Legyen az Öné az év terméke!

Újra lehet pályázni az Év Terméke díjra, második alkalommal választják meg a legnépszerűbb új és innovatív termékeket. A programba a gyártók vagy forgalmazók nevezhetik az általuk újszerűnek ítélt – gyorsan forgó, rendszerint az eladók segítsége nélkül megvásárolt – leginkább élelmiszeripari, testápolással kapcsolatos termékeiket, illetve háztartási cikkeiket.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

A fogyasztói szavazatok alapján kiosztott elismerést 25 évvel ezelőtt Franciaországban adták át először, mára pedig – hazánkkal együtt – a világ 29 országában van jelen, s közel hárommilliárd vásárlóhoz ér el.

A világ legjelentősebb innovációs termékdíjazási rendszerében szakmai zsűri válogatja és véleményezi először a beérkezett pályázatokat. Az FMCG szektor szakembereiből álló teamnek abban kell állást foglalnia, hogy a nevezett termékek valóban újak és innovatívak-e, hordoznak-e a vásárlók szempontjából érzékelhető és értékelhető újítást. Ha igen, a termék bekerül egy nagymintás közvélemény-kutatásba, ahol már a fogyasztók szavazhatnak a legjobbakra. A minősítő elismerést ugyanis maguk a fogyasztók ítélik oda. Az innováció megítélésén túl  a zsűri tagjai állítják fel a program induló kategóriáit, amelybe a nevezett termékeket besorolják. A kategóriák nem állandók, nevezések függvényében a zsűri és a program szervezői évről évre új kategóriákat hozhatnak létre és régieket szűntethetnek meg.

Az innováció a Product of the Year programban a termékfejlesztésre utal, vagyis arra, hogy a termék rendelkezik-e a vásárlók szempontjából érzékelhető és értékelhető újdonságértékkel. A termékfejlesztéseknek az FMCG területen is jelentős szerepe van, mert mindamellett, hogy a gyártók valós vásárlói igények kielégítésére törekszenek, leginkább a termékfejlesztések révén tudják megkülönbözteti termékeiket a versenytársakétól. A közvélemény-kutatások azt támasztják alá, hogy a vásárlók által innovatívnak ítélt FMCG termékek iránt még a mostani ínséges időkben is nőtt a kereslet, míg az FMCG egyéb kategóriáiban átlagosan csökkent a fogyasztás.

Előnyt jelent
A nemzetközi tapasztalatok alapján a Product of the Year díjjal elismert termékek konkrét, kereskedelmi előnyt is szereztek. 2008-ban Franciaországban átlagosan 25,5 százalékkal nőtt a díj logóját viselő termékek forgalma. Mindemellett a franciaországi tapasztalatok azt is bizonyították, hogy maguk a fogyasztók is egyfajta mérceként tekintenek a termékdíj logójára: a 15-49 éves korosztályban nagyon magas a védjegy ismertsége, és a díjazott termékekkel szemben a vásárlói bizalom is kimondottan magasnak bizonyult (68 százalék), valamint kiderült az is, hogy a fogyasztók 70 százaléka számára vásárlásra ösztönző erőt jelentett az innovációs védjegy.
A Product of the Year egyik különlegessége, hogy a díjak a valódi vásárlói megítélést tükrözik, így a gyártók, fejlesztők -  a kapcsolódó országos közvélemény-kutatás eredményei alapján – értékes fogyasztói visszajelzéseket kaphatnak. A közvélemény-kutatást követően a piackutató cég részletes elemzést készít és kategóriánként értékeli a szavazás eredményét. Ezekből a jelentésekből a gyártók pontosan megtudhatják, hogyan vélekednek a fogyasztók termékeikről, illetve a konkurencia termékeikről.

Idén négy olyan szakember is csatlakozik a grémiumhoz, akik az FMCG területen való jártasságuk mellett egy-egy dedikált szektor specialistái. Dr. Ilku Lívia a MAGYOSZ (Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége) ügyvezetője, többek között az OTC termékek és táplálék kiegészítők megítéléséért felelős zsűritag. Somodi Hajnalka, az Origó marketing menedzsere, az online média területéről érkezett a csapathoz, a pr kommunikációs szakma csúcsáról Szántó Balázs is, a Noguchi Porter Novelli pr-ügynökség ügyvezető partnere. A újságíró szakmát Hőnyi Gyula a Napi Gazdaság vezető szerkesztője, az FMCG szektor szakértő újságírója képviseli a zsűriben. A zsűri további tagjai: Fekete Zoltán, zsűrielnök, a Magyar Márkaszövetség elnöke, Antal Erzsébet, a Nobel Management Consulting partnere, Folláth Györgyné, az ÉFOSZ ügyvezetője, Hermann Zsuzsanna, a Trade Magazin főszerkesztője, Keresztesi Péter, a a Sales Net Kft. ügyvezetője, Kozák Ákos, a Gfk Hungária ügyvezetője, László Csaba, a KPMG partnere, Martinkó József, a trendguide.hu főszerkesztője, építészet- és dizájnkritikus,  Novák Péter, az IAB Hungary elnöke, Dr. Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője, Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója és  külsős szaktanácsadóként Dr. Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora, a Magyar Innovációs Szövetség elnöke.

Ahogy a pályázatok folyamatosan érkeznek, a szakmai zsűri is hamarosan elkezdi munkáját. Novemberben előzetesen értékelik a hazai FMCG piac helyzetét és az idei újdonságokat.

Az Év Terméke díj nevezések leadásának határideje: 2012. december 5. Az igazi feladat ezután vár a zsűrire, ekkor fogják ugyanis kipróbálni, megvizsgálni és elbírálni az idei felhívásra beérkezett pályázatokat.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo