Miért működik az inbound marketing, amikor minden más elhasal?
A koronavírus okozta korlátozások és gazdasági nehézségek mindenki számára komoly kihívást jelentenek. Vannak olyan területek ahol teljesen le kellett állni a működéssel, és vannak olyanok is, akikre csak részben volt hatással a pandémiás időszak. A legtöbb vállalkozás a túlélés érdekében kénytelen volt csökkenteni a kiadásait, aminek a két legfőbb elszenvedője egyértelműen a HR és a marketing volt.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Ha Te is csökkented a hirdetéseid napi költési keretét, esetleg teljesen elzárod a csapokat, komoly visszaeséseket fogsz tapasztalni a rendelések és a megkeresések kapcsán. Ahhoz, hogy a válság idején is folyamatosan, stabilan érkezzenek az oldaladra releváns látogatók és ezáltal potenciális ügyfélmegkeresések, olyan stratégiát kell használnod, amely recesszióban is állja a sarat.
A tartalommarketing és az inbound stratégia kiépítése és automatizálása pontosan erre a problémára nyújt megoldást, és akkor is biztosítja a vállalkozásod növekedését, amikor már minden más módszer elhasalt.
Cikkünkben bemutatjuk az inbound marketing előnyeit és feltárjuk azokat lépéseket, amelyek elvezetnek odáig, hogy Te is létrehozhass egy válságálló, automatizált marketing gépezetet.
Mi is az inbound marketing?
Röviden és egyszerűen megfogalmazva az inbound marketing segítségével úgy tudod a releváns érdeklődők figyelmét magadra terelni, hogy közben nem bombázod őket mindenféle reklámmal, megkereséssel, hideghívással vagy bármilyen más SPAM üzenettel. Az inbound előnye onnan származik, hogy először olyan hasznos tartalmakat nyújtunk a célközönségünk számára, ami kellően értékes és hasznos ahhoz, hogy felvegyék velünk a kapcsolatot. Nem kell tolakodóan a látogatók orra elé tolnod az ajánlatod, egész egyszerűen olyan tartalmak előállításával kell megfognod az érdeklődők figyelmét, amelyek pontosan megválaszolják a felmerülő kérdéseiket.
Inbound vs. Outbound
A fő különbség az inbound és outbound marketing stratégiák között, hogy míg az outbounddal folyamatosan azért küzdünk, hogy valamilyen módszerrel megragadjuk a felhasználók figyelmét, addig az inbounddal megpróbáljuk kiérdemelni azt. A hagyományos módszerekkel jellemzően megszakítjuk a fogyasztókat a szokásos napi folyamataik során (TV reklám, YouTube videó reklám, hideg hívás, stb.), míg az inbound stratégia alkalmazásakor az érdeklődők keresnek meg minket, például egy Google keresés által.
Inbound
Bár az inbound marketing rendkívül hatásos és jól működik a gyakorlatban, azonban fontos megjegyezni, hogy jelentős eredményeket csak hosszú távon tudsz vele elérni. Éppen ezért rövid távon érdemes kombinálnod a két folyamatot, és miközben a fizetett hirdetésekből szerzed az ügyfeleidet, építeni tudod a vállalkozásod márkáját és inbound folyamatait is.
Inbound marketing alkalmazásakor az alábbi eszközök közül válogathatsz:
Keresőoptimalizálás
Google Ads hirdetés
Email marketing
Remarketing
Outbound
Az outbound stratégiák jellemzően azok a tradicionális, jól bevált módszerek, amelyekkel úgy próbálunk érdeklődőket generálni, hogy folyamtosan bombázzuk őket megkeresésekkel. Ezek az üzenetek és hirdetések jellemzően olyan emberekhez is eljutnak, akik a vállalkozásod számára a legkevésbé sem relevánsak, ezért sokszor nem tartoznak a legköltséghatékonyabb módszerek közé.
Outbound marketing alkalmazásakor az alábbi eszközök közül válogathatsz:
TV reklámok
Rádió reklámok
Plakátok
Hideg hívások
Szórólapok
Újsághirdetések
Milyen előnyei vannak az inbound marketingnek?
Hosszú távú eredmények
Habár a vállalkozásod inbound stratégiájának megvalósítása akár hónapokat is igénybe vehet, azonban miután kiépítetted a megfelelő automatizációs folyamatokat és elég erős SEO lábat építettél a weboldaladnak, már csak felügyelned és fejlesztened kell a rendszert. Amíg válság idején a fizetett hirdetésekből jellemzően a legtöbben visszavesznek, a keresőoptimalizálás eredményei ilyenkor sem vesznek el. A célközönséged számára releváns tartalmakkal recesszió idején is stabil forgalmat szerezhet a weboldalad.
Lista-építés
A hosszú távú eredmények mellett hatalmas előnye, hogy olyan email listát tudsz építeni, akikkel akár recesszió idején is folyamatosan tudsz kommunikálni és értéket adni számukra. Az email kampányokkal még most, 2021-ben is rendkívül magas konverziós arányt lehet elérni, ha nem csak akkor veszed elő a listád, amikor el akarsz adni valamit.
Költséghatékonyság
Hatalmas előnye, hogy nem kell folyamatosan, hónapról-hónapra csak azért fizetned, hogy új érdeklődőket és leadeket szerezz. Az inbound marketing - ROI (Return On Investment) teljesítménymutatói, azaz a befektetésarányos megtérülése kimagasló, hiszen mindössze egyszer kell belefektetned a munkát és utána élvezheted a gyümölcsét.
Releváns érdeklődők
A tartalommarketing segítségével olyan látogatókat tudsz az oldaladra terelni, akik pontosan azzal a problémával küzdenek, amire a te vállakodásod nyújt megoldást. Éppen ezért lesz lehetőséged felkínálni olyan csali ajánaltok is, amivel megszerezheted az érdeklődők email címét, ezután pedig a megfelelő email marketing és értékajánlat összeállításával vásárlókká, ügyfelekké konvertálhatod őket..
Hogyan lesz hatásos a stratégiád?
Bizonyára Neked is számtalan versenytársad van a piacon, akik nap, mint nap azért küzdenek, hogy náluk vásároljanak az érdeklődők. Minél több konkurens oldal verseng ugyanazért a célközönségért, annál kisebb lesz az egyes oldalak hatékonysága. Ahhoz, hogy kiemelekedj a tömegből és folyamatosan fenntartsd az érdeklődést, három fontos lépést kell szem előtt tartanod:
Készíts minőségi tartalmat!
Adj megoldást a potenciális vásárlóid problémáira!
Építs márkát és követőtábort!
Ha ezeket a lépéseket figyelembe veszed a stratégia kidolgozása során, garantált lesz a vállalkozásod inbound marketing sikere.
Hogyan építsd fel a stratégiát?
Határozd meg a célközönséged!
A Buyer Persona, azaz az ideális célközönség meghatározása minden marketing stratégia alapja, ezért ebben az esetben is ezzel a lépéssel kell kezdened. Ha nem tudod pontosan, kinek fogod gyártani a tartalmakat, nagyon nehéz dolgod lesz mind a hirdetések, mind a tartalomgyártás és csali ajánlat kidolgozásánál. Gondold át és hozd létre a legideálisabb vásárlód, akik imádnák a termékedet, és szívesen fizetnének is érte!
Keresd meg a legégetőbb problémát!
Miután meghatároztad pontosan kinek fogsz írni, azt is számításba kell venned, hogy melyek azok a kulcsfontosságú problémák amelyre megoldást nyújt a vállalkozásod. Érdemes egy szélesebb perspektívából megvizsgálnod a helyzetet, hogy ne csak közvetlenül a termékedről és annak előnyeiről írj, hanem a kapcsolódó problémákról is.
Állítsd össze a stratégiát!
A lehetséges csatornák tesztelése után határoznod meg azt az 1-3 fő csatornát, amin keresztül kommunikálni szeretnél a közönségeddel, például SEO és Google Ads. Emellett érdemes egy tartalmi stratégiát is összeállítanod, hogy pontosan lásd, melyik héten milyen bejegyzésnek kell felkerülnie az blogodra.
Készítsd el a csalit!
Az inbound marketing egyik legfontosabb eleme a csali termékek létrehozása. Ezeket a termékeket, kupon kódokat, ebook-okat, esettanulmányokat, vagy akár mini kurzusokat jellemzően egy email címért cserében tudod ‘értékesíteni’. Az email címekből listát építhetsz, amit később fel tudsz majd használni a folyamatos kommunikáláshoz, és kampányok levezényléséhez.
Automatizáld a rendszert!
A legnagyszerűbb az egészben, hogy onnantól kezdve, hogy valaki feliratkozott a hirleveledre, vagy letöltötte az egyik csali ajánlatodat, 100%-ban tudod automatizálni a rendszered egy CRM autmatizmussal. Hozz létre folyamatokat, állítsd be, hogy mi történjen a feliratkozást követő 1.-3.-14...stb. napot követően. A lehetőségek gyakorlatilag határtalanok ezen a területen, ezért csak rajtad múlik, hogy mennyire vagy kreatív és leleményes.
Konklúzió
Kétségtelen, hogy az inbound marketing rendszerek felépítése, fenntartása, és fejlesztése nem egyszerű feladat, azonban a megfelelő eszközök és stratégia birtokában hosszú távon jelentős eredményeket tudsz elérni. Ha szeretnél válság időszakában is kiszámítható alapot a vállakozásodnak, akkor érdemes komolyabb erőforrásokat is ráállítanod egy ilyen innovatív rendszer kiépítésére.
A szerzőről - Szesztay Péter
A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni online marketing eszközökkel. A non-profit linképítés program megálmodója, elkötelezett híve a fenntartható üzleti megoldásoknak.