Gasztro-Disneyland, ami legyőzi a multikat

Az olasz kiskereskedelmi boltokat valósággal megtizedeli a lakossági jövedelmek csökkenése, az üzletközpontok, az óriás boltok, hálózatok, illetve a diszkontláncok versenyének kombinált hatása. A helyzet azonban nem különösebben érinti a Bolognában berendezett gasztronómiai parkot, a FICO Eataly Worldöt, amely a multinacionális vállalatok legnagyobb örömére ünnepli az idealizált Olaszország imázsát.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Élményparkokéhoz hasonló kapuk jelzik az Eataly World bejáratát, a Bologna peremén található kereskedelmi zónában. A kamerákkal megfigyelt kerítések mögött 10 hektáron terül el a kiállítás. Nyolc hektárt 44 000 napelem fed le, körülötte két hektáron kis állattartó karámok, minikertek.

A főbejárat forgóajtói fölött a látogatót magas, bepolcozott fal fogadja, ahol gondosan sorjázik több száz alma. Szponzor a Melinda, gyümölcsfanevelésre specializálódott konzorcium, amely évente több, mint 255 milliós forgalmat bonyolít le. „Európában több mint 1200 fajta alma van, 1000 Olaszországban és 200 a többi európai országban”– hirdetik.

youtube.com

A francia média „A gasztronómia Disneylandjének” minősítette a parkot. A FICO (olaszul füge) a Fabbrica Italiana Contadinaból összerakott betűszó. Az „olasz parasztgazdaság” védjegye alatt összegyűjti az Electroluxot, a Lavazza kávét, a New Holland traktorokat, a Mutti paradicsomkonzervet, a Samsungot, a bolognai mortadellakonzorciumot, a Whirlpoolt, a Kartell bútorokat, az Alessi kávéfőzőket és oly sok egyéb mellett a Granarolo tejipari óriás termékeit.

Az alapító Oscar Farinetti, az Eataly élelmiszer-kereskedelmi lánc vezetője. A vállalkozó Olaszországban valóságos legenda lett, egy vállalaté, amely képes legyőzni a gazdasági pangást, és élelmiszeripari termékeket tud exportálni a világ minden részén található üzletekbe és éttermekbe. Az Eataly márkaboltjai megtalálhatók az Egyesült Államokban, Katarban, Szaúd-Arábiában, Brazíliában, Németországban, Japánban, Törökországban és Dél-Koreában, valamint a tengereken is, az MSC társaság hajóin.

Véget ért a nagy francia sajtháború
A hagyományos kistermelők kudarcot vallottak, a jövőben a nagyipari eljárással készült sajtokra is rátehető a korábbi minőségbélyeg, a „Camembert de Normandie” név.
2020-ra 6 millió látogatót terveznek a parkba: egyharmaduk a régióból, egyharmaduk Olaszország többi részéből, a többi külföldről érkezne. Belül a nagy magyarázó feliratok a park fő hitvallását fogalmazzák meg: „Olaszországért dolgozunk”, “Hiteles hely vagyunk”, “A Föld mindenek előtt”, “Tisztelet és üzlet”.

A park táplálja a képeslapok exotikus Olaszországáról szóló elképzelését. Ám bármilyen gondosan csomagolják is a „Made in Italy” élelmiszeripari termékeket, az összetevők nagy része nem olasz eredetű – vámstatisztikák magukért beszélnek.

2016-ban Olaszország jelentős mennyiségű tésztafélét exportált, 2,19 milliárd euró értékben, olívaolajat 1,42 milliárdért, kávét 1,29 milliárdért és sajtot 2,26 milliárdért. Mindez viszont annak volt köszönhető, hogy nagy mennyiségű gabonát importált 1,51 milliárd dollárért, olívaolajat 1,63 milliárdért, kávét 1,41 milliárdért...

(Forrás: Le Monde)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo