Számlatömb cikkek
Komoly változás jön - a kkv-k harmada még sincs tisztában vele
A kkv-k és az egyéni vállalkozók körében még mindig a kézi számlatömb a leggyakrabban használt számlázási módszer – derül ki a Számlázz.hu megbízásából az NRC kutatóintézet által készített reprezentatív felmérésből, amely a hazai kkv-k és egyéni vállalkozók számlázási szokásait vizsgálta. A kutatás többek között arra is rávilágít, hogy az online számlázást még nem használók közül a megkérdezettek több mint fele a következő félévben nem tervezi az arra való átállást a júliusi jogszabályváltozás ellenére sem. Arról egyébként a legtöbben tudnak, hogy a számlázással kapcsolatos szabályok változnak július 1-jétől, azonban sokan nem tudják pontosan, hogy mi változik néhány héten belül.
Hamarosan minden számlát be kell jelenteni a NAV-nál
Az online számlázás azután vált hangsúlyos témává, hogy a NAV 2018-tól a cégek közötti forgalomban (B2B) keletkezett, legalább 100 ezer forint áfa-tartamú számlákat jelentéskötelessé tette; 2020 közepétől pedig ez a kötelezettség az összes B2B számlát érinteni fogja. Egy friss felmérés annak járt utána, mekkora az online számlázás elterjedtsége.
Egy korszak vége: kezdhetjük temetni a kézi számlatömböket
A 2020. július 1-től tervezett új jogszabályok várhatóan újabb döfést adnak az amúgy is letűnőben lévő kézi számlatömböknek, hiszen az adatszolgáltatási kötelezettség kibővítése extra adminisztrációs teendőket ró a régimódi számlázáshoz ragaszkodókra. Vajon végleg eljött a kézi számlatömbök vége?
A kkv-k háromnegyedénél még a számlatömb megy
Egy év alatt háromszorosára nőtt hazánkban az online számlázóprogramot használó kis- és középvállalkozások aránya, valamint a mobilon és tableten történő számlakiállítás is egyre népszerűbb.
Mi szükséges egy számlatömb vásárlásához?
Amennyiben kézi számla kiállítása mellett döntünk, akkor ahhoz számlatömböt kell vásárolnunk, melyet a legtöbb nyomtatványboltban megtalálhatunk. A beszerzéshez azonban több dokumentum is szükséges. Ezekről tájékoztatnak az Írisz Office adótervezői.
Elveszett a számla? Ezek a teendők
Köztudott, hogy minden iratanyagát kalandos körülmények között elveszítő vállalkozás potenciális adócsaló a hatóság szemében. A vállalkozó feladata a bizonyítás. De mi a teendő avagy hogyan tovább, mikor megsemmisültek cégünk elmúlt öt évének a legfontosabb bizonylatai?
7 tévhit a számlázóprogramok bejelentésével kapcsolatban
2014. október 1-től minden vállalkozásnak be kell jelentenie a NAV-nál, hogy milyen számlázóprogramot használ, így számlázószoftverek is nyilvántartásba kerülnek. Hogy milyen adatokat kell pontosan bejelentenünk és kire, milyen határidők vonatkoznak, arról a Bejelentette már számlázó programját című cikkünkben olvashat. Az alábbiakban a leggakoribb tévhiteket szedtük csokorba.
Szigorú számadású nyomtatványok: így értelmezi a NAV az előírásokat
Mindössze 2 szigorú számadású nyomtatvány vásárlásánál kell magunknál tartani a cégkivonatot és az aláírási címpéldányt. Adatszolgáltatási kötelezettségünk nincs, de nyilvántartási van. Mit jelent mindez a gyakorlatban és miért bírságolható még a cég? Kérdéseinkre a NAV válaszolt.
Elveszett a számlatömb? Ezt kell tenni!
A legtöbb ember tisztában van azzal, mit tegyen, ha elvesztette az igazolványát, útlevelét: besétál az okmányirodába, befizeti az illetéket és csináltat egy újat. Hasonlóan egyszerű a képlet, ha a telefonunkat vagy a bankkártyánkat lopják el: a lehető legrövidebb úton letiltatjuk, hogy elkerüljük a visszaéléseket. De mi a helyzet, ha a számla- vagy nyugtatömbünket veszítjük el? Kihez fordulhat a cégvezető? Kinek és hol lehet bejelenteni, le lehet-e tiltatni? Utánajártunk.
Számlatömb, nyugta: ezért bírságol a NAV
Egy évvel azután, hogy a kft. tulajdonosa átadta cégét, ellenőrzés alá vonták azt. Az új tulajdonost 50 ezer forintra bírságolta az adóhivatal, amiért nem tudta megmondani és főként megmutatni, mikor, hol vette a számlatömböt, amit használ. Mint később kiderült, ezt a korábbi tulajdonosnak kellett volna nyilvántartania még a számla vásárlásakor egy sor másik adattal együtt. Mik ezek az adatok és pontosan hogyan kell nyilvántartani őket? Összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.
Mit csináljunk, ha elvesztettük vállalkozásunk számlatömbjét?
Mindenkivel előfordult már, hogy elvesztett valamit, akár csak egy tollat vagy egy pénztárcát, ami sok bosszúságot okozhatott. De mi a helyzet akkor, ha vállalkozásunk számlatömbjét vesztettük el véletlenül? Mihez kezdjünk? Kihez forduljunk?
Hogy válasszunk számlázó programot?
A számlázás minden vállalkozás életének egyik legalapvetőbb része. Egy kötelező feladat, amit mindenki szeretne a legegyszerűbben és a lehető legolcsóbban megoldani, a törvényi előírások betartásával. Egyre többen választanak számlázó programokat, főként az elektronikus számlázás terjedésével. Egyesek ingyenesen elérhetők. De bízhatunk bennük?
Megújult számviteli törvény: jó a vállalatoknak
A számviteli törvény év elejétől hatályos új rendelkezései több szempontból is kedvező változásokat hoztak a vállalkozások számára. Az új szabályok nagyobb szabadságot nyújtanak a cégeknek arra nézve, hogy számvitelüket saját piacukhoz, normál üzletmenetükhöz, vagy éppen az adott iparágra általánosan jellemző szezonális jellemzőkhöz igazítsák. Ha jól alkalmazzuk a könnyítéseket, az üzleti döntések előkészítése terén is jól járunk.
Kell számla? És miről?
Áfás számlák kiállítását vállalta tetszőleges tartalommal egy vállalkozás az interneten közzétett hirdetésében; az adóhatóság elrendelte a társaság ellenőrzését - közölte az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH).
Nem kell többé számlatömb?
A globális válság arra sarkallja a vállalkozásokat, hogy sorban újragondolják, és felülvizsgálják pénzügyi terveiket. Fontos szerephez juthat ebben a folyamatban a tervezési és megtakarítási lehetőségek feltérképezése, de az adófizetés gyakorlatához kapcsolódó folyamatok ésszerűsítése is, ami a hatékonyságnövelés, és a profitabilitás megőrzésének egyik alapvető eszköze lehet - véli a Deloitte.