7 hiba, ami miatt nem tudsz regisztrálni az Online Számla-rendszerbe

2018. június 21. csütörtök - 08:06 / piacesprofit.hu
  •    

Nem ördöngösség a regisztráció a NAV élesített Online Számla-rendszerében, nem kell megijedni a kötelezettségtől. Felesleges lépésről lépésre útmutatók böngészésével kezdeni a regisztrációt, csak ennél a 7 fontos lépésnél kell figyelni az aknákat – hívja fel a figyelmet a NAVXML.hu – Online Számla Tudásbázis írása.

1. Ügyfélkapus belépés lassú, akadozó, sikertelen

Minden regisztrációnál vagy belépésnél hosszú ideig tartott, míg az ügyfélkapus beléptetés megtörtént. Türelmesen kell várni, és/vagy többször kattintani a belépés gombra.

Van akinél az inkognitóablakban megnyitott böngészőben már nem jelentkezik ilyesmi.

Mi azt tapasztaltuk, hogy első próbálkozásra csak tölteni próbál hosszan az ügyfélkapu. Aztán egyszer csak abbamarad a betöltés, de továbbra sem történi semmi. Na, ekkor megint rá kell bökni a belépés gombra, és akkor beenged – hívták fel a figyelmet az Online Számla Tudásbázis szakértői.

fekete év volt a cégeknek a tavalyi

Kép: SXC

Többen jelezték, hogy ügyvédiiroda-tulajdonosaként nem engedi a rendszer regisztrálni őket. Az is előfordult, hogy külföldi születési hely, más hibásan vagy hiányosan nyilvántartott személyes adat miatt nem sikerült az ügyfélkapus azonosítás. Ilyenkor érdemes a NAV-nak jelezni a hibát, vagy

  • a NAV Infovonalán (1819 telefonszám, 7. menüpont, 1. almenüpont – Jogszabály értelmezése, 2. almenüpont – Informatikai segítségnyújtás)
  • vagy írásban a https://www.nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/e-ugyfsz.html elérési út alatt a levélküldés funkciónál a „Számla adatszolgáltatás, jogértelmezési kérdések” vagy a „Számla adatszolgáltatás, informatikai problémák” tárgy kiválasztásával.

Ha bejutsz, akkor a leánykori neveden szólít a rendszer?

Ha a belépést követően a születési nevet használja az oldal, azzal nincs semmi gond, nyugodtan továbbléphetsz. Így lett összerakva a rendszer.

2. Érdemes előkészíteni az adóigazolványt, azaz az adóazonosító jelet

Ez az a bizonyos kis zöld kártyán szereplő szám, ami a regisztrációt végző magánszemélyt azonosítja. Nem összekeverendő a cég adószámával!

A papírszámlákat is jelenteni kell
Idén július 1-jétől az adóalanyok közötti belföldi áfás ügyletekről, amelyekben az áthárított áfa eléri vagy meghaladja a 100.000 Ft-ot a számla adattartalmát tételesen, valós időben be kell majd jelenteni az adóhatóságnak.

3. Felhasználónév kiválasztása

Amikor túljutottál az azonosításon (beléptél az ügyfélkapuba, megadtad az adószámod), a Felhasználónév ellenőrzése részhez érsz.
Fontos, hogy 
itt nem az ügyfélkapus felhasználói neved kell, hanem egy másik, amit most találsz majd ki, és amit az Online Számla-rendszerben használni szeretnél.

NE LEGYEN benne: ékezetes betű, különleges karakter.
LEHET benne: kis- és nagybetű ékezet nélkül és szám.
Hossza minimum 6, maximum 15 karakter legyen.

Az ügyfélkapus felhasználói neved ettől a felhasználói névtől teljesen független. Viszont amikor az Online Számla felületen belépsz, szükséged lesz mindkét felhasználónévre és jelszóra.

4. Jelszó kiválasztása

NE LEGYEN benne: ékezetes betű, különleges karakter.
LEGYEN MINDENKÉPP benne: kisbetű ékezet nélkül, nagybetű ékezet nélkül és szám.
Hossza minimum 8, maximum 15 karakter legyen.

5. E-mail-címek megadása után előfordulhat, hogy szóközt kell tenni

Fura módon nálam csak akkor érzékelte az e-mail-címeket a rendszer, ha a végén egy szóközt is tettem minden e-mail-címet kérő mezőben. Lehet, hogy ez a jelenség

Online számla: és mi van akkor, ha lehal a net?
Mi teendő, ha határértéket meghaladó számla kibocsátásakor nincs internetkapcsolat, mert informatikai hiba történt a számlakibocsátó rendszerében, pincében vagy világvégi helyen készül a számla, vagy szolgáltatáskiesés van a területen? Azaz kibocsátható-e az a számla, amelynek adatait még nem küldtük be a NAV rendszerébe?

csak akkor tapasztalható, ha a böngésződ vagy a jelszókezelőd magától akarja kitölteni az adatokat.

6. A telefonszám formátuma +36-tal kezdődhet

A telefonszámot csak ebben a formátumban fogadja el a rendszer:
+3612345678
mobilszám esetén:
+36305555555

7. Hiányzó adatok? Az adózó adatainál kötelező megadni a telefonszámot, de ha kihagyod, nincs róla hibaüzenet! Az automatikusan kitöltött címadatokat is ellenőrizd!

Ha egy *-gal jelölt kötelező mező nincs kitöltve, akkor nem tudsz továbblépni a folyamatban. Sajnos a szembántóan összefolyós, szürke szövegek és az apró betűk nem segítettek, hogy észrevegyem, hogy két helyen is kér telefonszámot a regisztráció során a rendszer.

Hasonló gond lehet, hogy az adószám alapján automatikusan betöltött címadatokat néha javítani kell. A közterület neve és jellege mező kitöltése kötelező, ezért, ha üresen szerepel bármelyik, ki kell tölteni, ahhoz hogy be lehessen fejezni a regisztrációt.

Ha a székhelyhez helyrajzi szám van megadva, akkor a közterület neve és jellege nem kitöltött, így nem tudsz regisztrálni. Ebben az esetben írj levelet a nav.gov.hu oldalon a hibáról. (Készíthetsz képernyőfotót is a hibáról, amit mellékelve elküldhetsz a NAV-nak.)

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor