Egy lépést sem kell tennünk, virtuálisan mindent megkapunk

Eltűntek a hanglemezek, majd jöttek a cd-k, amelyeket most a streaming vált fel. Hasonló, drámai változásokat hoz a digitalizálás az árukereskedelem többi területére s eljutunk odáig, hogy testünkbe ültetett chip révén ízeket, illatokat érzékelünk és továbbítunk...

A svájci Duttweiler Intézet és a KPMG német fiókjának kutatói „A fogyasztás alkonya” c. tanulmányukban arra jutnak: a digitalizálás már a következő két évtizedben alapvetően átformálja a kereskedelem eddig ismert formáit.

Kép: Pixabay

Ma használt elektronikus készülékeink, a mobil, a tablet, a 3D-s szemüveg legfeljebb „internetes mankónak” lesznek tekinthetők a testünkbe ültetett chipekhez képest. Azok révén láthatunk képeket, érezhetünk és tovább adhatunk illatokat, ízeket. A digitális „fogyasztás” új világában nem lesz megkülönböztethető, hogy a pamlag huzata, amelyen virtuálisan végig simítunk, bőr vagy bársony-e, ha az érintés ugyanazt az élményt nyújtja. S az internet valóban elvisz mindenkit mindenhová:

Japánban már rendeznek virtuális párizsi utazást nyugdíjasoknak, akik előtt feltárulnak a látnivalók és megtapasztalják a francia konyhát is.
A kutatók arra is alapozzák jövőképüket, hogy a németországi online kereskedelem az elmúlt évtizedben jó 10 százalékkal nőtt
Mit vár el a vásárló egy webáruháztól?
Az e-kereskedelemben nincsenek határok, ez óriási lehetőséget kínál a magyar webáruházaknak, de nem csak nekik! A nagykereskedelmi ellátók elvihetik a nagykereskedelmi piacot. Mi marad nekünk? A PSD2 fellendítheti az e-kereskedelmet? Hogyan használjuk ki előnyösen a fizetési feltételek felgyorsulását?
és 2025-ig várhatóan kétszeresére emelkedik. Ennek következtében a hagyományos nagy- és kiskereskedelmet megfojthatják a raktározás és boltok fenntartásának költségei. Megváltozthat a nemzedékek óta ismert városkép: eltűnnek az üzletutcák és a legnagyobb munkaerőt foglalkoztató ágazatban, a kereskedelemben milliók veszíthetik el munkahelyület.

Tíz-tizenöt éven belül minden kereskedelmi vállalkozás tulajdonképpen technológiai cég lesz, amely kereskedelemmel is foglalkozik, vélik a tanulmány szerzői. Bill Gates, a Microsoft alapítója 25 évvel ezelőtt beszélt arról, hogy banki szolgáltatásokra ugyan szükség van, de bankokra nem – most hasonló helyzet áll elő a kereskedelemben. Amire viszont Európa alig van felkészülve: egyre inkább amerikai óriás-cégek, a Google, a Facebook és az Amazon szabja meg, hogyan gondolkodunk és mit vásárolunk. Európának egyetlen ilyen elektronikus portálja sincsen – ugyanakkor a tovább fejlődés technikai bázisánál, az 5G mobilrendszernél, Kína a hangadó – figyelmeztetnek a kutatók.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo