Nagyot ment tavaly a konferencia és csapatépítő tréningek piaca. Friss adatok szerint a konferenciák területén 20, míg a céges csapatépítők esetében 25 százalékos volt a bővülés. „Tulajdonképpen iparágtól és cégmérettől függetlenül minden szegmensben komoly növekedést mértünk. Míg nehezebb időkben a céges rendezvények száma jóval alacsonyabb és általában minden esemény nagyon előre tervezett, úgy a tavalyi évben kialakult a last minute konferenciázás jelensége: viszonylag nagy, akár 300-400 fős rendezvények szerveződtek »hirtelen felindulásból«, teltházzal, ismertetett egy új trendet Dusza Hajnalka, a KonferenciaHotelek.hu marketingvezetője.
A konferenciahelyszínek tekintetében továbbra is a főváros dominál, Budapesten óriási a kereslet, amit a jelenlegi infrastruktúra már nem igazán tud kielégíteni. „A fővárosban nagyjából minden helyszíntípusból több is eladható lenne, de leginkább a jó minőségű, igényes 3 csillagos, illetve alsó kategóriás 4 csillagos, nagy befogadó képességgel, számos konferencia teremmel rendelkező új szállodák enyhítenék a hiányt” – tette hozzá Dusza Hajnalka.
A szakember szerint ezzel szemben a vidéki piaci jól ellátott, bár az agglomerációban is jól jönnének további, 150 fő
4-5 éve a csapatépítők még leginkább tavasszal és ősszel szerveződtek, az elmúlt években azonban eltűnni látszik ez a ciklikusság. 2018-ban február, április, június, augusztus és szeptember volt erősebb. Mindez nyilván annak is köszönhető, hogya vállalatok a csapatépítők szervezésében látják a munkaerőmegtartás egyik fontos eszközét, így ma már iparágtól és cégmérettől függetlenül mindenhol jellemző az évi legalább egy elvonulás.
Programok tekintetében két irány figyelhető meg. Az alacsonyabb költségkerettel futó csapatépítők esetében jellemző a közös főzés, míg a másik irányt a külsős trénercég által szervezett aktív programok – pl. hajózás, quadozás – jellemzik.