Felfutóban a nyugdíjbiztosítások

A magyar háztartások közel 90 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással. Erre szükség is van, hiszen a megkérdezettek 64 százalékát érte már vagyoni kár. A biztosítás elsősorban a családról való gondoskodást és öngondoskodást jelent a magyaroknak.

Kép: Pixabay

A magyar háztartások közel 90 százalékának van valamilyen biztosítása – derül ki a Biztosítás Világnapja alkalmából, az Aegon Magyarország megbízásából készített felmérésből. A megkérdezettek számára a biztosítás elsősorban a családról való gondoskodást (45 százalék) és az öngondoskodást (44 százalék) jelenti. A válaszadók 70 százaléka, elsősorban a 30 év felettiek azonban a biztosítást nem tekintik előtakarékosságnak. A fiatalabb korosztály ezzel ellentétben a különböző biztosításokat az előtakarékosság egy formájának is tartja, hiszen ők általában még nem rendelkeznek olyan vagyontárgyakkal (lakás, autó stb.), amelyet óvniuk kellene. Ennek megfelelően a megkérdezettek nagy része, elsősorban a magas végzettségűek egyáltalán nem gondolják, hogy a biztosítás felesleges pénzkidobás lenne.

A biztosítási típusok közül leggyakoribb – a kgfb mellett – a lakásbiztosítás és az életbiztosítás – ezek általában minden családban megtalálhatók. A gépjárművel rendelkező válaszadók között a kötelező gfb biztosítások aránya 95 százalék, míg a cascóval rendelkezők jóval kevesebben vannak (35 százalék).

A felmérésből kiderül, hogy a lakosság 64,5 százalékát érte már vagyoni kár, ebből legtöbbször a lakást és az autót éri káresemény. Lakáskárok között leggyakoribb a vihar-, az üvegkár, valamint a csőtörés. Kiderült az is, hogy a budapestiekre a legnagyobb veszélyt a szomszédjuk jelenti, hiszen a fővárosban a megkérdezettek 46 százalékát már „eláztatta” a szomszédja. Ugyanez az arány vidéken csupán 26,1 százalék. A 40 év fölötti, magasabb jövedelemmel rendelkező válaszadókra jellemzőbb az élet- és a baleset-biztosítás.

Nem érdemes az állami nyugdíjra várni
Bár az adatok alapján nem sok állami nyugdíjra számíthat a mai munkavállalók többsége, mégis, ha lehetőségük van rá, inkább a napi költéseket támogató cafeteriaelemeket választják a dolgozók. Nem könnyű tehát a munkáltató helyzete.
A felmérés adatai alapján felfutóban vannak a nyugdíjbiztosítások is, amelyeket ugyan csak ettől az évtől lehet kötni, mégis a válaszadók 14,8 százaléka már rendelkezik vele. A nyugdíjbiztosítások népszerűségének oka lehet, hogy a megkérdezettek 20 százaléka, azaz minden ötödik ember attól tart leginkább, hogy idős korára nem lesz nyugdíja. Ez a félelem a 30 év fölöttieknél a legerősebb, míg a fiatalabbak inkább házastársuk elvesztésétől félnek.

„A januártól bevezetett adójóváírás miatt ugrásszerűen nőtt a nyugdíjbiztosítások iránt érdeklődők száma. Amíg korábban szűkös anyagi körülményeikre hivatkozva sokan hezitáltak, most az adókedvezmény lehetősége biztosan megkönnyíti a döntést” – mondta Tavaszi Beatrix, az Aegon Magyarország lakossági termékfejlesztési és termékmenedzsment-igazgatója. (A nyugdíjbiztosítások mellett az ügyvezetői felelősség témaköre miatt a felelősségbiztosítások iránt is nőtt a kereslet.)

A kutatás kitért arra is, mi alapján választanak az emberek biztosítást, illetve hogy szerintük min kellene javítaniuk a biztosítóknak ahhoz, hogy minél több ember kössön biztosítást. Legfontosabb javítanivalóként említették a fizetendő díj mértékét (36,5 százalék), ezt követi a kárrendezés módja (26,5 százalék), majd a biztosítási termék jellemzője (18,3 százalék). A felmérés adatai szerint eddig a válaszadóknak csak a 25 százaléka kötött online biztosítást, elsősorban kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, de 60 százalékuk az interneten tájékozódik a biztosításokról is. A felmérés fontos megállapítása, hogy az ügyfelek elvárják, hogy évente, sőt negyedévente tájékoztassák őket a szerződéseikről.

A szerződéseket is karban kell tartani, nemcsak a gépeket!
Az elmúlt hónapokban főszerepet kapott az időjárás, a súlyos viharok komoly károkat okoztak országszerte. A vállalkozásokról kevesebb szó esik, pedig egy természeti csapás jelentős károkat okozhat a vállalati épületekben és a cégek telephelyein is.

Véleményvezér

Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt

Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt 

Marad az ukrán ellenállás.
Nemsokára újra szomszédunk lehet Oroszország

Nemsokára újra szomszédunk lehet Oroszország 

Ukrajna eltűnhet a térképről.
Döbbenet, hatalmasat ugrott a piaci szolgáltatások inflációja

Döbbenet, hatalmasat ugrott a piaci szolgáltatások inflációja 

Több éves drágulásrekord.
Öt év alatt megduplázódott a kiszállított ételek ára

Öt év alatt megduplázódott a kiszállított ételek ára 

Tetten érhető drágulás.
Hadházy Ákos szerint 120 milliós piros Ferrarival gazdagodott Orbán Viktor unokájának üzlettársa

Hadházy Ákos szerint 120 milliós piros Ferrarival gazdagodott Orbán Viktor unokájának üzlettársa 

A gazdagodási vágy Orbán Viktor köreiben mit se csökken.
Zuhannak a Trump részvények

Zuhannak a Trump részvények 

A mese lassan véget ér.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo