A Google is a biztonságot szereti

2014. november 05. szerda - 08:10 / piacesprofit.hu
  •    

Az SSL tanúsítvány már nem csak a hitelesítésben és az interneten utazó adatok titkosításában segíti a tartalomszolgáltatókat, de a látogatottság és az ismertség növeléséhez is hozzájárul

Az e-kereskedelem erősödésével a biztonsági kockázatok is nőnek. Ezzel a felelős vállalatok tisztában vannak, azonban a nagyobb online biztonságot nyújtó technológiák, mint például az SSL tanúsítványok használatát még a legnagyobb keresőszolgáltatók sem tehetik kötelezővé, bár saját eszközeikkel igyekeznek elősegíteni ezek elterjedését.

A Netlock Kft. most arra hívja fel a figyelmet, hogy az SSL a Google újításának köszönhetően már a találatok rangsorolásában is szerepet játszik a keresések során. A Google ezzel a lépéssel piaci helyzetét latba vetve aktívan segíti az SSL terjedését, hiszen üzleti előnyt biztosít a biztonságért cserébe.

Kép:Fotolia

Mi az az SSL?
A Secure Sockets Layer, – SSL – az általános biztonsági technológia egy titkosított link létrehozására egy webszerver és egy böngésző között. Ez a link biztosítja, hogy az összes adat, ami a webszerver és a böngésző között áthalad, privát és külső felhasználók által hozzáférhetetlen maradjon. Az SSL egy ipari szabvány, amelyet sok millió weboldalon használnak szerte a világon online tranzakciók védelmére és identitások igazolásra.

„Nagyon fontos mérföldkőnek tartjuk a keresőóriás döntését az SSL jelentőségének elismeréséről. A Google ezzel a döntésével mindenkinek azt üzeni, hogy a keresés során csak biztonságos online térből érdemes meríteni a minőségi találatokhoz. A tanúsítvánnyal nem rendelkező online szolgáltatások, így például a webáruházak tulajdonosai számára egyszerű lépés a bevezetés, amelynek eredményeképp megőrizhetik vagy javíthatják pozíciójukat a találatok között. Annak ellenére, hogy az SSL tanúsítvány minimális beruházást igényel, jelentős hozzáadott értéket nyújt az oldalak tulajdonosai és felhasználói számára egyaránt, és alapvető elemnek számít az online biztonság terén” – mondta el Fehér Krisztián, a Netlock Kft. termékmenedzsere.

Alapvető elvárás egyre több helyen

A Facebookhoz már 2011 októbere óta csak olyan vállalatok csatlakozhatnak üzleti felhasználóként, amelyek weboldalát SSL tanúsítvány védi, a Google pedig nemrégiben jelentette be, hogy keresési algoritmusa ezentúl az SSL tanúsítvány meglétét is figyelembe veszi az oldalak rangsorolásánál. Ez a kritérium ráadásul a jövőben egyre nagyobb súllyal számít a találati helyezéseknél, a keresővállalat így biztosít időt a weboldalak tulajdonosai számára az átállásra.

A Google változtatása még egy érv a honlapok és webshopok tulajdonosai számára amellett, hogy mielőbb SSL tanúsítványt alkalmazzanak, és ezzel akár a mostaninál is jobb eredményt érhessenek el a keresőoldal találatai között.

A befektetés duplán megtérül, hiszen a technológia gondoskodik a kiszolgáló, illetve a szolgáltató hitelesítéséről, valamint a honlap és a felhasználók között áramló adatok védelméről, amivel az ügyfelek, és a potenciális vásárlók szemében is növeli az oldal megbízhatóságát, értékét. Az SSL tanúsítványnak köszönhetően a szolgáltató és ügyfelei egyaránt biztosak lehetnek abban, hogy egymással kommunikálnak, és ezt a kommunikációt egy jogosulatlan fél nem ismerheti meg, és nem avatkozhat bele.

Linképítés: ezért büntet a Google
A keresőoptimalizáló cégek többsége nagy hangsúlyt fektet a link építésre, de sokan elfelejtik, hogy gyorsan gyarapodó “backlinkek” csak egy bizonyos szintig hatékonyak. Ha ugyanis nem tartunk mértéket, a gyorsan és könnyen jött haszon sokba kerülhet.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek