Tovább csökken a magyar boltok száma

A legutóbbi statisztikai adatok szerint 2010 és 2017 között 23 ezerrel csökkent a kiskereskedelmi boltok, a vendéglők, valamint a nagykereskedelmi raktárak száma - írja a blokkk.com.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A boltok és vendéglők száma évről-évre csökkent, a boltoké 19 ezerrel, a vendéglőké 3 ezerrel, a nagykereskedelmi raktárak száma viszont ebben az időszakban összességében csekély mértékben ugyan, de emelkedett - írják.

Ez lehet a kiskereskedelem jövője
Nincs pénztáros, a vonalkódot mobillal olvassuk le, fizetni akár arccal is lehet – az Alibaba a közelmúltban számos futurisztikus, szinte teljesen automatizált boltot indított Kínában.
A statisztikában fellelhető 23 ezres üzletszám csökkenés mögött sokkal nagyobb számú új üzletnyitás és üzletbezárás van, az átlagos éves 3 ezres leépülésnél sokkal nagyobb a mozgás.

A statisztika 2010-ben 222 ezres üzletszámot mért, ez 2017 végére 390 ezerre növekedett. Így 7 esztendő alatt 168 ezer új bolt, vendéglő, nagykereskedelmi raktár nyitott, ami átlagosan évi 24 ezer. 2017 végén már csak 199 ezer üzlet volt, tehát - egyszerűsítve, tízezerre kerekítve - 190 ezer bezárt ebben a hétéves időszakban. Ez éves átlagban 27 ezer üzletbezárást jelent, összességében. Az üzletnyitások és bezárások különbségének nagyságrendje így 3 ezer.

A magyar üzlethálózat, főleg a kiskereskedelmi boltoké elaprózottabb, mint a fejlett térségeké, így egy bolt átlagosan kevesebb vásárlót szolgál ki, ami versenyképességben hátrány. A magyar boltok közül ugyanakkor a nagyobb hazai láncokhoz tartozó, de ott is nagyobbaknak számítóknak sikerült előre is lépniük főleg fejlesztésekben. A legkisebbeknek azonban a bérverseny mellett fejlesztésre egyáltalán nem jutott.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo