Teltházzal mennek a céges rendezvények

2018-ban 20 százalék felett nőtt a céges rendezvények piaca, a legmarkánsabb bővülést a csapatépítők adták – derült ki egy friss elemzésből. Konferenciahelyszínekben Budapest vitte a prímet, míg a csapatépítők esetében Siófok, Balatonfüred és Tata került a top 3-ba.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Nagyot ment tavaly a konferencia és csapatépítő tréningek piaca. Friss adatok szerint a konferenciák területén 20, míg a céges csapatépítők esetében 25 százalékos volt a bővülés. „Tulajdonképpen iparágtól és cégmérettől függetlenül minden szegmensben komoly növekedést mértünk. Míg nehezebb időkben a céges rendezvények száma jóval alacsonyabb és általában minden esemény nagyon előre tervezett, úgy a tavalyi évben kialakult a last minute konferenciázás jelensége: viszonylag nagy, akár 300-400 fős rendezvények szerveződtek »hirtelen felindulásból«, teltházzal, ismertetett egy új trendet Dusza Hajnalka, a KonferenciaHotelek.hu marketingvezetője.

Kép: Pixabay

A konferenciahelyszínek tekintetében továbbra is a főváros dominál, Budapesten óriási a kereslet, amit a jelenlegi infrastruktúra már nem igazán tud kielégíteni. „A fővárosban nagyjából minden helyszíntípusból több is eladható lenne, de leginkább a jó minőségű, igényes 3 csillagos, illetve alsó kategóriás 4 csillagos, nagy befogadó képességgel, számos konferencia teremmel rendelkező új szállodák enyhítenék a hiányt” – tette hozzá Dusza Hajnalka.

A szakember szerint ezzel szemben a vidéki piaci jól ellátott, bár az agglomerációban is jól jönnének további, 150 fő

Csapatépítés 2019: elkerülhető a süketek párbeszéde?
Csapatban kellene jól együttműködniük a különböző generáció eltérő kultúrát képviselő munkatársaknak a cégben. De hogyan, amikor már az Y-osok sem értik meg a Z-generáció szavát?
befogadására képes 4-5 csillagos hotelek. A legnépszerűbb konferenciahelyszínek top 5-ös listájára egyébként Budapest után csak vízparti települések fértek fel, a fővárost sorrendben Siófok, Balatonfüred, Visegrád, illetve Velence követte. A klasszikus konferenciákkal szemben a céges csapatépítőket ugyanakkor már előszeretettel szervezik vidékre a vállalatok, a főváros nem is szerepel a top 10-es listában, melynek dobogós helyeit Siófok, Balatonfüred és Tata bérelte ki tavaly.

4-5 éve a csapatépítők még leginkább tavasszal és ősszel szerveződtek, az elmúlt években azonban eltűnni látszik ez a ciklikusság. 2018-ban február, április, június, augusztus és szeptember volt erősebb. Mindez nyilván annak is köszönhető, hogya vállalatok a csapatépítők szervezésében látják a munkaerőmegtartás egyik fontos eszközét, így ma már iparágtól és cégmérettől függetlenül mindenhol jellemző az évi legalább egy elvonulás.

Programok tekintetében két irány figyelhető meg. Az alacsonyabb költségkerettel futó csapatépítők esetében jellemző a közös főzés, míg a másik irányt a külsős trénercég által szervezett aktív programok – pl. hajózás, quadozás – jellemzik.

Véleményvezér

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.
Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket

Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket 

Lóg az orruk az átvert méhészeknek.
A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart

A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart 

Megújulótermelésben a sor végén kullogunk.
Európa legszuperebb városait előzi Budapest az ingatlanok megfizethetősége alapján

Európa legszuperebb városait előzi Budapest az ingatlanok megfizethetősége alapján 

Családi segítség nélkül szinte lehetetlen Budapesten ingatlanhoz jutni egy fiatalnak.
Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo