A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt

A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A CarTrawler szakmai portál vizsgálta meg a világ légitársaságainak 2014-2018 között kiadott üzleti jelentéseit. Azok azt mutatták, hogy az úgynevezett kiegészítő szolgáltatásokból származó bevételeik ebben az időszakban 128 százalékkal emelkedtek és elérték a kereken 65 Mrd. eurót.

Mivel a világon működő több, mint 300 légitársaság közül nem valamennyinek az üzleti jelentései voltak hozzáférhetők, a valódi szám valószínűleg ennél is magasabb. A többlet-bevételek egyébként nem tartalmazzák azokat, amelyeket a cégek a törzsutas-programokból kapnak.

Az extra-bevételek sikerlistáját a három nagy amerikai cég, a United, a Delta és az American vezeti. Azok mindegyik évente több, mint 5 Mrd. dolláros bevételt könyvel el a külön-szolgáltatásokból.

Európában a fapados cégek, a Ryanair és az Easyjet nem kínálnak ugyan törzsutas programokat,

Lassan követni sem tudjuk a fapadosok csomagárait
Megemelte a Wizz Air és a Ryanair az elsőbbségi beszállás és a csomagfeladás árát. Mostantól az utazási szezontól is függ, hogy mennyit kell fizetni egy-egy feladott poggyászért.
de így is jelentős többlet-bevételük van: a Ryanair 2017-ben 2.3 Mrd., az Easyjet 1.3 Mrd. eurót könyvelhetett el a jegyárusításon túli eladásokból. A Spirit teljes bevételének több, mint 40 százaléka származott külön-eladásokból.

Míg a fapadosok a csomagokkal, azok súlyával, feladásával, valamint szálloda-foglalással, autóbérléssel üzletelnek, a hagyományos légitársaságok a helyfoglalásnál vezetnek be új formákat. A Swissairnél például a távolsági utaknál 30-115 svájci frank közötti összeget fizet az utas, ha turistaosztályon maga választhatja ki a lehető legkényelmesebb helyet.

Míg a repülőjegy-árak az internetnek köszönhetően áttekinthetőbbek lettek, az egyéb szolgáltatásokat a társaságok fantáziadúsan úgy alakítják, hogy igen nehéz az utasnak azokban eligazodnia.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo