Felmerülhet a kérdés, hogy a mai, e-mailek uralta világban van-e még egyáltalán szükség klasszikus, papírra nyomtatott névjegykártyára. A válasz egyértelmű igen! Ha nem is fogja már talán hosszan őrizgetni a másik fél, ahogyan régen, a vaskos névjegytartókban tette, mert a kontaktok elektronikusan elérhetők, akkor is ez az első nyom, amit magunk után hagyunk ha találkozunk valakivel. (Egyébként ma már külön okostelefon alkalmazások állnak rendelkezésre, hogy a kapott névjegyeket otthon beszkenneljük a segítségükkel és elektronikus kontakttá alakítsuk az adatokat.)
Éppen ezért nagyon fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust sugalljon, hiszen miután elváltunk egymástól ez marad meg az ügyfél, az üzleti partner kezében, ez fogja emlékeztetni ránk.
1. Ahhoz, hogy elérje a célját, mindenképpen igazodnia kell a cégünk jellegéhez, meg kell mutatnia azokat a sajátosságokat, amelyeket a márkánk építése során előtérbe helyeztünk. Azonban fontos, hogy akár játékosabb, akár komolyabb a választott imídzs, a kártya mindenképpen kiváló minőségű legyen! El lehet képzelni, milyen benyomást kelt, ha még arra a "termékre" sem adunk, amivel magunkat mutatjuk be.
2. A látvány tehát nagyon fontos, de ne feledkezzünk meg róla, hogy ennek a kártyának nagyon is praktikus funkciója van. Tehát nagyon fontos, hogy minden fontos adatunk és elérhetőségünk rajta legyen könnyen olvasható és átlátható formában. Hiába a látványos betűtípus, a mindent átszövő grafika, ha nem lehet azonnal megtalálni azt, amire szükség van, oda a jó benyomás.
3. A névjegyek rengetegében mindenki azon igyekszik, hogy megjegyezhetővé, emlékezetessé tegye magát. Ez nem könnyű, egy nagyobb rendezvényen - mondjuk egy üzleti klubtalálkozón - több tucat kártyát is begyűjthetünk, aztán ember legyen a talpán, aki emlékszik, hogy minek is volt a szakértője Kiss és mihez értett Kovács. A hatékony névjegykártya ezért segíti a felhasználót az emlékezésben. Helyezzünk el rajta egy ikont, képet, ami segíti, hogy azonosítsák, mivel is foglalkozunk! Erre kiváló lehetőséget nyújt a kártya hátoldala, amit sok esetben egyszerűen kihasználatlanul és üresen hagynak, vagy csupán egy céglogóval "pazarolják" el.
A hogyan is számít!
Hogy ki kezdni a névjegy átadást, arra nézve a kézfogásnál megtanultak az iránymutatók. Hölgyek esetében ők kezdeményezik az „ismerkedést”, ám, eltérően a bemutatkozásnál tanultaktól, a fiatalabb illetve, alacsonyabb beosztású esetében ő teszi meg a korban, hierarchiában felette állóval szemben az első lépést. Íratlan szabály, hogy ha névjegyet kapunk valakitől, akkor azt viszonoznunk kell.
Soha de soha ne adjunk át szakadt, piszkos, gyűrött névjegyet, mert ez már önmagában sokat mond rólunk, és nem éppen hízelgő dolgokat.
Az etikett szerint illő a kapott névjegykártyát elolvasni, mielőtt eltesszük, de az már nem elegáns, ha túl sokáig böngésszük. Egyébként ez nem csak udvarias, hanem hasznos szokás is, hiszen így a nevet és a hozzá köthető arcot egyszerre memorizálhatjuk.
Miután átvettük, soha de soha ne tegyük zsebbe - főleg ne farzsebbe. A névjegy ugyanis személyes tárgy, így ez kifejezetten sértő. Mindenféle szempontból jobb, ha tartunk magunknál egy elegáns névjegytartót, amit éppúgy mindig vigyünk magunkkal, mint az igazolványunkat vagy a telefonunkat. Így biztosak lehetünk benne, hogy a saját kártyáink is kifogástalan állapotban lesznek és van hova eltenni azokat is, amelyeket mi gyűjtünk be.