Egy lépést sem kell tennünk, virtuálisan mindent megkapunk

Eltűntek a hanglemezek, majd jöttek a cd-k, amelyeket most a streaming vált fel. Hasonló, drámai változásokat hoz a digitalizálás az árukereskedelem többi területére s eljutunk odáig, hogy testünkbe ültetett chip révén ízeket, illatokat érzékelünk és továbbítunk...

A svájci Duttweiler Intézet és a KPMG német fiókjának kutatói „A fogyasztás alkonya” c. tanulmányukban arra jutnak: a digitalizálás már a következő két évtizedben alapvetően átformálja a kereskedelem eddig ismert formáit.

Kép: Pixabay

Ma használt elektronikus készülékeink, a mobil, a tablet, a 3D-s szemüveg legfeljebb „internetes mankónak” lesznek tekinthetők a testünkbe ültetett chipekhez képest. Azok révén láthatunk képeket, érezhetünk és tovább adhatunk illatokat, ízeket. A digitális „fogyasztás” új világában nem lesz megkülönböztethető, hogy a pamlag huzata, amelyen virtuálisan végig simítunk, bőr vagy bársony-e, ha az érintés ugyanazt az élményt nyújtja. S az internet valóban elvisz mindenkit mindenhová:

Japánban már rendeznek virtuális párizsi utazást nyugdíjasoknak, akik előtt feltárulnak a látnivalók és megtapasztalják a francia konyhát is.
A kutatók arra is alapozzák jövőképüket, hogy a németországi online kereskedelem az elmúlt évtizedben jó 10 százalékkal nőtt
Mit vár el a vásárló egy webáruháztól?
Az e-kereskedelemben nincsenek határok, ez óriási lehetőséget kínál a magyar webáruházaknak, de nem csak nekik! A nagykereskedelmi ellátók elvihetik a nagykereskedelmi piacot. Mi marad nekünk? A PSD2 fellendítheti az e-kereskedelmet? Hogyan használjuk ki előnyösen a fizetési feltételek felgyorsulását?
és 2025-ig várhatóan kétszeresére emelkedik. Ennek következtében a hagyományos nagy- és kiskereskedelmet megfojthatják a raktározás és boltok fenntartásának költségei. Megváltozthat a nemzedékek óta ismert városkép: eltűnnek az üzletutcák és a legnagyobb munkaerőt foglalkoztató ágazatban, a kereskedelemben milliók veszíthetik el munkahelyület.

Tíz-tizenöt éven belül minden kereskedelmi vállalkozás tulajdonképpen technológiai cég lesz, amely kereskedelemmel is foglalkozik, vélik a tanulmány szerzői. Bill Gates, a Microsoft alapítója 25 évvel ezelőtt beszélt arról, hogy banki szolgáltatásokra ugyan szükség van, de bankokra nem – most hasonló helyzet áll elő a kereskedelemben. Amire viszont Európa alig van felkészülve: egyre inkább amerikai óriás-cégek, a Google, a Facebook és az Amazon szabja meg, hogyan gondolkodunk és mit vásárolunk. Európának egyetlen ilyen elektronikus portálja sincsen – ugyanakkor a tovább fejlődés technikai bázisánál, az 5G mobilrendszernél, Kína a hangadó – figyelmeztetnek a kutatók.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo