Az NRC piackutató cég és a CD német kozmetikai márka közös felméréséből, amelyet 913 fő bevonásával készítettek olyan magyarországi nők és férfiak között, akik rendszeresen szoktak szépségápolási szereket vásárolni, kiderült, hogy tudatosan válogatunk ezek között a termékek között. Összességében elmondható, hogy főleg az illat, a textúra, az ár és az összetétel határozza meg a döntésünket.
Az illat és a textúra a válaszadók 86 százaléka szerint releváns, de az ár is sokak számára döntő tényező (78 százalék), míg a termék összetételét a harmadik legfontosabb szempontnak értékelték (59 százalék).
Az friss kutatásban a márkanév a negyedik helyen végzett a vizsgált tényezők közül a fontossági listán, 47 százalékkal, a különböző védjegyeket és jelzéseket viszont valamivel kevesebben veszik figyelembe, a válaszadók 45 százaléka tartja ezeket döntő tényezőknek.Az is igaz, hogy alapvetően kevésbé tartjuk relevánsnak az általános kinéztet: utolsó helyen végzett a csomagolás, 33 százalék számára viszont így is fontos.
A legnagyobb eltérés, 21 százalékkal a különböző védjegyek és jelzések megítélésében van, amelyekkel például a bio, vegán vagy állatokon nem tesztelt termékeket jelölik: a nők 55 százaléka keresi ezeket a csomagoláson, míg a férfiaknak csupán a 34 százaléka. A nők tehát sokkal érzékenyebbek a speciális igényeiknek megfelelő termékekre, de a márkanév és a csomagolás, minimális eltéréssel, közel azonos mértékben nyom a latba mindkét nem esetében. Összegezve tehát az eredményeket elmondható, hogy inkább a termék minősége érdekli a magyarokat és nem a külcsín.