A felmérésben résztvevő bloggerek 27 százaléka jelentetett már meg hagyományos online hirdetést (bannert, footerreklámot, Google AdWords hirdetést), 2 százalékuk szponzorált bejegyzést, 21 százalékuk pedig mind a kettőt (a blog.hu által értékesített hirdetéseket nem számolva).
„Bár a felmérésbe bevont blogok felén még nem jelent meg reklám, ez a blogtulajdonosok számára nem elvi kérdés, sokkal inkább a megkeresések hiányára vezethető vissza - kommentálta a felmérés eredményeit Lövenberg Balázs, a Karmamedia stratégiai igazgatója. - A bloggerek az AdBlog 2009 eredményei alapján cseppet sem reklámellenesek: mindössze 12 százalékuk zárkózik el teljesen a lehetőség elől. Továbbra is érezhető azonban az idegenkedés a szponzorált bejegyzésektől."
Csak egy százalék aggódik
A hagyományos reklámokkal (banner, footer, AdWords) kapcsolatban az olvasók is megértőek lennének - derül ki a feltételezett olvasói reakciókra irányuló kérdés válaszaiból. A bloggerek 82 százaléka szerint semmi probléma nem lenne a hirdetésekkel, és mindössze 1 százalék gondolja úgy, hogy elpártolnának tőlük az olvasók. Utóbbi arány a szponzorált bejegyzések esetében már jóval magasabb, 22 százalék.
A bloggerek több mint fele 50 000 forint alatti bevétellel kalkulál (egy hónappal és egy hirdetővel számolva), negyedük 50 000 és 100 000 forint közöttivel, és mindössze 8 százalékuk számít ennél is többre. Szolgáltatások vagy termékek jellemzően inkább a szponzorált bejegyzések kompenzációjaként jöhetnek szóba.
„A blogok egyre növekvő olvasottsága ellenére hiányoznak a kifejezetten erre a szegmensre irányuló médiakampányok - nyilatkozta Papp László, a Gmedia Sales House ügyvezetője. A média, a vállalatok és a pr ügynökségek ugyan már szembesültek azzal, hogy megváltoztak a médiafogyasztási szokások, de az új kommunikációs tér sok szempontból még ismeretlen zónának számít."
A banner vezet
Több meglepő eredményt is hozott az egyes eszközök elfogadottságát vizsgáló kérdéssor. A néhány éve még mumusként kezelt bannerhirdetések mára teljes egészében elfogatottá váltak (75,81%), míg az AdWords támogatottsága (64,52%) meglepően alacsony, kevesebb mint egy százalékkal haladja meg a szponzorált bejegyzések elfogadottságát (63,71%).
Az Egyesült Államokban virágzó partnerprogramokhoz hasonló kezdeményezésben - ahol a bloggerek jutalékot kapnak a webáruháztól a tőlük érkező vásárlók után - a megkérdezettek 63 százaléka venne részt szívesen.