Véletlenül kerültem egy nagyon jó rajztanárhoz, és úgy éreztem, hogy hú, ez nagyon nekem való! Már az egyetem mellett éreztem, hogy valami másba szeretnék fogni. Egy darabig ment a kettő egymással párhuzamosan, majd sorra kaptam a megkereséseket, végül munkáim is az új irányhoz kötöttek. Nem akartam kidobni mindent a régi életemből, inkább organikusan alakult így, ide vezetett az élet.

PP: Végleges a választás az egyik vagy másik között?

VV: Nincs szó választásról, szerintem a két szemlélet jól működhet együtt. Hosszú távon szeretném úgy összekötni, hogy mindkettőből a legtöbbet hozzam ki. Úgy gondolom, van közöttük átjárhatóság, segíthetik, kiegészíthetik egymást. Amit a közgazdaságtanban vagy a marketingben megtanultam, hasznos lehet abban, hogy a művészetet másként közelítsem meg. És fordítva. Arra kerestem a választ, hogyan lehet a profitorientált szektorban működő megoldásokat a nonprofit szektorban használni. Ami működik a piacgazdaságban, miért ne kínálna megoldást más problémák esetén is.

Viszneki Vivien

PP: A marketing célja – nagyon sarkosan fogalmazva – termékek reklámozása, végső soron eladása. Eszköz lehet a festészet népszerűsítésére is?

VV: A művészetben nekem mindig az üzenet volt fontos: hogy a magam lehetőségeivel „elmondjam”, valamennyiünk életében van valami olyan, amivel szebbé tehetjük azt. Természetesen nem mindenkinek a festészet, de azt próbálom megmutatni, hogy a marketing eszközeivel az üzenet éppúgy közvetíthető, mint ha valamilyen terméket akarnánk eladni. A művészet azért fontos, azért adott sokat, mert szebben, jobban tudtam utána élni.

PP: Mi az a több, amit a festészet ad?

VV: Festés közben nekem nem számít semmi, csak az 
a pillanat, a most. Csak a kép és én. Mindenki érez ilyet, csak mindenki más tevékenység közben. Mindenkinek van olyan, amiben azt éli meg, amit én a festészetben.

PP: Mikor lehet így érezni?

VV: Amikor jobban leköt a tevékenység, mint hogy gondolkozni tudjak róla. Mikor én ezt megtapasztaltam, onnantól minden pillanatban így akartam élni.

PP: Mindezt visszaigazolta az élet. Volt egy sikeres kiállítás, hogyan tovább?

VV: Tavaly nyáron a Krisztina körúton a Mag galériában volt az első önálló kiállításom, valóban nagy volt az érdeklődés. Jövőre a Kaptárban mutatom meg az új, készülő képeket.

PP: Nem lehet megkerülni a kérdést, mindehhez honnan van az anyagi háttér?

VV: Most alapvetően szabadúszó egyéni vállalkozó vagyok, fél munkaidőmet kitölti, hogy online marketinggel segítem egy írónő munkáját, írok, szervezek, a másik 4-5 órában pedig a művészeti megrendeléseimmel foglalkozom. Festmények, digitális megoldások után érdeklődnek. Így tudok önfenntartó lenni.

PP: Miben segített, mit adott a mentorship program?

VV: A mentorcsoportban nagyon sok hozzám hasonló fiatal, már sikeres vállalkozó volt. Megmutatták, hogy ilyen fiatalon is lehet sikert elérni. A nulláról tanították, hogyan érdemes elindulni, formát öntöttek ahhoz, hogy a szakmai területen ki tudjak bontakozni. Meghatározó volt a kapcsolati tőke és a bizalom, hogy van kitől tanulni. Nem csak a mentoroktól, hanem egymástól is. A legtöbbet az a mentalitás és szemlélet adta, hogy menjünk és csináljuk! Sokkal frissebb, lendületesebb volt, mint egy egyetemi képzés.

Továbbadni a tudást
A Mentorship olyan független társadalmi szerveződés, amelyet 15 fiatal vállalkozó hívott életre. A mentorok fontosnak tarják, hogy aktívan részt vegyenek egy új, modern vállalkozói réteg kinevelésében. Céljuk, hogy a programon keresztül betekintést engedjenek a vállalkozások mindennapjaiba és megtanítsák az új, felnövő nemzedéket a társadalmi érzékenység fontosságára. Szeretnék visszaadni a vállalkozó megnevezés becsületét és megmutatni, hogy amellett, hogy valaki sikeres, kötelessége is továbbadni a tudását és visszaadni azt a közösségnek. Aki szeretne szakmai támogatást ötlete megvalósulásához, még jelentkezhet a (http://mentorship.hu) oldalon.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo