A siker titka, hogy egy dolgot nagyon jól csinálnak

Az e-kereskedelemnek köszönhetően feltörőben vannak a kisebb, specializálódó márkák a divatiparban. A folyamat vesztesei a ruhaboltláncok és a márkaboltok.

Kezdik elveszteni a vonzerejüket azok az üzletek, amelyek mindenkit ki akarnak szolgálni, írja a Quartz. Az amerikai ruhamárkák közül a közelmúltban azok teljesítettek a legjobban, amelyek egyetlen, speciális dolgot csináltak jól.

Milliók rövid törzsű ingekből

Ilyen például az Untuckit, ami rövidebb törzsű ingekre specializálódott, amiket nem kell betűrni. A 2011-ben indult cég tavaly a Forbes becslése szerint 100 millió dollár (27,5 milliárd forint) árbevételt ért el. A legsikeresebb márkák között van az üléshez szabott nadrágokat gyártó Bonobos vagy a régi stílusú és extra méretű ruhákra fókuszáló ModColth.

Eközben csökken a bevételük azoknak a nagy ruhakereskedőknek, akik szélesebb fogyasztói igényeket próbálnak kiszolgálni, különösen a ruhaüzletláncok küszködnek a megváltozott vásárlási szokások miatt: az elmúlt években jelentősen bővült a ruhák közvetlen kereskedelme, elsősorban az e-kereskedelemnek köszönhetően. Ennek egyik eredménye volt, hogy az emberek sokkal többféle gyártótól vásároltak ruhát. A folyamat nyertesei azok az addig kevésbé ismert ruhagyárak voltak, amelyektől a nagy üzletláncok korábban nem igazán rendeltek árukat. Szintén jól jártak azok, akik speciális igényeket elégítenek ki, hiszen az internetes vásárlás előtt sokan célirányosan keresnek terméket.

Minden egy helyen

A tendencián a legtöbbet a márkaboltok vesztenek, hiszen hirtelen minden termék egy helyről elérhetővé vált, az interneten kényelmesen lehet válogatni a különböző gyártó termékeiből, így kevésbé jellemző, hogy valaki csak egyféle márka ruháit viselje.

Az NPD Group elemzése szerint a nagy ruhamárkák eddigi piaci előnye nagyrészt nem a jobb minőségükben vagy ár-érték arányukban rejlett, hanem egyszerűen abban, hogy a boltok polcain főleg az ő termékeik voltak jelen. Egyenlő piaci részesedés esetén a nagy márkák a bevételük 13 százalékát is elvesztenék az elemzés szerint.

A kihívásra az áruházláncok azzal próbálnak választ adni, hogy több ruhát rendelnek a kisebb márkáktól, sőt, megpróblják megszerezni azokat, ahogy azt a Walmart szeretné a Bonobos és a ModCloth céggel.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo