Bőhm Kornél: egyszer beüt a gikszer

2018. június 13. szerda - 13:30 / kfarkas
  •    

Hihetetlen vihart keltett egy vemhes szurikáta pusztulásának a híre, miközben amikor egy gyorsétteremben a biztonsági őr megvert egy ismert újságírót, viszonylag hamar lecsendesedett a közhangulat. A két eset – bár súlyban nehezen mérhető egymáshoz – elsősorban a kríziskommunikáció profizmusában különbözik – vélekedik Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó.

Sem megerősíteni, sem cáfolni.... - Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

Sem megerősíteni, sem cáfolni…. – Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

Az üzleti krízisek és a magánéleti krízisek nem válnak el egymástól. Az az ügyfélszolgálatos, akinek mi leüvöltjük a fejét, hazaviszi a problémát. Az az alkalmazott, aki egy bármilyen okból hírbe hozott cégnél dolgozik, magán is érzi a nyomást. Emellett a magánéletünk sok eseménye párhuzamba állítható az üzleti krízisekkel, sokszor hasonló mozgatórugók fedezhetőek fel mindkettőben – vallja Bőhm Kornél.

A közelmúltban jelent meg a könyved Sem megerősíteni, sem cáfolni… címmel. Kinek szól a kötet?

– A könyv megírásához nagyon sok szakirodalmat olvastam, és mivel több egyetemen is adok órákat, összegyűlt egy olyan anyagtömeg, amelyet már érdemes volt strukturált rendszerben összefogni és kötetté formálni. Ez ugyanakkor nem tankönyv, inkább általánosabb, az átlagolvasóhoz szól. Az volt a célom, hogy mindenki megértse, miről szól a kríziskommunikáció, hogy milyen beidegződések, módszerek, praktikák működnek ezen a területen. Pontosan ezért van benne magánéleti szál is.

Szerinted az üzleti kommunikációban mindennapos módszerré válik a kríziskommunikáció?

– Meredeken nő a frekventáltsága, amiben részben szerepük van a szakmai partnereknek és szervezeteknek is, mint például az MPRSZ kríziskommunikációs tagozata és annak rendszeres éves kiadványa, a Magyarország Krízistérképe. Blogolunk róla a kollégákkal, megbeszéljük az aktuális történéseket, hogyan kellene reagálni, ki mit rontott el. A legfrissebb a szurikátaügy például. A vállalati érdeklődés azonban még mindig elsősorban a nagyvállalatokra, méghozzá a nemzetközi nagyvállalatokra korlátozódik. Ahol nagy az ügyfélszolgálat, sok a bejövő panasz, ott általában jó a helyzet, a kkv-k viszont jellemzően nem készülnek fel a krízishelyzetekre, ad hoc módon, tűzoltásszerűen próbálják kezelni az előálló válságokat. A legtöbben persze tisztában vannak vele, hogy előbb-utóbb mindenkinél beüt valamilyen gikszer. Nagyon kevesen vannak azok, akik szerint nekik soha nem lesz szükségük az előre elkészített kríziskommunikációs tervre.

Az interjú a Piac & Profit június 14-én megjelenő számában olvasható! Keresse az újságárusoknál!

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor