Elektronikus aláírás cikkek
Kellemetlen meglepetés érheti a cégeket a papírmentes ügyintézésnél
Bajba kerülhet a cégünk, ha nem ügyelünk a részletekre.
Újabb területen lesz kötelező az elektronikus aláírás - nem is akárhol
2024 februárjától lép életbe a jogszabály.
Hogyan lehet bérleti szerződést kötni a járvány idején?
Jelen helyzetben, amikor a személyes ügyintézés háttérbe szorul, felmerülhet a kérdés: szerződésnek minősülhet-e az A4-es papírlapon megírt megállapodás mintájára a felek által e-mailbe foglalt dokumentum? Ha nem, mégis hogyan lehetséges az elektronikus szerződéskötés? Kui Szilárd és Kozma Zoltán, a DLA Piper vezető ügyvédei ismertették az elektronikus bérleti szerződéskötések módjait.
Talán most már kiléphetünk a kőkorszakból
Magyarországon 1999. február 25-e óta van lehetőség e-aláírásra jogosító tanúsítványok beszerzésére magyar szolgáltatótól. Bár az informatika rengeteget fejlődött az elmúlt 20 évben, de az e-aláírások elterjedése egyáltalán nem tartotta a lépést ezzel hazánkban. Az e-aláírás-specialista NETLOCK szakemberei szerint a következő években hatalmasat lépünk előre a digitális evolúcióban.
Milliókat spórolhatnának a cégek digitális aláírásokkal
Milliókat spórolhatnának a számlák és a teljesítés igazolások digitalizálásával a magyar vállalkozások az elektromos aláírások használatával – írja a Docler Coport.
Érvényes az emailben megkötött szerződés?
Napjainkban egyre elterjedtebbé és gyakoribbá válik az email, mint kommunikációs és szerződéses kapcsolattartási forma, illetve jognyilatkozatok, szerződések, szerződéstervezetek küldésére használt csatorna. Ezért felmerül a kérdés, hogy az emailben megküldött ajánlatok, szerződések, jognyilatkozatok vajon érvényesek-e, keletkeztetnek-e kötelezettséget a küldő, illetve a címzett számára, illetve vita esetén bizonyítékként felhasználható-e, erről kérdeztük az act legal | Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértőjét, dr. Ferenczi Mónika ügyvédet.
Elektronikusan könnyebb lenne 4 millió jövedelemigazoló nyomtatványt aláírni
A KSH adatai szerint decemberben közel 4,5 millióan dolgoztak Magyarországon. Figyelembe véve, hogy a döntő többség alkalmazásban álló munkavállaló, közel ugyanennyi M30-as nyomtatványt kell aláírnia a cégvezetőknek a hónap végéig. Mindez már egy közepes cégnél is érezhető mennyiségű adminisztrációval jár.
Meghamisíthatatlan az e-aláírás?
700 milliárd számítógép egy évnyi munkája is kevés lenne meghamísítani egy e-aláírást, ennyi gép megközelítőleg 600 milliárd megawatt áramot fogyasztana, vagyis 35 ezer paksi erőmű éves teljesítménye is kevés volna az energiaigény fedezéséhez, az éves áramszámla pedig 20 000 000 milliárd forint felett lenne a NETLOCK szakértőinek becslései szerint.
Jön a NAV legújabb csodafegyvere
Ha minden igaz, egy év múlva már minden 100.00 forint feletti áfa tartalmú számla adatait látja majd a NAV. Bár egyelőre még a rendelet tervezete sem született meg, nem árt felkészülni!
A tengerpartról is aláírhatók a szerződések
Érvényes, bizonyító erejű és elfogadott július 1-től az unió egész területén az elektronikus aláírás a hatályba lépő jogszabály-módosításoknak köszönhetően. A technológia fejlődésével pedig akár egy okostelefonon keresztül is hitelesíthetőek iratok vagy szerződések. Újabb lépést tettünk afelé, hogy a főnök elhagyhassa az irodát.
Már az aláíráshoz is csak tablet kell
Július 1-től mindenben egyenértékűként kell elfogadni az elektronikus és hagyományos aláírást. Szakértők szerint ennek minden cég örülhet. Lássuk, miért!
Nagy lépést tettünk ma az Unió felé
Érvényes, bizonyító erejű és elfogadott július 1-től az unió egész területén az elektronikus aláírás a hatályba lépő jogszabály módosításoknak köszönhetően. Hatalmas lehetőség ez a vállalkozásoknak!
Komoly lehetőségeket nyit az új szabály
Július 1-én lép életbe az eIDAS , amely az unió területén egységesíti az elektronikus aláírás szabályozását. Az új szabályozás jó lehetőséget teremt a hazai cégeknek: minden eddiginél nagyobb versenyelőnybe kerülhetnek a magyar vállalkozások az unióban, ha kihasználják a digitalizáció előnyeit.
Már az aláírás sem lesz a régi
2016. július 1-jétől új szabályok vonatkoznak az elektronikus aláírásra: az egyenértékűség új elve szerint az bizonyító erejű, és az EU egész területén elfogadott. Az új rendelkezés továbbá megteremti a biometrikus aláírás hitelességét a magyar jogban. A Deloitte Legal meglátása szerint várhatóan szélesedni fog mind az elektronikus aláírások létrehozására használt technikai megoldások, mind az ezeket felhasználó szolgáltatók köre.
Jön az e-per: az ügyvédek sem ússzák meg a 21. századot
2016. július 1-től a polgári ügyekben eljáró ügyvédeknek és ügyfeleknek a beadványokat és azok mellékleteit legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátva kell megküldeni a bíróságok részére. Azok az ügyvédek, akik már rendelkeznek elektronikus aláírásra módot adó tanúsítvánnyal, mostantól még több eljárásban térhetnek át a digitális kapcsolattartásra, a többieknek fél évük van a szükséges tanúsítvány megszerzésére.
Hiteles és még hitelesebb – mire jó a közjegyzői aláírás hitelesítés?
Az aláírás elvileg bizonyító erejű. De mi van, ha még nagyobb biztonság kell? És mit bizonyít az elektronikus aláírás? A Közjegyzői Kamara segít!
E-mailben átvenni a hivatalos iratokat? Muszáj lesz!
A Cégtörvény tavaly óta kötelezővé tette, hogy a cégek a cégjegyzékben elektronikus kézbesítési címüket is feltüntessék. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy az alapításkor, illetve első cégmódosításkor minden cég köteles elektronikus kézbesítési címet (e-mail címet) megjelölni, ami a cégjegyzékben is megjelenik. Mire szolgál az elektronikus kézbesítési cím? Milyen cím jelölhető meg ilyenként? Miért van jelentősége?
Újabb teher a cégeknek jövőre
Évi több tízezer forint kiadási kötelezettséggel szembesülnek most a cégpapírjaikat rendbe tévő kisvállalkozások. Jövőre már olyan e-mail címmel kell rendelkezniük, amivel át tudják venni az oda érkező hivatalos iratokat. A tanúsítványt jelenleg csak két cég forgalmazza, és egyelőre csak a fővárosban szerezhető be.
Még mindig nem merünk sima PDF-ben számlázni
Az EU számlázási irányelve alapján Magyarország is megszüntette az elektronikus aláírási kötelmet, mégis lépten-nyomon beleütközhetünk abba, hogy az informatikai szolgáltatók továbbra is erőltetik a digitálisan aláírt elektronikus számlát. A hiba oka egy elavult GKM rendelet, amit már régen hatályon kívül kellett volna helyezni...