Összetétel, illat és textúra - ezek alapján dönt a vásárló

A különböző szépségápolási termékek esetében fontos meggyőződni arról, hogy a megfelelő termék kerül-e a kosarunkba. A CD kozmetikai márka és az NRC piackutató cég friss, reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a termék illata, textúrája, ára és az összetétele a legfontosabb döntési szempontok a magyar hölgyeknek és férfiaknak egyaránt, összességében tehát: tudatosan vásárlunk.

Az NRC piackutató cég és a CD német kozmetikai márka közös felméréséből, amelyet 913 fő bevonásával készítettek olyan magyarországi nők és férfiak között, akik rendszeresen szoktak szépségápolási szereket vásárolni, kiderült, hogy tudatosan válogatunk ezek között a termékek között. Összességében elmondható, hogy főleg az illat, a textúra, az ár és az összetétel határozza meg a döntésünket.

Kép: Pixabay

Az illat és a textúra a válaszadók 86 százaléka szerint releváns, de az ár is sokak számára döntő tényező (78 százalék), míg a termék összetételét a harmadik legfontosabb szempontnak értékelték (59 százalék).

Az friss kutatásban a márkanév a negyedik helyen végzett a vizsgált tényezők közül a fontossági listán, 47 százalékkal, a különböző védjegyeket és jelzéseket viszont valamivel kevesebben veszik figyelembe, a válaszadók 45 százaléka tartja ezeket döntő tényezőknek.Az is igaz, hogy alapvetően kevésbé tartjuk relevánsnak az általános kinéztet: utolsó helyen végzett a csomagolás, 33 százalék számára viszont így is fontos.

Önnek megér egy tusfürdő 32 tengerimalacot?
Sokan nem vagyunk tisztában azzal, hogy pontosan mit is kenünk a bőrünkre, ahogyan azzal sem, hogy egy-egy állatnak mit kell elviselnie azért, hogy a polcokra kerüljön a kedvenc termékünk.
A felmérés azt is vizsgálta, hogy a nők és a férfiak között mekkora eltérés van a különböző szempontok esetében, ennek köszönhetően az is kiderült, hogy habár azonos dolgokat tart lényegesnek mindkét nem, szinte az összes kategóriában a hölgyek vezetnek. Az illat és a textúra például csak a férfiak 80 százalékának fontos, míg a nőknél ez az arány eléri a 91 százalékot, az ár a férfiak 74 százalékának releváns, a hölgyek esetében pedig 82 százaléknak. A termék összetétele a férfiak 50 százalékának és a nők 67 százalékának számít.

A legnagyobb eltérés, 21 százalékkal a különböző védjegyek és jelzések megítélésében van, amelyekkel például a bio, vegán vagy állatokon nem tesztelt termékeket jelölik: a nők 55 százaléka keresi ezeket a csomagoláson, míg a férfiaknak csupán a 34 százaléka. A nők tehát sokkal érzékenyebbek a speciális igényeiknek megfelelő termékekre, de a márkanév és a csomagolás, minimális eltéréssel, közel azonos mértékben nyom a latba mindkét nem esetében. Összegezve tehát az eredményeket elmondható, hogy inkább a termék minősége érdekli a magyarokat és nem a külcsín.

Véleményvezér

18 millió forintba kerülő önkéntes munkát talált Hadházy Ákos

18 millió forintba kerülő önkéntes munkát talált Hadházy Ákos 

Önkéntes munka, aminek kapcsán azért a tűzhöz közeliek el tudnak hozni majd 20 millió forintot.
Ez ciki, a kockázati tőkebefektetők még Ukrajnába is szívesebben mennek, mint hozzánk

Ez ciki, a kockázati tőkebefektetők még Ukrajnába is szívesebben mennek, mint hozzánk 

2024 első negyedéve siralmas a magyarországi kockázati befektetések területén.
52 millió forintot tudott magára pakolni a Fidesz-celeb

52 millió forintot tudott magára pakolni a Fidesz-celeb 

Gyönyörű smukkokal domborítanak a szép hölgyek.
Magyarországon a legrosszabb a pedagógusok megbecsültsége Európában

Magyarországon a legrosszabb a pedagógusok megbecsültsége Európában 

Van alapja bőven a pedagógusok elégedetlenségének.
Magyar Péter lemondásra szólítja fel Szijjártó Péter külügyminisztert

Magyar Péter lemondásra szólítja fel Szijjártó Péter külügyminisztert 

Szijjártó Péter és az oroszok különös kapcsolata.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo