Drágábban repülünk, amióta a csomagot külön számolják

Rekord összeget, mintegy 7 milliárd dollárt szedtek be tavaly az utasoktól a légitársaságok a feladott kézipoggyász elszállításáért és a jegyek átfoglalásáért – egy amerikai felmérés szerint, amit az airportal.hu tett közzé.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A légiközlekedési cégek azzal érvelnek, hogy a magasabb kiegészítő díjakat a szolgáltatásba forgatják vissza: új gépeket vesznek és jobb kollektív szerződéseket kötnek a szakszervezetekkel. A tanulmány szerzői kimutatták, hogy azoknak, akik legalább egy feladott kézipoggyász után fizettek, többe került a jegy és a poggyász feladása, mint amikor ez a szolgáltatást még a jegy ára tartalmazta.

Kép: airportal.hu

A USA Today kiemelte, hogy amikor a légitársaságok bevezették a csomagfeladási díjat, akkor az átlagos jegyárat kisebb mértékben csökkentették, mint az átlagos poggyászfeladási díj mértéke, így aki ezek után is a csomagtérben vitette a csomagját, annak többe, míg a kézipoggyásszal utazóknak kevesebbe került a jegy, mint előtte.

Nem vacsorát, hanem nethozzáférést akarnak a légiutasok
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést, derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. Az internetkapcsolat utasonként kicsivel több mint ezer forinttal (4 euró) növelhetné a légitársaságok bevételeit, ám a megfelelően működő szolgáltatás kifejlesztéséhez a társaságoknak együtt kell működniük a lehetőséget kiépítő technológiai cégekkel.
Az Airportal idézi a fogyasztóvédők álláspontját is, amely szerint – bár a kiegészítő szolgáltatásokért beszedett árak jóval átláthatóbbak – az utasok így sem mindig tudják, pontosan miért fizetnek. Azt szeretnék elérni, hogy a társaságok minden plusz díjról tájékoztassák az utasokat függetlenül attól, hogy ügynökön keresztül, vagy a légitársaságnál keresnek jegyet.

A jogvédők arra is panaszkodtak, hogy ezek a szolgáltatási díjak sokáig rejtve maradnak, ezért összehasonlítani is eléggé nehézkes őket, és egyébként is csak arra jók, hogy a nyereséget maximalizálják, nem pedig a szolgáltatás bekerülési árát akarják fedezni belőle.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo