Fake news cikkek
A magyar médiahatóság megmutatja, hogy mik az igazi álhírek
Március 18. és 22. között zajlik az Európai Bizottság friss kezdeményezése, a médiaműveltség európai hete. Az alkalomból a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről, és felnőtt olvasókra számító, támogatott online cikkeket ajánl.
Az influencerek az új politikusok
Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzenek. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.
Miért félünk az újépítésű lakásoktól?
Tévhitek, féligazságok és a társadalomba beleivódott bizalmatlanság jellemzi a hazai újépítésű lakásokkal szemben a magyar fogyasztót. Pedig aki már vett, az általában pozitívan vélekedik – derült ki egy hiánypótló kutatásból.
El sem olvassuk, de osztjuk a híreket
Manapság az európaiak közel fele (46%), a magyarok pedig több mint fele elsősorban a közösségi médiában olvassa és onnan osztja meg a híreket – általában anélkül, hogy ellenőrizné a forrásukat. Riasztó, hogy felmérések szerint tízből hat (!) hírt elolvasás nélkül osztanak meg. Az Európa Pont beszélgetésén ott volt a digitalizációért felelős uniós biztos is.
Mit tehetünk az álhírek ellen? Digitális csúcsot tartanak Budapesten
Marija Gabriel digitális gazdaságért és társadalomért felelős uniós biztos holnap Budapesten részt vesz a második regionális digitális csúcstalálkozón, valamint beszélget az érdeklődőkkel a digitális Európáról és az álhírek elleni fellépésről.