Mire és hogyan jó a névjegy?

A mai világban már-már elavultnak hat a klasszikus névjegykártya, ám az változatlanul az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Ezek a pici kártyák sokat elárulnak tulajdonosaikról. Nem csak az számít, hogy milyen maga a kártya, de az is, hogy hogyan bánunk vele.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Felmerülhet a kérdés, hogy a mai, e-mailek uralta világban van-e még egyáltalán szükség klasszikus, papírra nyomtatott névjegykártyára. A válasz egyértelmű igen! Ha nem is fogja már talán hosszan őrizgetni a másik fél, ahogyan régen, a vaskos névjegytartókban tette, mert a kontaktok elektronikusan elérhetők, akkor is ez az első nyom, amit magunk után hagyunk ha találkozunk valakivel. (Egyébként ma már külön okostelefon alkalmazások állnak rendelkezésre, hogy a kapott névjegyeket otthon beszkenneljük a segítségükkel és elektronikus kontakttá alakítsuk az adatokat.)

Éppen ezért nagyon fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust  sugalljon, hiszen miután elváltunk egymástól ez  marad meg az ügyfél, az üzleti partner kezében, ez fogja emlékeztetni ránk.

1. Ahhoz, hogy elérje a célját, mindenképpen igazodnia kell a cégünk jellegéhez, meg kell mutatnia azokat a sajátosságokat, amelyeket a márkánk építése során előtérbe helyeztünk. Azonban fontos, hogy akár játékosabb, akár komolyabb a választott imídzs, a kártya mindenképpen kiváló minőségű legyen! El lehet képzelni, milyen benyomást kelt, ha még arra a "termékre" sem adunk, amivel magunkat mutatjuk be.

2. A látvány tehát nagyon fontos, de ne feledkezzünk meg róla, hogy ennek a kártyának nagyon is praktikus funkciója van. Tehát nagyon fontos, hogy minden fontos adatunk és elérhetőségünk rajta legyen könnyen olvasható és átlátható formában. Hiába a látványos betűtípus, a mindent átszövő grafika, ha nem lehet azonnal megtalálni azt, amire szükség van, oda a jó benyomás.

3. A névjegyek rengetegében mindenki azon igyekszik, hogy megjegyezhetővé, emlékezetessé tegye magát. Ez nem könnyű, egy nagyobb rendezvényen - mondjuk egy üzleti klubtalálkozón - több tucat kártyát is begyűjthetünk, aztán ember legyen a talpán, aki emlékszik, hogy minek is volt a szakértője Kiss és mihez értett Kovács. A hatékony névjegykártya ezért segíti a felhasználót az emlékezésben. Helyezzünk el rajta egy ikont, képet, ami segíti, hogy azonosítsák, mivel is foglalkozunk! Erre kiváló lehetőséget nyújt a kártya hátoldala, amit sok esetben egyszerűen kihasználatlanul és üresen hagynak, vagy csupán egy céglogóval "pazarolják" el.

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész. Szakértőnk segít, hogyan kell egy sikeres bemutatkozást felépíteni!
4. Legyen naprakész! A névjegykártyán kézzel javítani egyszerűen tilos! Ha megváltozott a telefonszám, a cím, vagy bármilyen más adat, az első dolgunk legyen, hogy újat készíttetünk. Elvileg etikett szempontból az is hibás, ha kézzel bármilyen plusz adatot írunk rá - mondjuk egy mobiltelefon számot, a gyakorlati életben viszont erre sokszor szükség van. Ha így alakul, az kizárólag a fogadó fél jelenlétében, elnézéskérés mellett "firkáljuk össze" a névjegyet, még a leghasznosabb tartalommal is.

A hogyan is számít!

Hogy ki kezdni a névjegy átadást, arra nézve a kézfogásnál megtanultak az iránymutatók. Hölgyek esetében ők kezdeményezik az „ismerkedést”, ám, eltérően a bemutatkozásnál tanultaktól, a fiatalabb illetve, alacsonyabb beosztású esetében ő teszi meg a korban, hierarchiában felette állóval szemben az első lépést. Íratlan szabály, hogy ha névjegyet kapunk valakitől, akkor azt viszonoznunk kell.

Soha de soha ne adjunk át szakadt, piszkos, gyűrött névjegyet, mert ez már önmagában sokat mond rólunk, és nem éppen hízelgő dolgokat.

Az etikett szerint illő a kapott névjegykártyát elolvasni, mielőtt eltesszük, de az már nem elegáns, ha túl sokáig böngésszük. Egyébként ez nem csak udvarias, hanem hasznos szokás is, hiszen így a nevet és a hozzá köthető arcot egyszerre memorizálhatjuk.

Miután átvettük, soha de soha ne tegyük zsebbe - főleg ne farzsebbe. A névjegy ugyanis személyes tárgy, így ez kifejezetten sértő. Mindenféle szempontból jobb, ha tartunk magunknál egy elegáns névjegytartót, amit éppúgy mindig vigyünk magunkkal, mint az igazolványunkat vagy a telefonunkat. Így biztosak lehetünk benne, hogy a saját kártyáink is kifogástalan állapotban lesznek és van hova eltenni azokat is, amelyeket mi gyűjtünk be.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo