Washington D.C. szövetségi fellebbviteli bírósága egyebek között megállapította: a gyártók - köztük a Philip Morris, a R.J. Reynolds Tobacco, a Lorillard és a British American Tobacco - hazudott, félrevezette a közvéleményt az eladások növelése érdekében, miközben tudták, hogy a termékek milyen veszélyesek. A testület megerősítette azt a 2006-os rendelkezést, hogy a cégeknek meg kell változtatniuk reklámjaikat. Betiltották az olyan jelölések alkalmazását, mint az alacsony kátránytartalmú (low tar), könnyű (light), nagyon könnyű (ultra light) vagy enyhe (mild). Az ezekkel a címkékkel ellátott dohányárukról ugyanis kiderült, hogy egyáltalán nem egészségesebbek. A gyártóknak ezenkívül helyreigazító nyilatkozatokat kell közzétenniük újságokban és weboldalaikon a dohányzás és a nikotin káros hatásairól, valamint arról, hogy függőséget alakítanak ki.
Az akkori bírósági rendelkezések végrehajtását a fellebbezések miatt mindeddig visszatartották. A szövetségi fellebbviteli bíróság háromtagú eljáró tanácsa ellenszavazat nélkül elutasította egyebek között a dohánygyártók azon érvelését, miszerint ők soha nem állították, hogy például a "light" jelölésű cigaretta kevésbé veszélyes. A bíróság arra is rámutatott: a cégek tudták, hogy a passzív dohányzás veszélyes, mégis azt állították, erről nincs tudományos egyetértés.
A Philip Morris - a legnagyobb amerikai dohányipari cég - és anyavállalata, az Altria Group közölte: véleményük szerint a bíróság állásfoglalását nem támasztják alá sem a törvények, sem a per során beterjesztett bizonyítékok.