Mire és hogyan jó a névjegy?

A mai világban már-már elavultnak hat a klasszikus névjegykártya, ám az változatlanul az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Ezek a pici kártyák sokat elárulnak tulajdonosaikról. Nem csak az számít, hogy milyen maga a kártya, de az is, hogy hogyan bánunk vele.

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Felmerülhet a kérdés, hogy a mai, e-mailek uralta világban van-e még egyáltalán szükség klasszikus, papírra nyomtatott névjegykártyára. A válasz egyértelmű igen! Ha nem is fogja már talán hosszan őrizgetni a másik fél, ahogyan régen, a vaskos névjegytartókban tette, mert a kontaktok elektronikusan elérhetők, akkor is ez az első nyom, amit magunk után hagyunk ha találkozunk valakivel. (Egyébként ma már külön okostelefon alkalmazások állnak rendelkezésre, hogy a kapott névjegyeket otthon beszkenneljük a segítségükkel és elektronikus kontakttá alakítsuk az adatokat.)

Éppen ezért nagyon fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust  sugalljon, hiszen miután elváltunk egymástól ez  marad meg az ügyfél, az üzleti partner kezében, ez fogja emlékeztetni ránk.

1. Ahhoz, hogy elérje a célját, mindenképpen igazodnia kell a cégünk jellegéhez, meg kell mutatnia azokat a sajátosságokat, amelyeket a márkánk építése során előtérbe helyeztünk. Azonban fontos, hogy akár játékosabb, akár komolyabb a választott imídzs, a kártya mindenképpen kiváló minőségű legyen! El lehet képzelni, milyen benyomást kelt, ha még arra a "termékre" sem adunk, amivel magunkat mutatjuk be.

2. A látvány tehát nagyon fontos, de ne feledkezzünk meg róla, hogy ennek a kártyának nagyon is praktikus funkciója van. Tehát nagyon fontos, hogy minden fontos adatunk és elérhetőségünk rajta legyen könnyen olvasható és átlátható formában. Hiába a látványos betűtípus, a mindent átszövő grafika, ha nem lehet azonnal megtalálni azt, amire szükség van, oda a jó benyomás.

3. A névjegyek rengetegében mindenki azon igyekszik, hogy megjegyezhetővé, emlékezetessé tegye magát. Ez nem könnyű, egy nagyobb rendezvényen - mondjuk egy üzleti klubtalálkozón - több tucat kártyát is begyűjthetünk, aztán ember legyen a talpán, aki emlékszik, hogy minek is volt a szakértője Kiss és mihez értett Kovács. A hatékony névjegykártya ezért segíti a felhasználót az emlékezésben. Helyezzünk el rajta egy ikont, képet, ami segíti, hogy azonosítsák, mivel is foglalkozunk! Erre kiváló lehetőséget nyújt a kártya hátoldala, amit sok esetben egyszerűen kihasználatlanul és üresen hagynak, vagy csupán egy céglogóval "pazarolják" el.

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész. Szakértőnk segít, hogyan kell egy sikeres bemutatkozást felépíteni!
4. Legyen naprakész! A névjegykártyán kézzel javítani egyszerűen tilos! Ha megváltozott a telefonszám, a cím, vagy bármilyen más adat, az első dolgunk legyen, hogy újat készíttetünk. Elvileg etikett szempontból az is hibás, ha kézzel bármilyen plusz adatot írunk rá - mondjuk egy mobiltelefon számot, a gyakorlati életben viszont erre sokszor szükség van. Ha így alakul, az kizárólag a fogadó fél jelenlétében, elnézéskérés mellett "firkáljuk össze" a névjegyet, még a leghasznosabb tartalommal is.

A hogyan is számít!

Hogy ki kezdni a névjegy átadást, arra nézve a kézfogásnál megtanultak az iránymutatók. Hölgyek esetében ők kezdeményezik az „ismerkedést”, ám, eltérően a bemutatkozásnál tanultaktól, a fiatalabb illetve, alacsonyabb beosztású esetében ő teszi meg a korban, hierarchiában felette állóval szemben az első lépést. Íratlan szabály, hogy ha névjegyet kapunk valakitől, akkor azt viszonoznunk kell.

Soha de soha ne adjunk át szakadt, piszkos, gyűrött névjegyet, mert ez már önmagában sokat mond rólunk, és nem éppen hízelgő dolgokat.

Az etikett szerint illő a kapott névjegykártyát elolvasni, mielőtt eltesszük, de az már nem elegáns, ha túl sokáig böngésszük. Egyébként ez nem csak udvarias, hanem hasznos szokás is, hiszen így a nevet és a hozzá köthető arcot egyszerre memorizálhatjuk.

Miután átvettük, soha de soha ne tegyük zsebbe - főleg ne farzsebbe. A névjegy ugyanis személyes tárgy, így ez kifejezetten sértő. Mindenféle szempontból jobb, ha tartunk magunknál egy elegáns névjegytartót, amit éppúgy mindig vigyünk magunkkal, mint az igazolványunkat vagy a telefonunkat. Így biztosak lehetünk benne, hogy a saját kártyáink is kifogástalan állapotban lesznek és van hova eltenni azokat is, amelyeket mi gyűjtünk be.

 

Véleményvezér

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek 

A Fanta-botrány és a műbalhé.
Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet

Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet 

Újraválasztották Roberta Metsolát az Európai Parlament elnöki tisztségébe.
A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában

A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában 

Egy ország gazdasági teljesítménye és a szegénység között ugyan szigorú az összefüggés, mégis vannak apróbb különbségek.
A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag

A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag 

Rendkívül falánkok a magyar agrárbárók.
Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat 

Példátlan állami terrorcselekmény volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo