Magunk szabályozhatjuk, mennyit lógjunk a Facebookon

2018. augusztus 02. csütörtök - 18:07 / piacesprofit.hu
  •    

Új eszközök érkeznek a Facebookra és az Instagramra, hogy a felhasználók hasznosan tölthessék el idejüket a platformokon: az új activity dashboard felületen közösségi aktivitásukat tekinthetik át, de bekapcsolhatnak napi figyelmeztetőt is az oldalon töltött idő szabályozására, illetve egy új funkció áll rendelkezésükre az ismerősöktől érkező értesítések korlátozására is.

Ezeket az eszközöket vezető mentálhigiénés szakemberekkel és szervezetekkel, tudósokkal, saját kutatások eredményei, illetve a felhasználói közösség visszajelzései alapján fejlesztette ki a Facebook. Az új funkciók kidolgozásában egyebek mellett a Carnegie Mellon, és a UC Berkeley egyetemek szakértői is közreműködtek.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Ezekkel a vállalat azt szeretné elérni, hogy a közösségimédia-platformokon eltöltött idő tudatos, pozitív és inspiráló legyen a felhasználók számára. A Facebook abban bízik, hogy az új megoldások segítségével a felhasználók még tudatosabban rendelkeznek majd az Instagramon és Facebookon töltött idejük felett, illetve hogy az eszközök elősegítik a szülők és a tinédzserek közötti kommunikációt is a helyes online szokások kialakításáról.

Az új funkciók az alkalmazások „Beállítások” menüpontjából érhetőek el – az Instagramon a “Tevékenységed” (Your Activity), míg a Facebookon a “Your Time on Facebook” (Facebookon töltött idő*) elemre kell kattintani. Az oldal tetején ekkor megjelenik egy felület, amely arról tájékoztat, hogy az adott fiók használója átlagosan mennyi időt tölt az adott platformon.

Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok
A 19-29 éves fiatalok 83 százaléka használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint

Itt lehet beállítani egy olyan napi emlékeztetőt is, amely emlékezteti a felhasználót, amikor az elérte az adott napra meghatározott időkeretét. Ez az emlékeztető bármikor módosítható vagy törölhető. Az “Értesítési beállítások” gomb megnyomásával könnyen elérhető az új “Értesítések némítása” funkció, amely korlátozza az Instagram vagy a Facebook értesítéseit arra az időszakra, amikor a felhasználó nem szeretné, ha zavarnák.

Egyéb eszközök

Bár még sok munkát kell elvégezni az ügyben, az elmúlt évben számos olyan funkció jelent meg a Facebookon és az Instagramon, amelyek segítenek a felhasználóknak, hogy nagyobb ráhatásuk legyen arra, hogy milyen tartalmakkal találkoznak a Facebookon és az Instagramon.

A Facebook továbbfejlesztette hírfolyamát, – olyan funkciókkal, mint például az elsőként megjelenő posztok beállítása, a bejegyzések elrejtése, a követés kikapcsolása vagy a kulcsszavas némítás – hogy a felhasználók a számukra legrelevánsabb bejegyzéseket láthassák.

Az Instagramba is olyan eszközöket épített be a vállalat, melyek proaktívan védik a közösséget. Ilyen  például az “Egyelőre a végére értél” üzenet a hírfolyamban, a kulcsszavak szűrése, az érzékeny tartalmak elrejtése, a támadó hozzászólások és zaklató üzenetek szűrésének bevezetése.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

 

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek