Előretörünk a konferenciaturizmusban

Magyarországon 2014-ben összesen 2557 konferenciát rendeztek, ami 8,3 százalékos növekedés az előző évhez képest. A nagy befogadóképességű, új budapesti kongresszusi központ 2018-ra tervezett megnyitása jelentős pozitív változást hozhat a nemzetközi helyezésekben.

Kép: PP

A Magyar Turizmus Zrt. szervezetén belül működő Magyar Kongresszusi Igazgatóság közel 300 partnerének közreműködésével 2014-ben is figyelemmel kísérte a magyarországi rendezvénypiac trendjeit. A 2014-ben Magyarországon rendezett konferenciák átlagos hossza 2,4 nap volt, résztvevőinek átlagos száma 162 fő. A konferenciákon összesen 414 183 fő vett részt. A legtöbb konferenciára novemberben került sor. Az 1020 db nemzetközi konferencián összesen 152 430 résztvevőt regisztráltak, átlagosan 149 fős részvétel mellett. Az 1537 db magyar konferencia 261 753 résztvevővel zajlott, így a résztvevők átlagos száma 170 fő. A legtöbb konferenciát 100-349 fő részvételével tartották.

A nemzetközi konferenciák megrendelőinek nemzetiségi vizsgálata azt mutatja, hogy a magyar megrendelők után a brit megrendelők (7,2%) a második helyet foglalják el, őket követik az amerikai megrendelők 5,9%-kal. A legnagyobb mértékben, 84,6%-kal az olasz megrendelések száma nőtt, a brit megrendelések száma is jelentősen, 53,2%-kal bővült, míg az amerikaiaktól 34,1%-kal több megrendelés érkezett. A nemzetközi konferenciáknak a résztvevő nemzetek szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy németek, osztrákok és olaszok érkeztek legnagyobb számban Magyarországra.

Még mindig szállodák biztosítják a legtöbb rendezvény helyszínét: a rendezvények 85,3%-át szállodában (a tavalyival megegyező adat), 5,8%-át kongresszusi központban, 3,7%-át egyetemeken, 5,2%-át pedig egyéb helyszíneken tartották. A rendezvények 67,5%-át Budapesten, 32,5%-át pedig vidéken tartották. A magyar konferenciák esetében kiegyensúlyozottabb a területi eloszlás, nem annyira Budapest-centrikus a rendezvénypiac: a nemzetközi konferenciák 23%-át, a magyar konferenciák 38,7%-át tartották vidéken.

Ahhoz azonban, hogy Magyarország és Budapest a konferenciaturizmus elismert központjává válhasson, továbbra is égető szükség lenne egy 3-4 ezer fő befogadására alkalmas konferenciaközpontra. Ennek hiányában az igazán nagy, több ezer vendéget vonzó rendezvények piacára nem vagyunk képesek betörni.

„Sorban jönnek a felkérések, telt házasok a konferenciák, így az ágazat fellélegezhet. A tavalyihoz képest idén jobb évre számítunk, mint amit a Malév csődje és a gazdasági válság miatti visszaesés után remélni lehetett” – összegezte korábban az ágazatban tapasztaltakat a Piac&Profitnak Ferenczy Anikó, a Magyar Kongresszusi Igazgatóság igazgatója.

ÜZLETI TALÁLKOZÓ: NÁLAD VAGY NÁLAM?
A személyes megbeszélés megkerülhetetlenül fontos eleme az üzleti életnek. A kérdés csak az, hogyan oldható meg gazdaságosan: a költséges és nemritkán időigényes utazások takarékosabbá tételével vagy a fizikai találkozásnak egy modern telekommunikációs rendszer általi kiváltásával.
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo