Elmondhatjuk, hogy 2017-ben igazán beindult az építőipar. Az építőanyag-kereskedések értékforgalma közel 24 százalékkal növekedett, amihez hozzájárult részben az árak emelkedése, részben pedig egy volumennövekedés kiváltotta forgalomnövekedés is. A GfK építőanyag-kereskedés felmérésében közel 350 milliárdos forgalmat mért, amely megközelítőleg 75-80 százalékos pontossággal fedi a B2C és projektértékesítést, tehát becslései szerint nagyságrendileg 440 milliárd forint ment át ezen a csatornán. Emellett a barkácsáruházak lakásfelújításhoz tartozó termékeinek összforgalma is közel 15 százalékos növekedést mutatott.
Az építőanyag-kereskedések forgalmát havonta vizsgálva jól látszik, hogy 2016-hoz képest 2017-ben minden hónap forgalma 3-10 milliárd forinttal meghaladta a bázisösszeget. Kiugró időszakot március és május jelentett, amikor is az előző hónaphoz képest jelentősen megugrott a forgalom. Amíg 2016 szeptemberéig egy folyamatosan felfelé ívelő görbe látható a forgalomban, addig 2017-ben már érdekesebb a szezonalitás. Főként azt is figyelembe véve, hogy egy enyhe szeptemberi visszaesést követően a piaci forgalom még a júliusi szintre tudott visszatérni.
Továbbra is két nagy szegmens – a szerkezeti anyagok (vasbeton, fal, tető, kémény, nyílászárók) és az építési anyagok (hőszigetelés, burkolás, aljzatképzés, belső felület, illetve homlokzatképzés) – adja a forgalom közel hetven százalékát. Értékben legnagyobb növekedést a vasáru, illetve a hőszigetelő anyagok érték el.