A közleményben kiemelték, hogy a látványos növekedést hozó 2019-es év után az idén a koronavírus gyakorlatilag lenullázta az üzleti célú utazásokat és rendezvényeket Magyarországon, főleg Budapesten. A fontosabb szakmai szervezetek ezért a Budapest Convention Bureau és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ támogatásával szeptember 10-én "Power of Live Events" elnevezéssel programsorozatot tartanak és kampányt indítanak, hogy megmutassák: a szakma felkészült és képes akár 500 résztvevőnél nagyobb üzleti rendezvényeket is biztonságosan, a járványügyi szabályoknak megfelelően lebonyolítani.
A közleményben hivatkoznak a Budapest Convention Bureau 2019-es felmérésének adataira, amely szerint tavaly 1867 nemzetközi konferenciát rendeztek Magyarországon, a nemzetközi résztvevők száma csaknem 45 százalékos emelkedéssel 321 124-re nőtt.
A kampány megvalósításában az ötletgazdák, a Special Effects International, a Visual Europe Group és a Bo-Live Branding Agency mellett több iparági szereplő, a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége (MaReSZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ), a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) is részt vesz - írják a közleményben.