Az „okos” autópályán táblák sem lesznek

Nagy-Britannia üvegszálas tájékoztatási rendszert épít ki autópályáin, amely feleslegessé teszi a táblákat, szöveges jelzéseket, mert adatait közvetlenül veszik a korszerű autók.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 

Kísérletként elsőnek London és Kent között teremtettek „okos” autópályát. A számítógépes, nagy sebességű, 5 G-s rendszer jelzi a baleseteket, torlódásokat, átirányítja a forgalmat, és gondoskodik arról is, hogy baleset helyszínéhez közeledve a kocsik idejében sávot váltsanak.

Az „okos” autópálya rendszere azt is figyelembe veszi, amikor ünnepek idején különösen nagy a forgalom, és azt eleve úgy irányítja, hogy elkerüljék a torlódásokat. Szerepel a tervekben drónok alkalmazása is, amelyek további adatokat szolgáltatnak a rendszernek a forgalomról, valamint érzékelőkkel számon tartják majd a kátyúkat is, azokat idejében előre jelezve.

Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket, és gyorsítják a forgalmat.
A hamarosan megjelenő önjáró kocsiknál további biztonságot jelent majd, hogy a rendszer szükség esetén csökkenteni tudja azok sebességét.

A tervezők szerint a teljes bevezetés után feleslegessé válhatnak a megengedett sebességet jelző és egyéb táblák, a kivetített szöveges információk, mert a korszerű kocsik közvetlenül megkapnak minden szükséges adatot, utasítást a biztonságos haladáshoz.

Eltávolíthatják majd a pályákat övező beton korlátokat is, ezzel további útsávot nyernek. Az összesen 30 milliárd fontos beruházáshoz az ország hat legforgalmasabb útvonalán 2023-ban látnak hozzá és a kiépítést 2030–2040 között fejezik majd be. Az óriási költségeknek az autópályadíjakból kell befolyniuk. (The Times)

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo