Hiányzik a bloggereknek a hirdetés

A közhiedelemmel ellentétben a magyar bloggerek egyáltalán nem reklámellenesek. 88 százalékuk szívesen jelentetne meg hirdetést, 50 százalékuk pedig már élt is a lehetőséggel - derül ki a Karmamedia AdBlog 2009 felméréséből.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérésben résztvevő bloggerek 27 százaléka jelentetett már meg hagyományos online hirdetést (bannert, footerreklámot, Google AdWords hirdetést), 2 százalékuk szponzorált bejegyzést, 21 százalékuk pedig mind a kettőt (a blog.hu által értékesített hirdetéseket nem számolva).

„Bár a felmérésbe bevont blogok felén még nem jelent meg reklám, ez a blogtulajdonosok számára nem elvi kérdés, sokkal inkább a megkeresések hiányára vezethető vissza - kommentálta a felmérés eredményeit Lövenberg Balázs, a Karmamedia stratégiai igazgatója. - A bloggerek az AdBlog 2009 eredményei alapján cseppet sem reklámellenesek: mindössze 12 százalékuk zárkózik el teljesen a lehetőség elől. Továbbra is érezhető azonban az idegenkedés a szponzorált bejegyzésektől."

Csak egy százalék aggódik

A hagyományos reklámokkal (banner, footer, AdWords) kapcsolatban az olvasók is megértőek lennének - derül ki a feltételezett olvasói reakciókra irányuló kérdés válaszaiból. A bloggerek 82 százaléka szerint semmi probléma nem lenne a hirdetésekkel, és mindössze 1 százalék gondolja úgy, hogy elpártolnának tőlük az olvasók. Utóbbi arány a szponzorált bejegyzések esetében már jóval magasabb, 22 százalék.

A bloggerek több mint fele 50 000 forint alatti bevétellel kalkulál (egy hónappal és egy hirdetővel számolva), negyedük 50 000 és 100 000 forint közöttivel, és mindössze 8 százalékuk számít ennél is többre. Szolgáltatások vagy termékek jellemzően inkább a szponzorált bejegyzések kompenzációjaként jöhetnek szóba.

„A blogok egyre növekvő olvasottsága ellenére hiányoznak a kifejezetten erre a szegmensre irányuló médiakampányok - nyilatkozta Papp László, a Gmedia Sales House ügyvezetője. A média, a vállalatok és a pr ügynökségek ugyan már szembesültek azzal, hogy megváltoztak a médiafogyasztási szokások, de az új kommunikációs tér sok szempontból még ismeretlen zónának számít."

A banner vezet

Több meglepő eredményt is hozott az egyes eszközök elfogadottságát vizsgáló kérdéssor. A néhány éve még mumusként kezelt bannerhirdetések mára teljes egészében elfogatottá váltak (75,81%), míg az AdWords támogatottsága (64,52%) meglepően alacsony, kevesebb mint egy százalékkal haladja meg a szponzorált bejegyzések elfogadottságát (63,71%).

Az Egyesült Államokban virágzó partnerprogramokhoz hasonló kezdeményezésben - ahol a bloggerek jutalékot kapnak a webáruháztól a tőlük érkező vásárlók után - a megkérdezettek 63 százaléka venne részt szívesen.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo