A bolt is lehet jótékonysági intézmény

A jótékonyság új dimenzióját ígéri az első nyilvános bemutatkozását tartó társadalmi vállalkozás, a Cseriti. Amit kínál az egy innovatív jótékonysági brand és közösségi szolgáltatás egyben.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Kép:PP archív

A Cseriti egy új, szociális és jótékonysági márka, amely a társadalmi felelősségvállalás jegyében összetett, a fenntarthatóságot és tudatos fogyasztást szem előtt tartó tevékenységet folytat szociális szövetkezeti keretek között. egy innovatív szervezeti és üzleti modell (szociális szövetkezet), és egy példaértékű társadalmi vállalkozás (Adományháló) izgalmas kombinációja.

A márka ígérete szerint adományozóként vagy vásárlóként egyszerre több ügyet is támogathat a fogyasztó. Része lehet egy innovatív munkahelyteremtő folyamatnak, támogathatja a szociális foglalkoztatást, a környezetvédelmet és  jótékony társadalmi célokat egyaránt. A Cseriti márkabevezető kampány nyitányára Magyarország vezető cégeinek, pénzügyi-gazdasági szakembereinek körében került sor: a HBLF XII. Pénzügyi Csúcstalálkozóján résztvevő vezetők kapták elsőként kézhez a márka üzenetét.

Az adományozás alap

A Cseriti nem klasszikus adományozói és vevőkört épít maga köré, hanem erős, támogató társadalmi bázist, segítő közösséget, melynek folyamatosan szolgáltat is. Így küldetésének kiemelten fontos eleme a hétköznapi jótékonysággal, önkéntességgel kapcsolatos társadalmi látásmód és hozzáállás formálása, a szociális közösségtudat fejlesztése, a jelen és a jövő generációinak személyes adakozást segítő közösségi szemléletre nevelése. Annak társadalmi felismertetése és elfogadtatása, hogy az adományozási kultúra, a másokkal való törődés is az alapvető nevelés, a természetes közösségi viselkedés része.

Mit jelent az adománybolt?
Az adománybolt – charity shop – az egyesek számára már haszontalan, mások számára azonban még értékkel bíró adományokat – könyveket, ruhákat, játékokat, kisebb műszaki cikkeket – árusítja olcsón, egy erre a célra létrehozott, általában valamilyen alapítvány által működtetett üzletben.
A rendszer több irányban is segítséget nyújt. A rászorulók a piaci ár alatt juthatnak hozzá számukra szükséges árucikkekhez, a működtető, a társadalom számára hasznos munkát végző szervezet forráskiegészítéshez jut, ráadásul az újrafelhasználásnak köszönhetően kevesebb hulladék termelődik. Mindezeken túl pedig a jótékonysági üzletben végzett önkéntes munkával hasznossá tehetik magukat a környék idősei, lehetőséget kapnak a tartósan munkanélküliek, hogy elkerüljék a teljes elszigetelődést, de a társadalomból különböző okokból kiszakadó emberek – például korábbi elítéltek, drogfüggők – is remek kiindulóponthoz juthatnak a későbbi beilleszkedéshez.
A márka a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) területén is új értékeket és új színt képvisel, ezért választották bemutatkozások helyszínéül a pénzügyi vezetők fórumát. A HBLF valamint az Erste good.bee alapítvány szakmai támogatóként is a márka mellé állt.

Márkázott jótékonyság

A Cseriti az első olyan hazai társadalmi márka, amit a szociális gazdaság területén, szociális szövetkezeti keretek között fejlesztettek ki. A projekt kiötlői a jótékonysági szektor prémiummárkájává szeretnék fejleszteni, elsősorban az újdonságra leginkább fogékony trendkövető korosztályok megszólításával. A „márkázott jótékonyság” célja, hogy a Cseriti a közösségi összefogás, a társadalmi felelősségvállalás szimbólumává váljon. A márka hétköznapi jótékonysággal kapcsolatos társadalmi gondolkodás fejlődését és a személyes cselekvési hajlandóságot hivatott erősíteni. Elsődleges terepe és központi eleme az adománybolt, ami (az angolszász charity shophoz hasonlóan) tárgyadományokat nonprofit modellben árusító üzlet, illetve –hálózat. Az Adományháló-projekt Budapesten három, Pilisvörösváron egy adományboltot működtet tesztjelleggel, hamarosan fenntarthatóbb, szociális szövetkezeti keretek között, Cseriti Pont néven. (Budapesten több adománybolt is működik, például a Közösségi Szociális Szövetkezet alapításával.)

Sáhy Gábor, a projekt vezetője elmondta: társadalmi vállalkozásuk az Adományháló-mintaprojekt keretében közel két éve munkálkodik kitartóan az adományboltok hazai rendszerének kifejlesztésén. Mostanra lefektették a hálózati működés elveit és alapjait, amely megalapozza a hétköznapi jótékonyság üzenetét.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo