A határ a csillagos ég, minden kelendő, ami “okos”

2019. január 12. szombat - 18:10 / piacesprofit.hu
  •    

A szórakoztató elektronikai termékek globális piaca 2018-ban hat százalékkal bővült, az értékforgalom elérte a mintegy 138 milliárd eurót. További lehetőség rejlik a felsőkategóriás, integrált hangasszisztenssel rendelkező okoskészülékekben – áll a GfK szórakoztatóelektronikai termékek globális piacát bemutató tanulmányban, amely a 2019-es Las Vegas-i CES alkalmából készült.

A szórakoztatóelektronikai termékek iránti keresletet világszerte olyan globális “megatrendek” formálják, mint például a prémium készülékek iránti igények növekedése. A GfK legutóbbi tanulmányai szerint közel minden második fogyasztó nyilatkozott úgy, hogy „inkább legyen kevesebb, de magasabb technológiai szintet képviselő készülékem”.

wikimedia.commons.org

wikimedia.commons.org

Markus Kick, a GfK szórakoztatóelektronikai szakértője szerint a gyártók jobban teszik, ha figyelemmel kísérik a prémium készülékek piaci trendjét és ezzel összhangban felső kategóriás funkciókkal ellátott termékeket kínálnak. Az egyre fokozódó piaci telítettséget figyelembe véve ezen a ponton van még kiaknázható értékesítési potenciál.

A tévékészülékek piacának értékforgalma 2018-ban több mint ötszázalékos növekedéssel meghaladta a 100 milliárd eurót. Ez a  szegmens adta a szórakoztatóelektronikai termékek globális forgalmának mintegy háromnegyedét. A növekedés zöme a legalább 50 inch képernyő-átmérőjű felső kategóriás készülékeknek tulajdonítható, hiszen a tévékészülékek értékesítéséből származó 2018. évi bevételek több mint felét ezek hozták.

Egyre népszerűbbek a prémium szegmensben vezető OLED-képernyőpanelek – növekedésük üteme meghaladja a 100

Két szám és két betű: 5G és 8K – ez most az őrület Las Vegasban
A tavalyi 150 000 helyett idén 180 000 látogatót várnak az amerikai Las Vegasba a CES-re, a világ legnagyobb, most megnyílt technológiai kiállítására.

százalékot. Az OLED-készülékek részesedése a tévékészülékek teljes forgalmából jelenleg 5-10 százalék között mozog, és egyre több gyártó tűnik fel a piacon, ami az árak csökkenéséhez vezet. Az OLED-készülékek forgalmát tekintve vezető régió Nyugat-Európa, ahol az átlagár tavaly kb. 300 euróval mérséklődött és valamivel 2100 euró alá esett. A leggyakrabban vásárolt modellek már akár 1500 euróért is elérhetők. A képernyőfelbontást illetően, a 4K képernyők iránti kereslet tovább nő és már megjelentek a piacon az első 8K modellek is.

Az audiokészülékek piacát a fejhallgatók és hordozható bluetooth hangszórók hajtják

A fejhallgatók és hordozható sztereó headset-ek értékesítéséből származó globális árbevétel 2018- ban mintegy 40 százalékkal nőtt és elérte a 14 milliárd eurót. A bevétel több mint fele a bluetooth technológiával működő készülékekből származott. Amióta a gyártás során egyre több okostelefonból marad ki a fülhallgató-csatlakozó, azóta a bluetooth fejhallgatók és headsetek értékesítése mutat növekvő tendenciát.

A legmodernebb technológiát napjainkban a teljesen vezeték nélküli, két külön fülbe illeszthető fejjel működő, ún. True Wireless fejhallgatók jelentik.

2018-ban e készülékek a bevételből nagyobb részt generáltak, mint a már rég a piacon lévő zajkioltó fejhallgatók szegmense. A 150 eurótól induló áron elérhető nagyteljesítményű fülhallgatók és headset-ek megjelenésével az átlagár is több mint 20 százalékkal nőtt.

A bluetooth kapcsolattal okostelefonhoz csatlakoztatható hordozható hangszórók forgalma 15 százalékkal nőtt és elérte a közel

Vitázni is megtanulhatunk az új csodagéptől
„IBM Q System One” a neve az IBM első kvantum-számítógépének. A Las Vegas-i CES-en bemutatott szuperkomputeren több millió számítás végezhető egyidejűleg.

5 milliárd eurót. Ez a szegmens is egyértelműen a prémium szektort vette célba: a 150 euró fölötti árkategóriák alig valamivel maradtak el az összes bevétel egyharmadától. 

Az ‘okos’ az új sikertényező

A különböző helyiségekben egyidejűleg különböző zenék lejátszására alkalmas ún. multiroom készülékek piaca csökkenésnek indult, aminek az első jele, hogy az e funkcióval felszerelt hangszórók és audiokiegészítők értékesítéséből származó bevétel 2018-ban mérséklődött.

A platformszolgáltatók egyre bővülő hardverválasztéka okán az„okos” funkciók audiokészülékekbe való beépítése egyre kevésbé megspórolható, ha a bevétel növelése a cél. A normál hangszórókon kívül a soundbarok (=hangprojektorok) illetve vizuális visszajelzést adó, mesterséges intelligenciára épülő hangasszisztenssel kombinált formátumú, vagy okosképernyők is fokozatosan teret hódítanak. E készülékek válhatnak az okosotthonok központi vezérlőegységévé, ugyanakkor jól látszik az is, hogy a hangvezérlés önmagában még nem nyújt az intuitív működtetés szempontjából olyan szintű kényelmet, mint amilyet a fogyasztók napjainkban elvárnak a technológiai termékektől.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor