Rendezvényszervezés cikkek
Sokk a filmiparban és a rendezvényeknél: ezekkel a cégekkel bánt el a járvány
Mélyrepülésbe kezdtek a filmes vállalkozások és a rendezvényekkel foglalkozó cégek a koronavírus-járvány hatására. A filmes cégek összesített árbevétele közel 40 százalékkal 239 milliárd forintra esett, míg az adózott eredmény 64 százalékkal csökkent. A korlátozások miatt elmaradó rendezvények 56 százalékos árbevétel-csökkenést és 22 százalékos leépítési arányt hoztak magukkal – derült ki az Opten és a Positive Adamsky közös elemzéséből, amely a marketing- és kreatívágazatban működő cégek teljesítményét mérte fel. A járvány ellenére csúcsot döntött a piackutató cégek árbevétele, de az ágazatban összeségében több 13 ezer állás szűnt meg és 450 milliárd forinttal kevesebb volt az árbevétel.
Kevés rendezvényszervező cég dobta be a törölközőt - hogyan lehet túlélni?
A koronavírus-járvány tavaly márciusi megérkezése a rendezvények, konferenciák számát azonnal lenullázta. A fő tevékenységként rendezvényszervezéssel foglalkozó társas vállalkozások egyik napról a másikra árbevétel nélkül maradtak. Az elmúlt 12 hónap azt mutatja, hogy bár kevesen dobták be a törölközőt, de jelentős leépítéseket voltak kénytelenek megvalósítani.
„A problémák szisztematikus kezelésére tanított meg a járvány”
A koronavírus-járvány tavaly tavaszi megjelenése, majd a rendezvények megszűnése miatt egy magyar vállalkozás 180 fokos fordulat véve teljesen új irányba indult el, és műanyag térelválasztók gyártásába vágott. Várnai Péterrel, a Teamlab ügyvezetőjével beszélgettünk arról, miként tudott átállni a cég erre az új területre.
Mentenék a menthetőt – összefogtak a rendezvényszervezők
Az üzleti céllal Magyarországra érkező vendégek számának növelésére és az üzleti rendezvények biztonságos protokolljának kialakítására összefogtak a rendezvényiparban működő szakmai szervezetek - közölte a Budapest Convention Bureau.
Óriási bajban vannak a rendezvényszervezők
A kormánytól kérnek segítséget a rendezvényszervezők, mert az évi csaknem ezermilliárd forintot termelő iparág március óta a járvány miatt gyakorlatilag megszűnt - mondta Ganczer Gábor, a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) elnöke.
Hány rendezvényszervező vállalkozás várja a járvány végét?
A turizmus mellett a rendezvényszervezők váltak a koronavírus egyik első áldozataivá, hiszen már a betegség első megjelenésekor elkezdődött a különböző rendezvények, konferenciák tömeges lemondása és törlése. Ma még csak találgatni lehet, hogy a 3600 társas és egyéni vállalkozásból mennyi fogja megélni a 2021-es évet – állapítja meg az Open céginformációs szolgáltató.
Megy a szekér a rendezvényszervezőknek
Negyedik éve óta folyamatosan olvad a magyarországi rendezvényszervező cégek száma, ellenben összárbevételük emelkedése évek óta töretlen – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató adataiból.
Még három hétig lehet pályázni a gasztronómia népszerűsítésére
Január 31-ig 2 pályázati ablakban, 85 millió forintos keretösszegből, vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a rendezvényeket szervező, magyar élelmiszerpiacot és gasztronómiát népszerűsítő, a hazai termékek piaci megjelenését erősítő, az agrárágazatunkat, avagy annak valamely szegmensét bemutató, fejlesztő, gazdasági társaságok, köztestületek, szövetségek, egyesületek, alapítványok és szakmai szervezetek, terméktanácsok.
Alapszabályok a sikeres bulihoz
Kínos perceket élhet át egy cég vezetősége, ha egy általa meghirdetett promóciós vagy reprezentációs rendezvényen, illetve termékbemutatón üres széksorok maradnak. Ez ugyanis azt a benyomást kelti a megjelent érdeklődőkben, hogy a vállalkozás nem kellőképpen professzionális. Hogy a blamázst elkerüljük, fontos betartanunk néhány aranyszabályt.
Remek parti vagy kínos este? Ezen múlik
Nem a karácsonyi parti az egyetlen céges rendezvény, amit meg kell szervezni az év során, de már az sincs ám annyira messze! Megmutatjuk a tipikus hibákat, hogy sikeres legyen, bármilyen rendezvényt is tervez.
Előretörünk a konferenciaturizmusban
Magyarországon 2014-ben összesen 2557 konferenciát rendeztek, ami 8,3 százalékos növekedés az előző évhez képest. A nagy befogadóképességű, új budapesti kongresszusi központ 2018-ra tervezett megnyitása jelentős pozitív változást hozhat a nemzetközi helyezésekben.
Erős lehet az év vége a rendezvénypiacon
Az év vége hagyományosan erős a rendezvények tekintetében, a konferenciák mellett a vállalati „bulik” is a keresletet erősítik. A piacon az egyedi megoldásokkal tudnak kitűnni a rendezvényszervező cégek.