Érdemes megnézni emellett azonban az eképpen előállított energia más felhasználási formáit is – így például a fűtést és hűtést is.
Az a grafikonon is rögtön látszik, hogy a különbség jóval kisebb, hiszen Magyarország megelőzi Lengyelországot, ráadásul mindösszesen 4 százalékkal van lemaradva az élen álló Csehországgal szemben. Az mindenképpen érdekes, hogy az Eurostat számai alapján úgy tűnik, hogy a fűtés-hűtés terén csökkent itthon a megújuló energiaforrások aránya, hiszen néhány évvel ezelőtt az összes ilyen célra felhasznált energia közel negyedét adták a megújulók.A zöld közlekedés
Ha visszagondolunk az elmúlt időszakban kiírt pályázatokra, egyértelműnek a közlekedés zöldítésére irányuló kormányzati törekvés – például lehetett pályázni zöld biciklire, buszokra, elektromos autók vásárlását is támogatták, de még a taxisoknak is jutott egy külön pályázat.
A 2010 és 2019 közti hazai adatokat megnézve úgy tűnik, hogy a számokon is megjelenik ez a törekvés, hiszen az elmúlt 10 évben folyamatosan nőtt a megújulók aránya a közlekedésben. 2020 után ez az arány a pályázatok sokaságából kiindulva még inkább nőhet majd. A Visegrádi Négyek más országaihoz képest itt Magyarország egyáltalán nincsen lemaradva, a hazai zöld közlekedés fej-fej mellett halad Szlovákiával.