Hiányzik a bloggereknek a hirdetés

A közhiedelemmel ellentétben a magyar bloggerek egyáltalán nem reklámellenesek. 88 százalékuk szívesen jelentetne meg hirdetést, 50 százalékuk pedig már élt is a lehetőséggel - derül ki a Karmamedia AdBlog 2009 felméréséből.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérésben résztvevő bloggerek 27 százaléka jelentetett már meg hagyományos online hirdetést (bannert, footerreklámot, Google AdWords hirdetést), 2 százalékuk szponzorált bejegyzést, 21 százalékuk pedig mind a kettőt (a blog.hu által értékesített hirdetéseket nem számolva).

„Bár a felmérésbe bevont blogok felén még nem jelent meg reklám, ez a blogtulajdonosok számára nem elvi kérdés, sokkal inkább a megkeresések hiányára vezethető vissza - kommentálta a felmérés eredményeit Lövenberg Balázs, a Karmamedia stratégiai igazgatója. - A bloggerek az AdBlog 2009 eredményei alapján cseppet sem reklámellenesek: mindössze 12 százalékuk zárkózik el teljesen a lehetőség elől. Továbbra is érezhető azonban az idegenkedés a szponzorált bejegyzésektől."

Csak egy százalék aggódik

A hagyományos reklámokkal (banner, footer, AdWords) kapcsolatban az olvasók is megértőek lennének - derül ki a feltételezett olvasói reakciókra irányuló kérdés válaszaiból. A bloggerek 82 százaléka szerint semmi probléma nem lenne a hirdetésekkel, és mindössze 1 százalék gondolja úgy, hogy elpártolnának tőlük az olvasók. Utóbbi arány a szponzorált bejegyzések esetében már jóval magasabb, 22 százalék.

A bloggerek több mint fele 50 000 forint alatti bevétellel kalkulál (egy hónappal és egy hirdetővel számolva), negyedük 50 000 és 100 000 forint közöttivel, és mindössze 8 százalékuk számít ennél is többre. Szolgáltatások vagy termékek jellemzően inkább a szponzorált bejegyzések kompenzációjaként jöhetnek szóba.

„A blogok egyre növekvő olvasottsága ellenére hiányoznak a kifejezetten erre a szegmensre irányuló médiakampányok - nyilatkozta Papp László, a Gmedia Sales House ügyvezetője. A média, a vállalatok és a pr ügynökségek ugyan már szembesültek azzal, hogy megváltoztak a médiafogyasztási szokások, de az új kommunikációs tér sok szempontból még ismeretlen zónának számít."

A banner vezet

Több meglepő eredményt is hozott az egyes eszközök elfogadottságát vizsgáló kérdéssor. A néhány éve még mumusként kezelt bannerhirdetések mára teljes egészében elfogatottá váltak (75,81%), míg az AdWords támogatottsága (64,52%) meglepően alacsony, kevesebb mint egy százalékkal haladja meg a szponzorált bejegyzések elfogadottságát (63,71%).

Az Egyesült Államokban virágzó partnerprogramokhoz hasonló kezdeményezésben - ahol a bloggerek jutalékot kapnak a webáruháztól a tőlük érkező vásárlók után - a megkérdezettek 63 százaléka venne részt szívesen.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo