A siker titka, hogy egy dolgot nagyon jól csinálnak

Az e-kereskedelemnek köszönhetően feltörőben vannak a kisebb, specializálódó márkák a divatiparban. A folyamat vesztesei a ruhaboltláncok és a márkaboltok.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kezdik elveszteni a vonzerejüket azok az üzletek, amelyek mindenkit ki akarnak szolgálni, írja a Quartz. Az amerikai ruhamárkák közül a közelmúltban azok teljesítettek a legjobban, amelyek egyetlen, speciális dolgot csináltak jól.

Milliók rövid törzsű ingekből

Ilyen például az Untuckit, ami rövidebb törzsű ingekre specializálódott, amiket nem kell betűrni. A 2011-ben indult cég tavaly a Forbes becslése szerint 100 millió dollár (27,5 milliárd forint) árbevételt ért el. A legsikeresebb márkák között van az üléshez szabott nadrágokat gyártó Bonobos vagy a régi stílusú és extra méretű ruhákra fókuszáló ModColth.

Eközben csökken a bevételük azoknak a nagy ruhakereskedőknek, akik szélesebb fogyasztói igényeket próbálnak kiszolgálni, különösen a ruhaüzletláncok küszködnek a megváltozott vásárlási szokások miatt: az elmúlt években jelentősen bővült a ruhák közvetlen kereskedelme, elsősorban az e-kereskedelemnek köszönhetően. Ennek egyik eredménye volt, hogy az emberek sokkal többféle gyártótól vásároltak ruhát. A folyamat nyertesei azok az addig kevésbé ismert ruhagyárak voltak, amelyektől a nagy üzletláncok korábban nem igazán rendeltek árukat. Szintén jól jártak azok, akik speciális igényeket elégítenek ki, hiszen az internetes vásárlás előtt sokan célirányosan keresnek terméket.

Minden egy helyen

A tendencián a legtöbbet a márkaboltok vesztenek, hiszen hirtelen minden termék egy helyről elérhetővé vált, az interneten kényelmesen lehet válogatni a különböző gyártó termékeiből, így kevésbé jellemző, hogy valaki csak egyféle márka ruháit viselje.

Az NPD Group elemzése szerint a nagy ruhamárkák eddigi piaci előnye nagyrészt nem a jobb minőségükben vagy ár-érték arányukban rejlett, hanem egyszerűen abban, hogy a boltok polcain főleg az ő termékeik voltak jelen. Egyenlő piaci részesedés esetén a nagy márkák a bevételük 13 százalékát is elvesztenék az elemzés szerint.

A kihívásra az áruházláncok azzal próbálnak választ adni, hogy több ruhát rendelnek a kisebb márkáktól, sőt, megpróblják megszerezni azokat, ahogy azt a Walmart szeretné a Bonobos és a ModCloth céggel.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo