Bár egy tavasszal végzett kutatás szerint a közepes- és nagyvállalatok mindössze 18 százaléka tervezi hosszú távra előre az üzleti stratégiáját és a létszámigényét, és 32 százalékuknál sem egyik, sem másik vonatkozásban sincs tudatos, legalább három évre előretekintő tervezési gyakorlat, azért az elkövetkező évi növekedésre történő tervezés valamilyen formában a legtöbb cégnél megjelenik.
„A cégek számára a nyarat követő időszak nagyon gyorsan fordul át őszbe és az évvégére való felkészülésbe, a nagyobb cégek pedig már javában a következő évi tervezést végzik. Mindebben a HR tervezés, a munkaerő igény megtervezése kulcsszerepet játszik. Figyelembe véve, hogy ez az időszak a tavaszihoz képest szegényebb az állásbörzéket illetően, ezért az egyéni lépéseknek, az állásközvetítőkhöz történő jelentkezésnek megnő a szerepe – rajtuk keresztül pedig akár tucatnyi céghez is lehet egyetlen jelentkezéssel egyszerre eljutni” – véli Dobár Attila.
A karácsony – újévi időszak mellett a nyár vége a másik hagyományos „fogadkozási” időszak. Aki munkát keres, annak első fogadalomként azt érdemes vállalnia, hogy felfrissíti önéletrajzát, és azt újból elküldi az állásközvetítéssel foglalkozó cégeknek.
„Friss aggyal mindenkinek azt is érdemes végiggondolnia, hogyan akar a közösségi médiában megjelenni. Senkinek nem érdemes a személyiségétől eltérő módon, vagy épp „avatart” létrehozva megjelennie, de azért gondoljunk arra, hogy a Facebook vagy különösen a LinkedIn megjelenésünkre egy reménybeli munkaadó is rákukkanthat. Ezt a képet látja az adott cég HR-se például egy interjú előtt. Érdemes tehát fokozatosan olyan posztokkal bővíteni az oldalt, ahol az illető érdeklődéséról, tevékenységi területéről is szerepel információ. Most, a munkaerőpiaci bővülésével, a recesszióból történő kilábalással egyre több lehetőség nyílik meg. Ha valaki ezeket meg akarja ragadni, javaslom, szánjon időt az első lépések megtételére.” – összegezte Dobár Attila.