Elvesztegetett idő az ingázás

A magyarok többsége üresjáratnak, elvesztegetett időnek gondolja az ingázást, a munkavállalók ötöde kifejezetten gyűlöli. A cégeknek reagálniuk kell erre a trendre, és előtérbe helyezni a távmunka-megoldásokat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A Regus legfrissebb felmérésében megkérdezett munkavállalók világszerte úgy vélik, hogy az iroda és az otthonuk közötti oda-vissza utazás kedvezőtlenül befolyásolja teljesítőképességüket. A többség szerint ez az „üresjárat” – amely sem hatékony munkavégzésre, sem kikapcsolódásra nem alkalmas – a hasznosabb vagy szórakoztatóbb tevékenységek elől veszi el az időt. (Méghozzá nem keveset, évente átlagosan egy hónapot töltünk így!)

A megkérdezett közel 40 ezer válaszadó 37 százaléka értelmetlen és haszontalan időtöltésnek tartja az ingázást, míg 27 százalékuk kifejezetten gyűlöli, és elvesztegetett, drága időként gondol rá. Ez azt jelenti, hogy a magyarok bő többsége ingázás helyett hatékonyabb munkára vagy néhány órával hosszabb alvásra fordíthatná idejét. (Az ingázás egyébként stresszesebb, mint maga a munka!)

Magyarországon csak kevesen vannak (21 százalék), akik szerint lehet eredményesen dolgozni ingázás közben. A többség úgy véli, hogy az utazás a munkára vagy a pihenésre fordítható idő rovására megy. Ezért ideje, hogy a vállalkozások kiküszöböljék az ingázást, és segítsék dolgozóikat abban, hogy az így megtakarított időt hatékony munkára vagy pihenésre fordíthassák. Hazánkban elenyésző kisebbség (12 százalék) sorolja az ingázást a szabadidőhöz. Ők is valószínűleg azért, mert közben olvasnak, vagy a friss híreket követik okostelefonjukon.

„Egyre nő az ingázásra fordított idő, és szomorú tény, hogy a dolgozók túlnyomó többsége szerint a munkahelyük és az otthonuk közötti mindennapos oda-vissza utazgatás rontja a munkateljesítményüket, ráadásul kikapcsolódni vagy pihenni sem tudnak közben” – vélekedett Ispánki Nikoletta, a Regus Country Managere.

A szakember szerint az üzletemberektől a világon mindenhol azt várják, hogy legyenek folyamatosan elérhetők, de a mindennapi ingázás valójában az okostelefon hiányánál is nagyobb mértékben és szinte észrevétlenül veti vissza a teljesítményt. A felelős cégek fontosnak tartják hatékonyságuk növelését és azt, hogy dolgozóiknak több szabadidejük legyen, vagy hogy néha reggel egy kicsit tovább alhassanak. Ezért érdemes lehetővé tenniük, hogy alkalmazottjaik legalább időnként az otthonukhoz közelebb dolgozhassanak, vagy egyenesen az otthonukban dolgozhassanak. (Ezért is furcsa, hogy a munkáltatók ódzkodnak a távmunkától.)

KILENC TIPP A SIKERES OTTHONI MUNKÁHOZ
Az alkalmanként otthonról vagy egyéb alternatív helyekről történő munkavégzés ugyanolyan hatékony, és számos előnnyel jár mind a cégvezetés, mind az alkalmazottak számára. A hosszú távú távmunkás életformára való átállás azonban alapos előkészítést igényel.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo