Behúzták a féket a vállalatok - elmaradnak a beruházások

Megingott az eddigi évek stabilnak mondható beruházási hajlandósága a vállalatok körében, lényegesen kevesebb fejlesztéssel számolnak a következő 12 hónapban – ez derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb adataiból. Jelenleg csupán minden harmadik cég tervez beruházást, ötből egy pedig kifejezetten csökkenteni tervezi az erre fordított összeget. Fejlesztések a 10 milliárd éves árbevételt meghaladó vállalatoknál és az iparban, építőiparban valósulhatnak meg a legnagyobb arányban.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A KSH augusztusban közzétett adatai szerint 2020 II. negyedévében tovább csökkentek a nemzetgazdasági beruházások, mivel 9,9 százalékkal maradtak el az előző év azonos időszakához képest. A visszafogott beruházási tevékenység pedig a nagyvállalatok tervezett fejlesztései alapján még jó darabig folytatódhat.

Orbán Viktor a beruházásokban látja a magyar gazdaság fellendülését
Beruházás, beruházás, beruházás, adócsökkentés és beruházás - a miniszterelnök szerint erre van szüksége az országnak. Részletek >>>>
"A K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adatai alapján az eddigi tendenciához képest komoly változás állt be a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem-állami nagyvállalatok beruházási szándékában. A válság következtében óvatosak és megfontoltak lettek a hazai nagyvállalatok, amit jól mutat, hogy míg az előző negyedévben a válaszadók 47 százaléka tervezett fejlesztéseket, addig jelenleg 15 százalékponttal kevesebben, a cégek alig harmada (32 százalék) vélekedik ugyanígy. A visszaesés az előző évekhez képest is jelentősnek mondható, hiszen hasonlóan alacsony érték utoljára 2017. harmadik negyedévében jellemezte a nagyvállalatok beruházási aktivitását. A fejlesztési célokat tekintve nem látható lényeges változás, hiszen a korábbi évekhez hasonlóan most is a technológiai beruházások a legnépszerűbbek. Az előző negyedévhez képest azonban jelentősen, 27 százalékról 15 százalékra mérséklődött az ebben gondolkodók aránya” – ismertette az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H üzleti ügyfelek divízió vezetője.

„Nem várható növekedés a beruházásra fordított összeg tekintetében sem. Az előző negyedévhez képest ugyanis majdnem felére, 13 százalékra mérséklődött azok aránya, akik növelnék a fejlesztésekre szánt összegeket, miközben nagyjából ötből egy cég (19 százalék) csökkenteni tervezi ezeket a költségeket a következő egy évben” – tette hozzá a szakember.

Zuhanó beruházási szándék a kereskedelemben és a szolgáltató szektorban

A beruházási szándékot nagyban befolyásolja, hogy mekkora az adott cég, ahogy az sem mindegy, hogy milyen szektorban tevékenykedik. Cégméretet tekintve a 10 milliárd éves árbevételt meghaladó vállalatoknál várható leginkább, és a 2-4 milliárd éves árbevételű cégeknél várható legkevésbé fejlesztés a következő 12 hónap során. Az ágazatokat megvizsgálva ennél is nagyobb különbségek figyelhetők meg.

A kereskedelemben és a szolgáltató szektorban zuhant a beruházási szándék (32-33 százalékról 17 és 11 százalékra). Az iparban, építőiparban valósulhatnak meg a legnagyobb arányban a fejlesztések, az ágazatban a vállalatok közel kétharmada (60 százalék) továbbra is tervez ilyen tevékenységekkel.

„A vírusjárvány következtében nehezebb helyzetbe került cégek megsegítésére számos támogató kezdeményezés jött létre, amelyek az ősz folyamán a növekedést célzó további kormányzati intézkedésekkel bővülhetnek. Az egyik legnépszerűbb program az NHP Hajrá, amely megoldást adhat a beruházásban gondolkodók számára” – mondta el Patrick Van Overloop.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo