Fmcg cikkek

Új riválist kap a hazai online kiskereskedelmi piac
Az Avokado 5-10 százalékot szakítana ki az FMCG szektorból.

Gyorsan vált piacvezetővé a Kifli.hu
4 éves fennállásuk alatt több mint 200 ezer ügyfelet szolgáltak ki.

Óriási kutatóközpontot nyitott a Danone
A hét elején nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.

Az Amazon a kulcsa az újrahasznostásnak
A legnagyobb élelmiszeripari és FMCG-világvállalatok sorakoztak fel a Loop-projekt mögé, melyben visszagyűjtik az ételeshordókat, krémestubusokat, italospalackokat, kitisztítják és újból használják, termékkel megtöltve azokat. Öt világvárosban vezetik be az új szolgáltatást 2019-ben és 2020-ban. De a rendszer akkor terjedhet el globálisan, ha az Amazon és más nagy kereskedelmi cégek is felvállalják a módszert.

Egy magyar srác mentheti meg a világot a műanyagszeméttől
A Loop projekt kiötlője, Tom Szaky szerint az újrahasznosítás „vesztes iparág”. Szerinte meg kell tartani a csomagolásokat, a futárcéggel visszajuttatni a termékgyártóhoz, majd ki kell mosni. és újra élelmiszert, italokat meg más árucikkeket helyezni beléjük.

A siker titka a világjobbítás?
A társadalomtudatos cégforma, a B Corp növekedésének mértékéről állt elő meglepő adattal egy brit kutatás. Az ilyen vállalkozások huszonnyolcszor gyorsabban nőnek, mint Anglia GDP-je, mely évente 0,5 százalékkal bővül.

Ritkábban, de akkor többet vásárolunk
A GfK Kereskedelmi Analízisek idei első félévet elemző tanulmánya szerint a háztartások ritkábban vásároltak nagyobb összegben napi fogyasztási cikket 2017. január–június között. Az év első felében újra a diszkontok teljesítménye bizonyult a legjobbnak; a vásárlói magatartás pedig továbbésszerűsödött.

Egyre több vásárlónál nem az ár számít
Jelentősen átrendeződtek a fogyasztók vásárlási preferenciái 2016-ban. Az árszegmensek tekintetében a top 10 élelmiszer és vegyi áru termékkategóriában egyre nő a prémium termékek iránti kereslet, világít rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A prémium élelmiszerek értékbeli forgalma 11%-kal, míg a háztartási vegyi áruk forgalma 9%-kal nőtt 2015-tel összevetve. Legdinamikusabban, 34%-kal a prémium gyümölcslevek iránti kereslet emelkedett tavaly.

Fejlesztés nélkül lecsap a konkurencia
Pár éve még nem is létezett, mára egyre népszerűbb termék a dobozos, nagy kiszerelésű gyümölcslé. Hiába viszonylag új termékről van szó, fejleszteni folyamatosan muszáj.

Legyen az Öné az év terméke!
Újra lehet pályázni az Év Terméke díjra, második alkalommal választják meg a legnépszerűbb új és innovatív termékeket. A programba a gyártók vagy forgalmazók nevezhetik az általuk újszerűnek ítélt – gyorsan forgó, rendszerint az eladók segítsége nélkül megvásárolt – leginkább élelmiszeripari, testápolással kapcsolatos termékeiket, illetve háztartási cikkeiket.
Az év terméke
2011 szeptemberében Magyarországon is elindul a világ legjelentősebb innovációs termékdíjazási rendszere, a Product of the Year. A programba a gyártók vagy forgalmazók nevezhetik az általuk újszerűnek ítélt - gyorsan forgó, rendszerint az eladók segítsége nélkül megvásárolt - leginkább élelmiszeripari, testápolással kapcsolatos termékeiket, illetve háztartási cikkeiket.