Az E.ON hosszú távú fenntarthatósági stratégiájának részeként még az idén megkezdi az elektromos utak kiépítését Magyarországon - jelentette be Konrad Kreuzer, az E.ON Hungária Zrt. igazgatóságának elnöke a Kempinski Hotel Corvinus elektromos töltőállomásainak ünnepélyes átadóján, ahol bemutatták az E.ON Energia új utakon elnevezésű programját.
„A nemzetközi E.ON csoport - a fenntartható energiagazdálkodás szellemében - már évek óta számos projektet támogat sikeresen a közúti autózás által okozott károsanyag-kibocsátás mértékének csökkentése érdekében. A vállalatnál az e-autók töltésétől egészen a környezetbarát áramtermelésig számos kérdéssel foglalkoznak az e-autózás kapcsán. A technológiai háttér fejlődésének és az E.ON hazai illetve nemzetközi fejlesztéseinek köszönhetően a cégcsoport készen áll arra, hogy a fogyasztóknak egy jövőbe mutató, komplett szolgáltatást nyújtson Magyarországon" - nyilatkozta Kreuzer.
A terveknek megfelelően az E.ON még az idén megkezdi a Budapestet Béccsel összekötő út elektromos töltőállomásokkal való felszerelését. Erre azért is szükség van, mert további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A hálózat kiépítésekor turisztikai szempontokat is figyelembe vesz a vállalat, ugyanis az e-autók néhány órás töltési ideje ideális alkalmat biztosíthat az utazóknak városnézésre - ezáltal segítve a hazai vendéglátást, idegenforgalmat. Az E.ON a program konkrét megvalósítása során szorosan együttműködik majd az illetékes önkormányzatokkal.
A szálloda előtt két álló, egy e-autót akár 1,5 óra alatt töltő úgynevezett gyorstöltőt, a garázsban pedig három darab lassútöltőt helyeztek el, melyeket magyarországi forgalmazóként a Greenetik Kft. biztosít az E.ON számára. A töltőállomásokat mostantól bárki használhatja, aki elektromos járművel - e-autóval, e-robogóval és e-kerékpárral - járja az utakat.
Az Elmű-Émász cégcsoport elektromos mobilitás programjának keretében tavaly szeptemberben adták át a magyar főváros első nyilvános töltőoszlopát. Az áram-tankolást szeptember végéig biztosították ingyen. Egyúttal két elektromos járművet is üzembe helyeztek, amelyet a cég használ majd. Az E.ON szintén „munkába állít" saját járműflottájába elektromos járműveket.
Az E.ON magyarországi értékesítési stratégiáját illetően Winkler János, az E.ON Hungária Zrt. igazgatósági tagja elmondta, hogy első lépésként a nagyvállalati szektorban vezetik be az új szolgáltatásokat, mivel nagyon erős már most az ez irányú érdeklődés. Ezen keresztül a lakosság is nagyon gyorsan megismerkedhet majd a töltőkkel - lehetőséget biztosítva arra, hogy széles körben megbarátkozzunk ezzel az új közlekedésformával. Az E.ON az e-autózáshoz kapcsolódó komplex szolgáltatást képes nyújtani a jövőben: nemcsak töltőket értékesít, hanem technológiát biztosít, elvégzi a kivitelezést és biztosítja a folyamatos üzemeltetést és villamos energiát.
A társaság szerint mindössze pár ezer hibrid üzemű autó van jelenleg Magyarországon, Az E.ON szerint mégis érdemes felkészülni az elkövetkező évek nagy változásaira és kihívásaira, kezdetben a tölthető (plug-in) hibridek terjedésére, majd vele párhuzamosan az elektromos járművek terjedésére. Boross Norbert, az Elmű-Émász társaság kommunikációs igazgatója korábban elmondta, mintegy tíz tisztán elektromos üzemű gépkocsiról tudnak. Ez nem csoda, figyelembe véve, hogy az elektromos autó ára négyszerese a hagyományos üzemanyaggal működő gépkocsiénak. A fejlesztések annak ellenére folyamatosak, hogy az elektromos autók piaca egyelőre fényévekre van attól, hogy profittermelő ágazattá váljon. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében. (Japán és az USA vállalataihoz képest az európai autógyártók lépéshátrányban vannak az elektromos autók fejlesztésében. A hazai villanyautó gyártás jövőjéről eközben biztató és lelombozó hírek egyaránt napvilágot láttak.)