Összetétel, illat és textúra – ezek alapján dönt a vásárló

A különböző szépségápolási termékek esetében fontos meggyőződni arról, hogy a megfelelő termék kerül-e a kosarunkba. A CD kozmetikai márka és az NRC piackutató cég friss, reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a termék illata, textúrája, ára és az összetétele a legfontosabb döntési szempontok a magyar hölgyeknek és férfiaknak egyaránt, összességében tehát: tudatosan vásárlunk.

Az NRC piackutató cég és a CD német kozmetikai márka közös felméréséből, amelyet 913 fő bevonásával készítettek olyan magyarországi nők és férfiak között, akik rendszeresen szoktak szépségápolási szereket vásárolni, kiderült, hogy tudatosan válogatunk ezek között a termékek között. Összességében elmondható, hogy főleg az illat, a textúra, az ár és az összetétel határozza meg a döntésünket.

Kép: Pixabay
Az illat és a textúra a válaszadók 86 százaléka szerint releváns, de az ár is sokak számára döntő tényező (78 százalék), míg a termék összetételét a harmadik legfontosabb szempontnak értékelték (59 százalék). Az friss kutatásban a márkanév a negyedik helyen végzett a vizsgált tényezők közül a fontossági listán, 47 százalékkal, a különböző védjegyeket és jelzéseket viszont valamivel kevesebben veszik figyelembe, a válaszadók 45 százaléka tartja ezeket döntő tényezőknek.Az is igaz, hogy alapvetően kevésbé tartjuk relevánsnak az általános kinéztet: utolsó helyen végzett a csomagolás, 33 százalék számára viszont így is fontos.

Önnek megér egy tusfürdő 32 tengerimalacot?

Sokan nem vagyunk tisztában azzal, hogy pontosan mit is kenünk a bőrünkre, ahogyan azzal sem, hogy egy-egy állatnak mit kell elviselnie azért, hogy a polcokra kerüljön a kedvenc termékünk.

A felmérés azt is vizsgálta, hogy a nők és a férfiak között mekkora eltérés van a különböző szempontok esetében, ennek köszönhetően az is kiderült, hogy habár azonos dolgokat tart lényegesnek mindkét nem, szinte az összes kategóriában a hölgyek vezetnek. Az illat és a textúra például csak a férfiak 80 százalékának fontos, míg a nőknél ez az arány eléri a 91 százalékot, az ár a férfiak 74 százalékának releváns, a hölgyek esetében pedig 82 százaléknak. A termék összetétele a férfiak 50 százalékának és a nők 67 százalékának számít. A legnagyobb eltérés, 21 százalékkal a különböző védjegyek és jelzések megítélésében van, amelyekkel például a bio, vegán vagy állatokon nem tesztelt termékeket jelölik: a nők 55 százaléka keresi ezeket a csomagoláson, míg a férfiaknak csupán a 34 százaléka. A nők tehát sokkal érzékenyebbek a speciális igényeiknek megfelelő termékekre, de a márkanév és a csomagolás, minimális eltéréssel, közel azonos mértékben nyom a latba mindkét nem esetében. Összegezve tehát az eredményeket elmondható, hogy inkább a termék minősége érdekli a magyarokat és nem a külcsín.

Véleményvezér

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo