Diszkriminatív a reklámköltés szabályozása az MRSZ szerint

2017. március 09. csütörtök - 13:15 / piacesprofit.hu
  •    

Durva és indokolatlan beavatkozásnak nevezte a Magyar Reklámszövetség a tervet, hogy maximalizálnák, mennyit költhetnek reklámra a napi fogyasztási cikkeket áruló üzletek. A szakmai szervezet szerint a gazdaságnak és a kisboltoknak is rossz lenne a korlátozás.

Tegnap jelent meg a hír, hogy újabb sarcot vetne ki kormány a külföldi tulajdonú kiskereskedelmi láncokra. Sok minden más mellett a javaslat durván beavatkozna a cégek hirdetéspolitikájába is. Úgy módosítanák a reklámtörvényt, hogy a napi fogyasztási cikkeket áruló üzletek a bevételüknek maximum 0,5 százalékát költhetnék reklámra. Reklámnak minősülne, ha egy lánc ingyenes buszjáratot üzemeltet.

A Magyar Reklámszövetség közleménye szerint ez a szabályozási tervezet durva és indokolatlan beavatkozás a normál piaci folyamatokba. Az MRSZ elutasítja a reklámtörvény e célú módosítását. A napi fogyasztási cikkeket árusító kereskedelmi egységek ilyen mértékű szabályozása diszkriminatív, továbbá egyáltalán nem segíti elő a kisebb üzletek versenyhátrányának csökkentését, épp ellenkezőleg: azokat akadályozza leginkább – fogalmaz a közlemény.

Az MRSZ véleménye szerint a reklám multiplikátor szerepéből adódóan a reklámszabadság serkenti a gazdaságot, így annak korlátozása nemzetgazdasági szinten is károkat okozhat. A szervezet reklámhatás tanulmánya kimutatta: minden reklámra költött 1 forint 6 forinttal járul hozzá a gazdaság teljesítményéhez és a reklám nemzetgazdasági szinten továbbra is a legjobb befektetések egyike. Ezt más, nemzetközi tanulmányok is alátámasztják, a Deloitte a World Federation of Advertisers (WFA) vezette szakmai összefogás megbízásából készített felmérése szerint 1 eurónyi reklámpénz hét euróval pörgeti meg az európai GDP-t.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek