Web2.0 cikkek
Mit nekünk Amazon! Magabiztos magyar webshopok
A webshopok háromnegyede a választék bővítésével fejlesztené vállalkozását, és csak egyharmada lát kockázatot egy nagyobb külföldi versenytárs megjelenésében - a tulajdonosok fele az Amazon megjelenésétől sem ijedne meg. Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben, ugyanakkor az online piac fogyasztói bázisában még bőségesen van növekedési potenciál.
Egyre megbízhatóbbak a webshopok
Csak kevés helyen lehet bankkártyával fizetni, és az árukészlet sem naprakész mindenütt, de a webshopok többsége pontosan szállít, és fejleszti szolgáltatásait.
Se munka, se munkaerő
Megjelent a Piac&Profit magazin márciusi száma, benne többek között részletes összeállítás a hazai foglalkoztatási helyzetről és elvándorlásról. Interjút készítettünk Vámosi-Nagy Szabolcs adószakértővel a hazai adópolitikáról. Olvashatnak praktikus tanácsokat a kkv-k közösségi oldalakon való megjelenéséről, valamint a cégautóval kapcsolatos finanszírozási és költségoptimalizálási lehetőségekről.
A WEB 2.0 használatának fortélyai
Az internet és az online rendkívül testreszabott marketing lehetőségeket kínál a mikro, kis- és középvállalatok számára. Nem kellenek ugyanis milliók arra, hogy megmutassák magukat, portékáikat, szolgáltatásaikat akár országos kiterjedéssel is potenciális partnereik számára.
Digitális világ: A diktatúrák vége?
Egyes vélemények szerint az internet megváltoztatja a demokráciát. Pedig attól, hogy ezen a fórumon bárkinek lehetősége van részt venni a közügyekben, még nem biztos, hogy akar is élni ezzel.
Merre megy a magyar informatika?
Már csak 5 nap és kiderül, hogy a magyar gazdaság nagyágyúi milyen informatikai fejlesztés mellé teszik le a voksukat. A Web 2.0 Symposium: BarCamp Budapest konferencián nyilvánosan értékelik a start-up cégeknek meghirdetett versenyt. A Budapest Bank Startupversenyre több tucatnyi cég írt pályázatot, az előminősítés után a hat legjobb kerül a zsűri és a nyilvánosság elé. Emellett a konferencián az idén is számos újdonságot mutatnak be a web2 világából, és ahogy eddig is, a résztvevők szavazhatják meg a végleges programot.
Hiányzik a bloggereknek a hirdetés
A közhiedelemmel ellentétben a magyar bloggerek egyáltalán nem reklámellenesek. 88 százalékuk szívesen jelentetne meg hirdetést, 50 százalékuk pedig már élt is a lehetőséggel - derül ki a Karmamedia AdBlog 2009 felméréséből.
Az új üzleti modell: beszólós-javaslós részvétel
Don Tapscott és Anthony D. Williams Wikinomics: How Mass Collaboration Changes Everything című könyvükben azokat a vállalatokat vizsgálják, amelyek tömeges méretű együttműködés - peer production - segítségével és a nyílt forráskódú, szabadon továbbfejleszthető Web 2.0 technológiák használatával állítják elő terméküket.