A Cseriti egy új, szociális és jótékonysági márka, amely a társadalmi felelősségvállalás jegyében összetett, a fenntarthatóságot és tudatos fogyasztást szem előtt tartó tevékenységet folytat szociális szövetkezeti keretek között. egy innovatív szervezeti és üzleti modell (szociális szövetkezet), és egy példaértékű társadalmi vállalkozás (Adományháló) izgalmas kombinációja.
A márka ígérete szerint adományozóként vagy vásárlóként egyszerre több ügyet is támogathat a fogyasztó. Része lehet egy innovatív munkahelyteremtő folyamatnak, támogathatja a szociális foglalkoztatást, a környezetvédelmet és jótékony társadalmi célokat egyaránt. A Cseriti márkabevezető kampány nyitányára Magyarország vezető cégeinek, pénzügyi-gazdasági szakembereinek körében került sor: a HBLF XII. Pénzügyi Csúcstalálkozóján résztvevő vezetők kapták elsőként kézhez a márka üzenetét.
Az adományozás alap
A Cseriti nem klasszikus adományozói és vevőkört épít maga köré, hanem erős, támogató társadalmi bázist, segítő közösséget, melynek folyamatosan szolgáltat is. Így küldetésének kiemelten fontos eleme a hétköznapi jótékonysággal, önkéntességgel kapcsolatos társadalmi látásmód és hozzáállás formálása, a szociális közösségtudat fejlesztése, a jelen és a jövő generációinak személyes adakozást segítő közösségi szemléletre nevelése. Annak társadalmi felismertetése és elfogadtatása, hogy az adományozási kultúra, a másokkal való törődés is az alapvető nevelés, a természetes közösségi viselkedés része.
Márkázott jótékonyság
A Cseriti az első olyan hazai társadalmi márka, amit a szociális gazdaság területén, szociális szövetkezeti keretek között fejlesztettek ki. A projekt kiötlői a jótékonysági szektor prémiummárkájává szeretnék fejleszteni, elsősorban az újdonságra leginkább fogékony trendkövető korosztályok megszólításával. A „márkázott jótékonyság” célja, hogy a Cseriti a közösségi összefogás, a társadalmi felelősségvállalás szimbólumává váljon. A márka hétköznapi jótékonysággal kapcsolatos társadalmi gondolkodás fejlődését és a személyes cselekvési hajlandóságot hivatott erősíteni. Elsődleges terepe és központi eleme az adománybolt, ami (az angolszász charity shophoz hasonlóan) tárgyadományokat nonprofit modellben árusító üzlet, illetve –hálózat. Az Adományháló-projekt Budapesten három, Pilisvörösváron egy adományboltot működtet tesztjelleggel, hamarosan fenntarthatóbb, szociális szövetkezeti keretek között, Cseriti Pont néven. (Budapesten több adománybolt is működik, például a Közösségi Szociális Szövetkezet alapításával.)
Sáhy Gábor, a projekt vezetője elmondta: társadalmi vállalkozásuk az Adományháló-mintaprojekt keretében közel két éve munkálkodik kitartóan az adományboltok hazai rendszerének kifejlesztésén. Mostanra lefektették a hálózati működés elveit és alapjait, amely megalapozza a hétköznapi jótékonyság üzenetét.