Ingázás cikkek

Dobogós helyen Magyarország az ingázással töltött időket mérve
Érdemes lenne a magyar tömegközlekedésen javítani.

Mennyit ingáznak a magyar dolgozók a munkahely és az otthonuk között?
A magyar munkavállalók jelentős többsége szerint a fizetés mellett a lakóhelyüktől való távolság a legfontosabb tényező, amikor új munkahelyet keresnek.

Még 24 százalék inflálódás után sem olcsó a budapesti bérlet
Sok éve nem emelték Budapesten a tömegközlekedési árakat, ami jó a fogyasztóknak. Azt azonban még így sem lehet mondani, hogy alacsonyak lennének a tarifák a fizetésekhez képest. Új, 16 európai fővárosra kiterjedő adatgyűjtésünk szerint a budapesti bérlet a negyedik legdrágább. A jegyek pedig még mindig özönvíz előtti mintát követnek.

Mennyit ingázunk, és mennyiért?
A magyarok többsége ugyanazon településen dolgozik, ahol lakik, harmaduk azonban még így is egy óránál többet utazik a munkába. Az utazási költségeket a túlnyomó többségnek még részben sem téríti meg a munkáltató.

Évente egy hónapot ülünk a dugóban
Számos budapesti dolgozónak több idejébe kerül a városon belüli munkába járás, mint azoknak a munkavállalóknak, akik két település között ingáznak mindennap. A karácsonykor megerősödő forgalom ráadásul még ront is ezen az értéken. A fővárosiak több mint fele legalább 45 percet tölt utazással, máshol csak a dolgozók 37 százalékának kell hosszabb időt erre szánnia.

Öt munkanapból csak három telik el hasznosan
Életünk során közel 10,5 évet töltünk munkával, azonban az időnk maximum 60 százalékát használjuk ki produktívan, ami azt is jelenti, hogy az 5 munkanapból mindössze 3 telik igazán hasznosan - derül ki a Samsung kutatásából.

Már a magyarok járnak át napszámosként Romániába
Százával járnak a Békés megyei határvidékről aradi gyárakba dolgozni. Pedig ott nincs társadalombiztosítás – de a fizetés több mint a közmunka, a munka jobb, mint a napszám, és a pénzbehajtók nem érik utol az embert.

Dupla fizu a mobilitás ára
Nőtt azoknak a 19-29 éves fiataloknak a száma, akik nem költöznének az országon belül máshova egy új állás miatt: 10-ből két fiatal nem mozdulna a munka miatt. A többség, a fiatalok közel fele azonban akár egy másik megyébe is átmenne. Azonban az aktív keresők 37 százaléka ezt csak a jelenlegi fizetése duplájáért tenné meg - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Egy jó külföldi állásajánlatra pedig a fiatalok 17 százaléka biztosan igent mondana. A diákok nyitottabbak a külföldi munka iránt: mindössze 3 százalékuk utasítaná el a lehetőséget szemben a dolgozó fiatalok 20 százalékával.

Változtak a kiküldetés szabályai – sokba kerülhet a figyelmetlenség
Nagy a bizonytalanság a hazai munkáltatók körében az európai uniós kiküldetési irányelv alkalmazásával kapcsolatban. Az érintett vállalkozásoknak érdemes minél előbb tisztázni a helyzetet, akár szakértők bevonásával is, mert a szabályok megsértése esetenként több ezer, de akár 150 ezer eurós bírságot is eredményezhet – írja a Deloitte Zrt.

Elvesztegetett idő az ingázás
A magyarok többsége üresjáratnak, elvesztegetett időnek gondolja az ingázást, a munkavállalók ötöde kifejezetten gyűlöli. A cégeknek reagálniuk kell erre a trendre, és előtérbe helyezni a távmunka-megoldásokat.
Főleg a fiatalok pattognak
Az országon belül a pályakezdő, a vezetői állásban dolgozó, valamint az agráriumban tevékenykedő munkavállalók a legmobilisabbak – derült ki a Jobinfo.hu kutatásából. Az új munkahellyel járó lakóhelyváltás a hölgyek körében népszerűbb, bár közöttük jóval magasabb azok aránya, akiket nem pusztán az új lehetőség, hanem a jobb egzisztenciális körülmények motiválnak. A külföldi munkavállalásra elsősorban a szakmunkások, illetve a vendéglátóiparban dolgozók nyitottak, a célországok között sorrendben Németország, Anglia és Ausztria vezet.
Munkaidő legyen az ingázás? Naná! Női kvóta? Na az nem!
A magyar munkavállalók jelentős része támogatná, ha a munkába járás is a munkaidő részének számítana, a felsővezetők többsége azonban nem tartja megoldhatónak, hogy az Európai Bíróság egyik döntése a fix munkavégzési hellyel rendelkezők munkavállalókra is vonatkozna. A kötelező, nők számára fenntartott pozíciókra vonatkozó munkahelyi kvóta bevezetése is megosztja a válaszadókat – derül ki a Profession.hu kutatásából.
Ingázni stresszesebb, mint dolgozni?
Egy felmérés szerint az emberek számára több stresszt okoz a munkába járás, mint a munkájuk: a közvélemény-kutatás során hat nagyváros 5500 ingázóját szólították meg: egyharmaduk szerint a munkába járás egyre stresszesebb, egynegyedük pedig arra panaszkodott, hogy a közlekedés egyre kiszámíthatatlanabb.
Évente egy hónapnyi munkaórát veszítünk ingázással
Az európaiak átlagosan 45 percet töltenek naponta munkába járással, ami évente 180 órát jelent, vagyis több mint egy hetet vesztegetnek el a lakóhelyük és a munkahelyük közötti ingázással. Holott a tömegközlekedés monotonitásából adódóan és a modern technológiai eszközöknek köszönhetően az utazásra fordított időt könnyedén hasznos időtöltéssé változtathatnák.